Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین و به نقل از ایرنا؛ محمدرضا قدیر عصر چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان قم در سالن کرامت استانداری، افزود: بیمارستان‌های قم در حال اشباع است و حدود ۸۰۰ تخت بیمارستان پرشده است. امروز ۱۰ بیمار کرونایی در قم جان خود را از دست دادند و ما نگران هستیم که‌موج سوم بی‌رحم‌تر از پیک اول آن باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس بیمارستان علوم پزشکی قم گفت: رعایت پروتکل‌ها از ۸۲ درصد به ۶۰ درصد رسیده و تعداد زیادی از شهروندان بی‌توجه به کرونا هستند. در حال حاضر شیوع به‌صورت خانوادگی هم انجام می‌شود و برای ممنوعیت حضور در آموزش عالی و دانشگاه‌ها و حوزه‌ها رایزنی‌هایی کردیم.

قدیر افزود: برای مشاغل پرخطر و آیین ها هم خواستار محدودیت هستیم که نیاز به تصمیم‌گیری‌های مسئولان دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: بزرگ‌ترین پشتوانه استان در مهار کرونا مردم هستند و باید مردم با این مساله همراهی کامل داشته باشند.

به گفته قدیر، برای کنترل شیوع بیشتر کرونا باید مساله دورکاری کارمندان بار دیگر اجرا شود.

وی با انتقاد از وضعیت عمومی قم در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی یادآور شد: تجمعات در قم زیاد و پرشمار است و بستنی‌فروشی‌ها، پاساژها و نانوایی‌ها و غیره کمترین رعایت را در پروتکل‌ها دارند.

قدیر ابراز داشت: ما به آینده امیدوار هستیم، اما در حال حاضر هیچ پرستار متقاضی کار در استان وجود ندارد و همان‌هایی هم که هستند تعدادشان محدود بوده و خسته شده‌اند. با ادامه روند کنونی باید منتظر فاجعه‌ای در مساله بستری‌ها و فوتی‌های کرونا باشیم.

به گفته وی، ذخایر استراتژیک تجهیزات بهداشتی قم به مدت ۳ ماه آینده تامین شده است.

شرط برگزاری نمازجمعه

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی مهدیزاده رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه قم نیز در این جلسه گفت: نماز جمعه قم از روز یازدهم مهرماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی درصورتی‌که مورد تایید نهایی مسئولان ملی قرار بگیرد از سر گرفته خواهد شد.

وی افزود: پروتکلی برای بازگشایی نماز جمعه در سراسر کشور در حال تدوین است و در صورت تصویب، نماز جمعه فارغ از هر رنگ و شرایط کرونایی بازگشایی خواهد شد.

وضعیت کرونا در قم از روز بیستم شهریورماه و به دنبال افزایش قابل‌توجه بیماران و مبتلایان این بیماری فوق قرمز شده است.


بازگشت محدودیت‌های کرونا در قم درصورت عدم رعایت بهداشت بازمی‌گردد

قم-ایرنا- استاندار قم گفت: اگر تا یک هفته آینده وضعیت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در پاساژها، بستنی فروشی، نانوایی‌ها، گیم نت و غیره در استان اصلاح نشود محدودیت‌های کرونایی بازخواهد گشت.

بهرام سرمست عصر چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران قم در سالن کرامت استانداری، افزود: ما بین سلامت و اقتصاد جامعه، سلامت را در اولویت قرار خواهیم داد.  وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز تجمع مانند پاساژها، بستنی‌فروشی‌ها،نانوایی‌ها و غیره اصلا مطلوب نیست. مساله دورکاری برای بانوان شاغل و افراد با بیماری‌های زمینه‌ای باید باقدرت بیشتری در استان اجرا شود.

سرمست گفت: الکترونیکی کردن خدمات اداری و مساله دولت الکترونیک باید در این شرایط باقدرت و شدت دنبال شود. قم ازنظر بستری و فوت بیماران کرونایی در یک وضعیت بسیار ویژه و خطرناکی قرارگرفته است. وضعیت کرونایی قم حاکی از این است که باید محدودیت‌های کرونایی را افزایش دهیم و از حجم بازگشایی‌ها کم کنیم.

استاندار قم گفت: آمارهای کرونایی نشان می‌دهد که تلفات و مبتلایان موج سوم کرونا بیشتر از دو موج قبل از آن خواهد بود.

به گفته سرمست، اینکه در شرایط بحران کرونایی هیچ متقاضی جدیدی در جذب پرستار در قم در اوج بیکاری وجود ندارد نگران‌کننده است.

استاندار قم گفت: فلسفه غیرحضوری شدن مدارس برای کاهش تجمعات است و نباید این مراکز به محلی برای برپایی برخی محافل تبدیل شود.

سرمست همچنین با اشاره به پیشنهاد برپایی نماز جمعه از هفته آینده در قم، گفت: اقامه نماز جمعه با شرایطی که قم در آن قرار دارد باید با حساسیت‌های ویژه انجام بگیرد.

کد خبر 551808 برچسب‌ها كروناويروس كرونا در ايران استان قم

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس كرونا در ايران استان قم محدودیت ها نماز جمعه پروتکل ها قم گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۰۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سابق سرویس امنیت داخلی شین بت: نتانیاهو باید کناره گیری کند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی تایمز اسرائیل؛ ناداو آرگامان با بیان اینکه نخست‌وزیر اسرائیل مستقیماً از رهگذر سیاست‌های خود مسئول وقوع «بزرگ‌ترین فاجعه» در تاریخ اسرائیل است، گفت نتانیاهو باید کنار برود و گرنه ممکن است اوضاع «بسیار بسیار بد» شود.
رئیس سابق سرویس امنیت داخلی شین بت، در مصاحبه ای با کانال ۱۲ که پنجشنبه پخش شد، در حمله‌ای تمام عیار علیه بنیامین نتانیاهو گفت نتانیاهو مستقیماً در قبال حمله ۷ اکتبر، به عنوان «بدترین فاجعه از بدو تاسیس اسرائیل به این سو، مقصر است و اسرائیل را به سمت تباهی» رهنمون می کند.
وی ضمن تاکید بر اینکه نتانیاهو شایسته نخست وزیری اسرائیل نیست، گفت فکر می‌کند اگر اسرائیل دست به کار نشود و سریع عمل نکند، کار به جاهای خیلی خیلی بدی کشیده شود.

دیگر خبرها

  • مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند | رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس : نگران وضعیت بازار ارز هستیم
  • زنجانی ها منتظر هوای گرم باشند
  • دومین وضعیت قرمز جوی در سال ۱۴۰۳ / این استان ها منتظر سیل باشند
  • منتظر اجرای طرح نیمه‌کاره انتقال آب خزر به استان سمنان هستیم/ رؤسای جمهور پیشین برای این پروژه اقدامی نکردند
  • رئیس سابق سرویس امنیت داخلی شین بت: نتانیاهو باید کناره گیری کند
  • سیلی ایران به صهیونیست‌ها از ضرورت‌ها بود
  • آمار جهانی کرونا؛ هنگ کنگ رکورددار فوتی‌های روزانه
  • وحدت در کلام و رفتار مسئولان، رمز حل مشکلات استان است
  • فاجعه حمله تروریستی در زابل تصویری واضح از خواری دشمنان ایران اسلامی است
  • هشدار یونیسف درباره وضعیت فاجعه‌بار کودکان غزه