Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@15:11:04 GMT

بایدن در ۶ ایالت سرنوشت‌ساز از ترامپ پیشی گرفت

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۰۰۳۶۲

بایدن در ۶ ایالت سرنوشت‌ساز از ترامپ پیشی گرفت

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که نامزد حزب دموکرات در انتخابات آمریکا در شش ایالت سرنوشت‌ساز از رقیب جمهوری‌خواه خود پیشی گرفته است.

به گزارش مشرق، نتایج نظرسنجی مشترک CNBC-Change Research که امروز (چهارشنبه) منتشر شده نشان می‌دهد که «جو بایدن»، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در شش ایالتی که به دلیل اهمیتشان در تعیین سرنوشت انتخابات آمریکا به «ایالت‌های محل رقابت» معروفند از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور مستقر این کشور پیشی گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: سی ان ان: ترامپ انتخابات آمریکا را بی اعتبار کرده است

به نوشته وبگاه خبری «هیل»، بایدن در ایالت‌های آریزونا، فلوریدا، میشیگان، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و ویسکانسین، برتری خود به ترامپ را حفظ کرده است.

این در حالی است که نتایج همین نظرسنجی نشان می‌دهد که بایدن در سطح ملی ۹ درصد از ترامپ پیشی گرفته است.

بیشتر بخوانید: قدرت‌نمایی بایدن در حیاط خلوت ترامپ

مطابق این نتایج بایدن برتری خود را در ایالت آریزونا با نسبت ۴۹ به ۴۳ درصد، در ایالت میشیگان با ۵۱ به ۴۳ درصد و در ایالت ویسکانسین با نسبت ۵۱ به ۴۱ درصد نسبت به ترامپ حفظ کرده است.

معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا همچنین در فلوریدا با ۳ درصد، در کارولینای شمالی با ۲ درصد و در پنسیلوانیا نیز با ۴ درصد برتری خود را حفظ کرده است.

انجام این نظرسنجی روز جمعه همزمان با مرگ «روث بادر گینسبرگ»، قاضی ۸۷ ساله دیوان عالی آمریکا آغاز شد و تا ۲۰ سپتامبر نیز ادامه پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: روزنامه کویتی: حتی با پیروزی «بایدن» بخش زیادی از تحریم‌های ایران باقی می‌ماند

نتایج این نظرسنجی در سطح ملی نشان می‌دهد که اکثریت رأی‌دهندگان بالقوه آمریکایی، یعنی ۵۷ درصد، بر این باورند که ترامپ بهتر است جایگزینی برای گینسبرگ انتخاب نکند. ۳۷ درصد نیز گفته‌اند که او بهتر است این کار را انجام دهد.

بامداد شنبه رسانه‌های آمریکایی از مرگ راث بیدر گینسبرگ، یکی از ۹ قاضی دیوان عالی آمریکا بر اثر ابتلا به سرطان خبر دادند. گینسبرگ در زمان مرگ ۸۷ سال سن داشت و مسن‌ترین قاضی دیوان عالی آمریکا بود.

برخی تحلیلگران آمریکایی بر این باورند که ترامپ با انتخاب جایگزین برای گینسبرگ می‌تواند سرنوشت خود را در انتخابات پیش‌رو تغییر دهد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قرارداد ایران و چین کارولینای شمالی دونالد ترامپ میشیگان دیوان عالی آمریکا ایالت میشیگان بایدن آمریکا پنسیلوانیا حزب دموکرات جو بایدن نشان می دهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۰۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا

دونالد ترامپ و جو بایدن در انتخابات مقدماتی درون حزبی جمهوری خواهان و دموکرات‌ها در پنسیلوانیا پیروز شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ و جو بایدن رئیس جمهور سابق و فعلی آمریکا در انتخابات مقدماتی درون حزبی جمهوری خواهان و دموکرات ها در ایالت پنسیلوانیا پیروز شدند.

براساس این گزارش، ترامپ در انتخابات مقدماتی درون حزبی جمهوری خواهان در پنسیلوانیا 83/4 درصد آرا را به خود اختصاص داد تا بدین ترتیب 67 نمایندگی دیگر از جمهوری خواهان برای شرکت در انتخابات نهایی به رئیس جمهور سابق برسد.

از سوی دیگر در جبهه دموکرات ها نیز، جو بایدن نیز توانست در انتخابات مقدماتی درون حزبی دموکرات ها در پنسیلوانیا، 93/1 درصد آرای دموکرات ها را به خود اختصاص داد تا بدین ترتیب 159 نمایندگی دیگر از دموکرات ها برای شرکت در انتخابات نهایی به وی برسد.

در همین حال، میانگین نظرسنجی های انجام شده نشان می دهد ترامپ با اختلاف اندک 0/4 درصدی نسبت به بایدن در ایالت هایی که رقابت تنگاتنگی بین نامزدها در آنجا وجود دارد، پیشتاز است.  

انتخابات مقدماتی درون حزبی جمهوری خواهان و دموکرات ها برای تعیین نامزد نهایی هر کدام از این احزاب در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر است.

ترامپ و جو بایدن، حدنصاب لازم از آرا برای نامزدی حزب‌های متبوع خود را به دست آوردند و رسماً وارد رقابت انتخاباتی برای بار دوم شدند.

این در حالی است که در اوایل ماه مارس جو بایدن و دونالد ترامپ موفق به کسب نامزدی دموکرات ها و جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا شدند تا نخستین رویارویی دوباره دو نامزد انتخاباتی در حدود 70 سال اخیر در تاریخ این کشور رقم بخورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می شود. نتایج نظرسنجی های جدید نشان می دهد رقابت دوباره بین دونالد ترامپ و جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر فشرده و تنگاتنگ است و ترامپ با حدود 2 درصد در تازه ترین نظرسنجی های ملی نسبت به بایدن پیشتاز است.

کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی استترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است