Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد بدیعی چهارشنبه در نشست کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی، سلامت و خانواده گنبدکاووس اظهار داشت: در این طرح ۶۰ تیم از مرکز بهداشت شهرستان درساعت پیک شلوغی (۱۰ و ۳۰ دقیقه تا ۱۱ و ۳۰ دقیقه) با مراجعه به ۱۵۳ اداره، دانشگاه‌، دفاتر ثبت اسناد، پلیس۱۰+، دفاتر پیشخوان دولت، خدمات قضایی، بیمه و بانک‌ها ۱۱ آیتم مورد نظر مقابله با شیوع کرونا را مورد بررسی قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه هیچ کدام از این مجموعه‌ها نمره عالی را بدست نیاوردند، افزود: دفاتر ثبت اسناد، پلیس ۱۰+ و بانک‌ها با توجه به تراکم بالا در رعایت موارد مورد نظر مقابله با شیوع کرونا از جمله استفاده از ماسک توسط کارکنان و مردم، رعایت فاصله یک متر، وجود امکانات شست‌و شوی دست‌ها و ضدعفونی، نصب مطالب آموزشی و سیستم تهویه از دیگر مجموعه‌های مورد بررسی عملکرد ضعیف‌تری داشتند و دانشگاه‌ها و ادارات در جایگاه بعدی قرار گرفتند.

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی، دفاتر خدمات رسان و بانک‌ها خواست نظارت خود بر رعایت اصول بهداشتی را بیشتر کنند چرا که بازدیدهای سرزده از مراکز اداری و خدماتی همچنان ادامه دارد و پنجشنبه هفته جاری هم وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمام مراکز عرضه‌کننده موادغذایی شهرستان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رییس مرکز بهداشت گنبدکاووس نیز در این نشست آخرین وضعیت آمار بستری‌ شدگان کرونا در بیمارستان‌های شهرستان را ۶۳ نفر اعلام کرد که ۱۹ نفر آنان در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

دکتر عبدالرحیم پالیده با اشاره به اینکه ۳۵ نفر از کل بستری‌ شدگان در بیمارستان‌های گنبدکاووس ساکن این شهرستان هستند، گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون سه هزار و ۶۳۲ نفر در مراکز درمانی بستری شدند که بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از آنان ساکن گنبد بودند.

وی افزود: بیشترین افراد بستری شده در بیمارستان‌های گنبدکاووس بالای ۵۱ سال سن دارند و بیش از ۷۴ درصد موارد فوتی کرونا درگیر بیماری زمینه‌ای بودند.

همچنین شهردار گنبدکاووس در این نشست گفت: چهار محله سیدآباد، بدلجه، مدرسی و چای‌بویین به عنوان بافت ناکارآمد هدف اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری قرار دارند و شهرداری حداقل یک تا ۲ پارک محله‌ای در این محلات ایجاد کرده و اجرای کانال‌های هدایت آب‌های سطحی و بهسازی روشنایی معابر در این محلات بهتر از سایر نقاط شهری بود.

منصور طعنه گنبدی افزود: جایگاه آتش نشانی شماره چهار گنبدکاووس برای خدمات رسانی به مردم محدوده شمال و شرق شهر تا پایان سالجاری تکمیل و راه اندازی می‌شود.

مسوول امور بانوان و خانواده فرمانداری گنبدکاووس نیز در این نشست گفت: ۹ هزار زن سرپرست خانوار در این شهرستان عمده مخارج زندگی خود را با اشتغال در مشاغل خرد و خانگی و تولید محصولات صنایع دستی تامین می‌کنند که شیوع کرونا آسیب جدی به فعالیت آنانوارد کرد.

فاطمه اسدالله پور از شهرداری خواست همکاری بیشتری برای تعیین مکانی مشخص برای ایجاد بازارچه توانمندی‌های زنان سرپرست خانوار داشته باشد.

فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز از مردم شهرستان خواست همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را تا از بین رفتن کامل این بیماری و جلوگیری از شیوع پیک سوم کرونا ادامه دهند.

