Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-ملانوری گفت: اعضای کمیسیون ماده ۱۰قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی معتقدند که باید به نحوی رفتار کنیم که زمینه فعالیت برای همه کسانی که علاقه‌مند به تحزب و فعالیت‌های حزبی و سیاسی در کشور هستند، فراهم شود.

خبرگزاری میزان – طبق اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، حمید ملانوری دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی عصر امروز چهارشنبه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس با بیان اینکه امروز پنجمین جلسه کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی در سال ۹۹ برگزار شد، گفت: در راستای سیاست‌های وزارت کشور در ارتباط هرچه بیشتر با احزاب، گروه‌ها و فعالان سیاسی کشور و استفاده از اندیشه‌ها و نظرات آن‌ها و استفاده از حضور فعالان سیاسی در تصمیم سازی‌ها و تصمیم گیری‌های کشور، نشست‌های حزبی را برنامه‌ریزی کردیم که روز گذشته دومین نشست با حضور ۱۶ نفر از دبیران کل احزاب و با حضور معاون سیاسی وزارت کشور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملانوری گفت: اعضای کمیسیون ماده ۱۰قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی معتقدند که باید به نحوی رفتار کنیم که زمینه فعالیت برای همه کسانی که علاقه‌مند به تحزب و فعالیت‌های حزبی و سیاسی در کشور هستند، فراهم شود.

بیشتر بخوانید: حوزه نفوذ و تاثیرگذاری فعالان حزبی در قالب چند حزب بزرگ افزایش می‌یابد

وی افزود: تا پایان سال نیز مرتبا این نشست‌ها را برگزار خواهیم کرد و برخی از این نشست‌ها با حضور وزیر محترم کشور خواهد بود.

ملانوری در ادامه گفت: در ابتدای جلسه امروز، جدای از پرونده‌ها و درخواست‌های احزاب، موضوع راهبرد نحوه نظارت بر فعالیت‌های حزبی کشور مطرح شد.

وی در همین راستا اضافه کرد: بر اساس قانون، کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی، دو وظیفه مهم دارد که وظیفه اول رسیدگی به تقاضاها، بررسی پرونده‌ها و نهایتاً صدور پروانه فعالیت برای احزاب و گروه‌های سیاسی و دوم نظارت بر فعالیت‌های حزبی در کشور است.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی گفت: بر اساس برنامه‌ای که امروز مطرح شد همه اعضای کمیسیون بر این عقیده بودند که باید به نحوی رفتار کنیم که زمینه فعالیت برای همه کسانی که علاقه‌مند به تحزب و فعالیت‌های حزبی و سیاسی در کشور هستند، فراهم شود. به ویژه در مطلع گام دوم انقلاب اسلامی و بر اساس سیاست‌های ابلاغی و دیدگاه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کلیه فعالان سیاسی با هر دیدگاهی باید بتوانند در صحنه حضور فعالانه داشته باشند و از حضور آن‌ها به خوبی استفاده شود، این موضوع به طور جدی مطرح شد که در جلسات بعدی به آن خواهیم پرداخت و بر اساس اصول قانون اساسی و قانون وضع شده برای فعالیت احزاب تلاش می‌کنیم این فضا را فراهم کنیم.

ملانوری با بیان اینکه موضوع دوم جلسه امروز بحث گزارش برگزاری مجمع عمومی، انتخابات شورای مرکزی و بازرسین حزب اعتماد ملی بود، افزود: گزارش برگزاری مجمع عمومی و انتخابات این حزب پس از بررسی، مورد تایید قرار گرفت، اما صلاحیت سه نفر از اعضای شورای مرکزی آن تایید نشد.

وی افزود: همچنین درخواست یکی از دبیران کل احزاب ملی درباره مشکل پیش آمده درباره صلاحیت این دبیرکل در جلسه مطرح شد که بررسی‌های مفصلی انجام شد، اما تصمیم‌گیری به جلسه بعد موکول شد.

