Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران آخرین آمار و اطلاعات شیوع بیماری در مازندران را تشریح کرد.

سید عباس موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آخرین آمار مبتلایان کرونا در مازندران در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر امروز _چهارشنبه دوم مهرماه_ اظهار کرد: طی این مدت زمان ۵۸ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تست‌های تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران بستری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص آخرین آمار بیماران بهبودیافته از کرونا در مازندران تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۱ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌های سطح استان مازندران مرخص شدند و تکمیل روند بیماری این افراد در منزل ادامه خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: هم اکنون ۳۸۳ بیمار مشکوک به کرونا با علائم تنفسی کرونا بر اساس تشخیص بالینی در مراکز درمانی سطح استان مازندران بستری هستند.

وی ادامه داد: از تعداد کل موارد فعلی بستری در بیمارستان‌های مازندران ۱۱۵ بیمار با علائم حاد تنفسی در بخش‌های ویژه بستری هستند.
ب

ه گزارش ایمنا، طبق آخرین آمار و اطلاعات اعلامی از سوی وزارت بهداشت استان مازندران در وضعیت قرمز بیماری کرونا قرار دارد.

کد خبر 445999

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا کرونا در ایران پیشگیری از کرونا ابتلا به کرونا شیوع کرونا آمار ابتلا به کرونا دانشگاه علوم پزشکی مازندران سیدعباس موسوی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آخرین آمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۰۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۷ درصدی بستری شدگان در کردستان طی ایام نوروز

ایسنا/کردستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کردستان گفت: در ایام نوروز تعداد مراجعان به اورژانس بیمارستان های استان که منجر به بستری شده اند سه هزار و ۳۰۸ نفر به ثبت رسیده که نسبت به مشابه سال گذشته ۳۷ درصد افزایش داشته است.

 دکتر فریدون عبدالملکی‌ در گفت و گو با ایسنا ضمن تشریح اقدامات و عملکرد دانشگاه در ایام تعطیلات نوروز گفت: در راستای دستورالعمل مدیریت سفر در سال ۱۴۰۳  و شرح وظایف کمیته خدمات بهداشتی، سلامت و محیط زیست دانشگاه، در ایام تعطیلات نوروز در تمامی حوزه های درمان، بهداشت، غذا و دارو و فوریت‌های پزشکی (اورژانس ۱۱۵)، ضمن هماهنگی با سایر سازمان ها و ستاد سفر استان در قالب طرح سلامت نوروزی، از ساعت ۸ صبح  ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ آغاز  و تا پایان روز ۲۵ فروردین ماه جاری به ‌صورت فعال با نظارت و پایش مستقیم ستادی به مسافران و همشهریان خدمت رسانی در قالب این طرح تدوام داشت.

وی افزود: از اقدامات صورت گرفته ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در حوزه سلامت می‌توان به راه اندازی ایستگاه های سلامت خدمات رسان اورژانس ۱۱۵و مرکز بهداشت در ورودی شهرهای استان، استقرار سیستم گزارش گیری و جمع‌بندی روزانه در حوزه‌های مختلف درمانی، بیمارستانی، اورژانس ۱۱۵، بهداشتی و غذا و دارو، کنترل شاخص‌های مهم طی ایام تعطیلات نوروزی و اتخاذ تدابیر لازم، نظارت بر حضور و تاثیر پرسنل حاضر در قالب کشیک‌های سازماندهی شده در تمامی حوزه ها، با نظارت مستقیم واحد پایش و ارزیابی عملکرد مدیریت بازرسی دانشگاه اشاره کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کردستان به عملکردها و اقدامات صورت گرفته در مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه اشاره کرد و ادامه داد: ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺍﻃﻼﻉ ﺭﺳﺎﻧﯽ ﻭ ﺳﺮﻋﺖ ﺩﻫﯽ ﺩﺭ ﺍﻣﺮ ﺧﺪﻣﺖﺭﺳﺎﻧﯽ ﻭ ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﺍﻣﻨﯿﺖ ﺧﺎﻃﺮ ﻣﺴﺎﻓران، ﺁﻣﺒﻮﻻﻧﺲﻫﺎﯼ ﺍﻭﺭﮊﺍﻧﺲ ۱۱۵، ﺍﺯ ﺳﺎﻋﺖ ۸ ﺻﺒﺢ ﺍﻟﯽ ۱۲ ﻇﻬﺮ ﻭ ﺍﺯ ۱۶ ﺍﻟﯽ ۱۸ ﺩﺭ ﺣﺎﺷﯿﻪ ﺟﺎﺩﻩ ﻫﺎ ﺑﺎ ﺁﻻﺭﻡ ﻭ ﻋﻼﺋﻢ ﺍﺧﺒﺎﺭﯼ ﺭﻭﺷﻦ ﻣﺴﺘﻘﺮ شدند.

