Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، سعید خطیب زاده در پیام توییتری نوشت: وی (ترامپ) طوری در مجمع عمومی سخنرانی کرد که گویی در یک تجمع انتخاباتی است.

به نوشته خطیب زاده، سخنان ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل تعریف و تجمید از سیاست شکست‌خورده «تنها آمریکا» و متهم کردن دیگران بابت بحران‌های خودساخته‌اش: از مدیریت فاجعه‌بار کووید۱۹ گرفته تا دامن زدن به تنش‌های بین‌المللی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سالن مجمع عمومی سازمان ملل دیروز (سه شنبه) در حالی شاهد بزرگترین رویداد دیپلماتیک سال ۲۰۲۰ جهان به صورت مجازی بود که موضوع‌هایی چون شیوع ویروس کرونا و تبعات جهانی ناشی از آن، مقابله با یکجانبه گرایی، برقراری آتش بس و صلح در جهان، افزایش فقر و همچنین ضرورت اصلاحات ساختار سازمان ملل، به عنوان مهم ترین محورهای سخنرانی سران کشورها قرار گرفت.

هفتاد و پنجمین نشست سران مجمع عمومی سازمان ملل دیروز (سه‌شنبه یکم مهرماه) با سخنان «ولکان بوزکر» رئیس ترکیه‌ای این مجمع و صحبت‌های «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در حالی آغاز شد که تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا، ساختمان منهتن نیویورک صف طولانی خودروهای دیپلماتیک و حضور یک به یک سران کشورهای جهان را به خود ندید.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در راستای سیاست متداول تهاجم، در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل به شدت به چین حمله کرد و این کشور را در مورد شیوع ویروس کرونا که او آن را «ویروس چینی» نامید، مسئول دانست. او کرونا را بزرگ‌ترین چالش دنیا پس از جنگ جهانی دوم خواند و از سازمان ملل خواست کشوری را که باعث شیوع این بیماری در جهان شده، به «مسئولیت‌پذیری» وادار کند.

ترامپ که از هر فرصتی برای حمله لفظی به چین از تریبون مجمع عمومی استفاده کرد، پیرامون محیط زیسات نیز، چین را به آلوده کردن گسترده محیط زیست متهم کرد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: مجمع عمومی سازمان ملل مجمع عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۰۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واقعیت‌های جنگ را برای جوانان و فرزندانمان تبیین کنیم

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان کرمان گفت: نگه داشت خاطرات جنگ وافرادی که درآن شرکت کرده‌اند درتمام دنیا وجود دارد وکشور ایران درسال‌های دفاع مقدس چهره‌هایی را پرورش داد که هرکدام الگویی برای نسل جوان امروزهستند.

حجت الاسلام والمسلمین علی توکلی در مراسم بزرگداشت سالگروز شهادت صیاد شیرازی که با حضور کارکنان سازمان قضائی نیرو‌های مسلح کرمان برگزارشد، افزود:باید واقعیت‌های جنگ رابرای جوانان وفرزندانمان تبیین کنیم وشهید صیادشیرازی مجموعه معارف جنگ رابه همین منظورتشکیل داد.

رئیس سازمان قضائی نیرو‌های مسلح استان کرمان با اشاره به خصوصیت‌های بارز شخصیتی شهید صیاد شیرازی همچون التزام به ولایت فقیه، نماز اول وقت و مطالعه گفت: وی در دوران دفاع مقدس خدمات بسیار مهمی به کشور کرد که یکی از بارزترین اقدامات وی در عملیات مرصاد بود.

توکلی تصریح کرد: بایستی خصوصیات شخصیتی این شهید همچون پایبندی به نماز اول وقت برای ما الگو باشد و نیرو‌های مسلح هرچه بیشتر به سلاح ایمان مجهز شوند و رابطه خود را با خداوند متعال تقویت کنند یقینا در انجام ماموریت‌ها موفق خواهند بود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • واقعیت‌های جنگ را برای جوانان و فرزندانمان تبیین کنیم
  • عملیات وعده صادق گوشه‌ای از توانمندی‌های سپاه پاسداران بود
  • این بیماری هنوز دنیا را تهدید می‌کند؟
  • درخواست رسانه‌ها از ترامپ و بایدن برای برگزاری مناظره
  • آبله یک تهید برای جهان؟
  • آیا آبله هنوز برای دنیا یک تهدید محسوب می‌شود؟
  • برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت رئیسه هیات ورزش دانش آموزی استان قم
  • نخستین پرستار قربانی کرونا به روایت مادرش
  • اسرائیل زیر فشار حمله است
  • ترامپ: اسرائیل زیر فشار حمله است