ملانوری در پایان خاطرنشان کرد: در جلسه امروز با توجه به اینکه در مطلع گام دوم انقلاب هستیم و همچنین در سال پایانی فعالیت دولت دوازدهم و به عنوان یک اقدام سیاسی مهم، انتخابات سال ۱۴۰۰ را برگزار خواهیم کرد، به موضوع احزاب و فعالیت‌های سیاسی در فضای کشور و اهمیت این موضوع با توجه به نگاه بازی که وزارت کشور دارد، به صورت مفصل پرداخته شد؛ به همین دلیل دستور کار‌های بعدی کمیسیون از جمله بررسی صلاحیت شعب استانی و تصمیم گیری درباره تعداد احزاب برای عضویت در جبهه‌های حزبی به جلسات بعد این کمیسیون موکول شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: دفاع مقدس فعالیت های حزبی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دفاع مقدس فعالیت های حزبی کمیسیون ماده ۱۰ قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی فعالیت های حزبی و سیاسی زمینه فعالیت برای همه وزارت کشور فراهم شود بر اساس مطرح شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۹۹۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه زندگی خوب را برای شهروندان فراهم کنیم

استاندار کرمانشاه گفت: ایجاد فضای صلح و آرامش در جامعه نیازمند قرار گرفتن مجموعه‌ای از عوامل در کنار هم است، یکی از این عوامل فراهم کردن زمینه زندگی خوب برای شهروندان است که در این زمینه دستگاه‌های اجرایی و مسئولان باید برنامه‌هایی داشته باشند و وظایف خود را به درستی انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی امروز _ چهارشنبه بیست و نهم فروردین _ در همایش ستاد ملی صبر استان کرمانشاه با بیان اینکه ایجاد فضای صلح و آرامش در جامعه نیازمند قرار گرفتن مجموعه‌ای از عوامل در کنار هم است، اظهار کرد: یکی از این عوامل فراهم کردن زمینه زندگی خوب برای شهروندان است که در این زمینه دستگاه‌های اجرایی و مسئولان باید برنامه‌هایی داشته باشند و وظایف خود را به درستی انجام دهند تا مردم زندگی بهتری را تجربه کنند.

وی ترویج فرهنگ صبر، خویشتنداری و مدارا را از دیگر عوامل ایجاد فضای صلح و سازش در جامعه دانست و افزود: در این زمینه فعالان مردمی می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: فعالان مردمی که برای ترویج فرهنگ صبر و صلح در جامعه تلاش می‌کنند، باید در دو حوزه از جمله پیشگیری از اختلاف در بین مردم و حل اختلافات به وجود آمده تلاش داشته باشند.

صحرایی با بیان اینکه قرآن کریم و روایات دینی نیز بارها مردم را به صبور بودن دعوت کرده است، ادامه داد: زمانی که میزان آستانه تحمل و صبر مردم بالا برود، اگر فردی دچار حادثه ناگوار و ناخوشایندی شود، راحت‌تر با آن موضوع کنار می‌آید.

وی تاکید کرد: امروزه در بسیاری از مسائل مانند فرهنگ ترافیک، فرهنگ همسایگی، آپارتمان نشینی، مسائل مربوط به ارث، مالکیت زمین‌های کشاورزی در روستاها رفتارهایی را می‌بینیم که منجر به بروز اختلافات و گاهی تشکیل پرونده‌های قضائی می‌شود که در این زمینه اگر فرهنگ خویشتنداری و مدارا را ترویج دهیم، بسیاری از اختلافات و پرونده‌ها شکل نمی‌گیرد.

استاندار کرمانشاه گفت: در استانی همچون کرمانشاه با وجود تنوع فرهنگی، قومی و مذهبی زیادی که وجود دارد، مقدمات فکری، فرهنگی و اخلاقی خوبی برای زندگی برادرانه فراهم شده است و مفتخر هستیم در سرزمینی زندگی می‌کنیم که مردم آن به پهلوانی و صفات پسندیده دیگر معروف هستند.

صحرایی ادامه داد: باید این خصلت‌ها را حفظ کنیم، آن‌ها را پرورش دهیم و به نحوی رفتار کنیم که زندگی فرزندان ما با این ویژگی‌ها مأنوس شود.

کد خبر 745621

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین رسالت هیئت امنای مساجد چیست؟
  • توجه به گسترش کشاورزی دانش‌بنیان، زمینه صادرات مازاد نیاز داخلی را فراهم می‌کند
  • کمیسیون مشترک اقتصادی و تجاری ایران و تاجیکستان تشکیل شد
  • زمینه رشد ورزش «دارت» در کشور فراهم می‌شود
  • زمینه رشد و شکوفایی استعدادهای فرزندان بی سرپرست فراهم شود
  • مسابقه بزرگ کتابخوانی به مناسبت شهادت امام علی (ع) + جوایز ویژه
  • زمینه زندگی خوب را برای شهروندان فراهم کنیم
  • ورزشی‌های بیست و نهم فروردین ماه در استان سمنان
  • خودم را محدود به هیچ عرصه‌ای نمی‌کنم!/ علاقه‌مند به مسائل سیاسی روز هستم
  • تعطیلی پنج شنبه از کی اجرا می‌شود؟