دکتر عبدالملکی با بیان اینکه، طبق آمار ثبت شده از ابتدای طرح تعداد  ۲۷ هزار و ۶۳۴  تماس با مرکز ۱۱۵ اورژانس گرفته شده است، بیان کرد: از این تعداد ۷ هزار و ۴۶۵ ماموریت منجر به اعزام آمبولانس شده، پنج هزار و ۱۴۹ مورد مشاوره تلفنی و یک هزار و ۴۹۸ مورد مزاحمت تلفنی و ۱۳ هزار و ۵۲۲ مورد هم سایر موارد بوده است.

وی تصریح کرد: از ماموریت های انجام شده یک هزار و ۱۰۱ مورد آن یعنی حدود  ۱۵درصد از ماموریت ابلاغی، حوادث ترافیکی بوده که ۷ فوتی و ۱۲۵۰ مصدوم داشته است و پنج بیمار نیز توسط بالگرد اداره اورژانس هوایی به مرکز درمانی مرکز استان منتقل شده است.

 رئیس دانشگاه به اقدامات صورت گرفته در حوزه معاونت درمان پرداخت و اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در ایام اجرای طرح سلامت نوروزی، فعالیت تمام وقت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح استان بصورت  شبانه‌روزی  ادامه داشت.

دکتر فریدون عبدالملکی با بیان اینکه، در این ایام تعداد مراجعان به اورژانس بیمارستان های استان که منجر به بستری شده اند سه هزار و ۳۰۸  نفر به ثبت رسیده که نسبت به مشابه سال گذشته ۳۷ درصد افزایش داشته است، گفت: همچنین در مدت اجرای طرح مذکور، تعداد ۱۸۶ هزار و ۵۴۷ نفر به صورت سرپایی مراجعه داشته ایم که در قسمت مراجعه بیماران به صورت سرپایی حدود ۵/۶ درصد کاهش مراجعه به اورژانس بیمارستان ها نسبت به مشابه سال گذشته به ثبت رسیده است.

وی عنوان کرد: در ایام طرح، ۴ هزارو ۴۲۳ مورد عمل جراحی انجام شده که نسبت به مشابه سال گذشته ‌۵ نفر افزایش داشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شناسایی ۱۲ مورد بیماری «کیست هیداتید» در کهگیلویه و بویراحمد
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • عمل جراحی ترمیم دنده‌های شکسته در زنجان انجام شد
  • افزایش ۳۷ درصدی بستری شدگان در کردستان طی ایام نوروز
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از حجم پا تشخیص می‌دهد
  • رصد پا با هوش مصنوعی برای جلوگیری از نارسایی قلبی
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از طریق حجم پا تشخیص می‌دهد
  • صرفه‌جویی ناشی از تاثیر «پیگیری بیمار» بر شاخص‌های «بستری مجدد» بررسی می‌شود
  • عمل جراحی ترمیم دنده‌های شکسته در زنجان برای اولین بار انجام شد
  • شیوع بیماری سالک در سمنان به کمترین میزان در ۲۴ سال گذشته رسید