عبدالقدیر کریمی با ابراز گلایه از رعایت ضعیف پروتکل‌های بهداشتی در برخی دفاتر خدمات رسانی، بانک‌ها و ادارات، از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست با حساسیت بیشتری بر رعایت اصول بهداشتی و موارد مورد نظر ستاد کرونا توجه داشته باشند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز چهارشنبه گفت: با فوت ۱۸۴ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۲۴ هزار و ۸۴۰ نفر رسید، ۲۴ استان کشور در وضعیت قرمز هستند.

برچسب‌ها گنبدکاووس ویروس کرونا گلستان پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس ویروس کرونا گلستان گنبدکاووس ویروس کرونا گلستان اخبار کنکور پروتکل های بهداشتی شیوع کرونا بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۰۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره چهار میلیون متر مکعب آب در بند‌های خاکی گنبدکاووس

فرشید رحمانی مهمترین دلیل ایجاد بند‌های خاکی را جلوگیری از فرسایش خاک، کمک به مدیریت سیلاب و کاهش اثرات تخریبی آنها دانست و گفت: گنبدکاووس ۴۸ بندسار و بند خاکی دارد که بارندگی‌های بامداد پنجشنبه تا صبح دیروز باعث ذخیره آب در ۲۴ مورد از آنها و در نتیجه خوشحالی کشاورزان و دامداران منطقه شد.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های هلالی آبگیر برای کنترل روان آب‌ها در مراتع شمالی گنبدکاووس طی سال‌های اخیر گفت: در بارندگی‌های اخیر ۱۰۰ هزار متر مکعب آب در سه هزار و ۵۰۰ هکتار هلالی آبگیر شهرستان ذخیره شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس ادامه داد: آب‌های جمع آوری شده باعث افزایش تولید علوفه، جلوگیری از فرسایش خاک، مهار روان آب‌ها و تغذیه سفر‌های آب زیرزمینی در منطقه می‌شود.

رحمانی افزود: نهال‌های تولیدی در ایستگاه «چپرقویمه» گنبدکاووس در هزار و ۲۹۰ هکتار از مراتع شمالی شهرستان به صورت مشارکتی، واکاری و پیمانکاری غرس شد که بارندگی‌ها باعث سیرابی آنها شده و نیازی به آبیاری دستی ندارند.

وی وضعیت مراتع گنبدکاووس را خوب ارزیابی کرد و گفت: سرسبزی پوشش گیاهی مرتعی یک ساله و چند ساله طراوت و شادابی خاصی به منطقه بخشیده و علوفه برای دامداران تامین شده است.

طبق اعلام هواشناسی گلستان، از مهرماه سال گذشته تا ۲۵ فروردین امسال ۴۰۲ میلی‌متر بارندگی در گلستان ثبت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۸۵ درصد و نسبت به دوره بلند مدت آماری ۱۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بارندگی فصل بهار برای گلستان نرمال پیش بینی می‌شود و دمای هوا هم بین نیم تا یک درجه افزایش خواهد یافت.

شهرستان مرزی گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت، ۳۴۱ هزار هکتار مرتع دارد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • آماده‌باش شبکه بهداشت و درمان هرمزگان در پی هشدار هواشناسی
  • برخورد قانونی با فروشندگان متخلف گوشت قرمز
  • آماده‌باش شبکه بهداشت هرمزگان در پی هشدار هواشناسی
  • چگونه در زندگی آپارتمان نشینی دچار اختلاف نشویم؟
  • ۱۳ مرکز متخلف در اردستان به مراجع قضایی معرفی شد
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در لاهیجان
  • پلمب ۳ واحد صنفی در فیروزه
  • ماجرای نامه گلایه آمیز مرندی به رئیس جمهور/ موازی کاری وزارت بهداشت در برنامه سلامت خانواده
  • ذخیره چهار میلیون متر مکعب آب در بند‌های خاکی گنبدکاووس