Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اقتصادنیوز، رصد بازار خودرو نشان‌دهنده آن است که در بازه زمانی پنج روزه از ۲۷ شهریور تا ۲ مهر ماه تیبا صندوقدار رکودار افزایش قیمت بوده و تیبا ۲ در این مدت کمترین رشد قیمت را داشته است.

عکس | یک خودروی جدید و لوکس در راه بازار کشور

رشد قیمت خودرو در حالی در آخرین روز هفته جاری مجدد آغاز شد که هفته پیش بازار خودرو روند ثبات را در پیش گرفته بود و به گفته فعالان بازار خودرو خریداران در انتظار تصمیم برای اجرای سیاست مکانسیم ماشه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما با شروع هفته جاری و فروکش کردن بار روانی اخبار اعلام شده بازار خودرو جنب و جوش اندکی به خود گرفت؛ این روند در حالی است که هنوز نتایج عملی مکانسیم ماشه مشخص نیست با این حال خریداران به بازار بازگشته‌اند و این امر موجب شده تا روند صعودی قیمت خودرو از سر گرفته شود.

به گفته فعالان بازار خودرو هفته گذشته بازار با سکون و رکود همراه بود؛ اما در هفته جاری این ثبات با رشد اندکی شکسته شد و پیش‌بینی می‌شود که در روزهای آینده شاهد رشد بیشتر قیمت خودرو در بازار باشیم. فعالان بازار خودرو بر این نکته نیز تاکید می‌کنند که با توجه به کاهش ارزش پولی کشور شاهد رشد قیمت مواد اولیه در تولیدات داخلی بوده‌ایم که این امر موجب شده تا در هفته‌های اخیر تولید خودروسازان روند نزولی داشته باشد که این امر نیز بر رشد قیمت خودرو اثرگذار خواهد بود چرا که با کاهش تولید شاهد کاهش عرضه خواهیم بود و این امر به طور طبیعی شیب قیمت را صعودی می‌کند.

بیشترین رشد قیمت

رصد بازار خودرو نشان‌دهنده آن است که از میان محصولات پرتیراز «تیبا صندوقدار» پنج روز گذشته را با بالاترین رشد قیمت سپری کرده است، قیمت این محصول در آخرین روزهای هفته جاری به حدود ۱۳۹ میلیون تومان رسیده این در حالی است که این خودرو در ۲۷ شهریورماه با قیمت ۱۱۸ میلیون تومان در بازار معامله می‌شد. با این شرایط می‌توان گفت «تیبا صندوقدار» در این دوره زمانی رشدی ۱۷.۸ درصدی داشته است.


کمترین رشد قیمت

اما با نیم نگاهی به قیمت خودرو در بازار می‌توان گفت کمترین رشد قیمت نیز در بازه زمانی مورد بررسی به گروه خانواده تیبا تعلق داشته بطوریکه تیبا دو با رشد ۲ درصدی کمترین رشد قیمت را ثبت کرده است. با توجه به گفته های فعالان بازار خودرو می‌توان گفت در حالی که بازار خودرو در آخرین روزهای تابستان روند نزولی را پیش گرفته بود با شروع فصل پاییز استارت مجدد افزایش قیمت را زد؛ افزایشی که فعالان بازار خودرو رشد بیش از این را برای روزهای بازار خودرو متصورند.

افزایش ۶۳ تا ۱۷۰ میلیون تومانی قیمت محصولات مدیران‌خودرو | فهرست قیمت‌های جدید کد خبر 551792 برچسب‌ها خودرو - ایرانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خودرو ایرانی فعالان بازار خودرو کمترین رشد قیمت قیمت خودرو هفته جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۰۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جدید رنو ساندرو در بازار

در آگهی‌های بازار خودرو، رنو ساندرو اتوماتیک مدل ۱۳۹۵ با کارکرد ۲۰۰ هزار کیلومتر ۷۹۵ میلیون تومان قیمت خورده است. همچنین ساندرو مدل ۱۳۹۶ با کارکرد ۵۵ هزار کیلومتر، ۸۲۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

به گزارش باما، با مطالعه جدول زیر اطلاعات کاملی درباره قیمت روز خودرو‌های ساندرو به دست خواهید آورد.

قیمت روز انواع خودرو ساندروبرند مدل کارکرد قیمت (تومان)
رنو، ساندرو اتوماتیک ۱۳۹۵ ۵۰,۰۰۰ ۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
رنو، ساندرو اتوماتیک ۱۳۹۷ ۹۸,۰۰۰ ۸۶۵,۰۰۰,۰۰۰
رنو، ساندرو اتوماتیک ۱۳۹۶ ۸۳,۰۰۰ ۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
رنو ساندرو اتوماتیک ۱۳۹۷ ۷۳,۰۰۰ ۹۷۵,۰۰۰,۰۰۰
رنو، ساندرو اتوماتیک ۱۳۹۵ ۱۲۹,۰۰۰ ۷۳۵,۰۰۰,۰۰۰
رنو، ساندرو اتوماتیک ۱۳۹۶ ۵۵,۰۰۰ ۸۲۵,۰۰۰,۰۰۰
رنو، ساندرو اتوماتیک ۱۳۹۵ ۱۷۸,۰۰۰ ۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
رنو، ساندرو اتوماتیک ۱۳۹۵ ۲۰۰,۰۰۰ ۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰

دیگر خبرها

  • رکورد تاریخی قیمت جهانی طلا
  • تداوم کاهش قیمت سکه در بازار
  • قیمت جدید رنو ساندرو در بازار
  • جنجال‌ها بر سر افزایش قیمت پژو پارس؛ حق با چه کسی است؟
  • میزان افزایش قیمت خودرو با شروع بهار؛ به طور میانگین چقدر گرانی داشتیم؟
  • قیمت محصولات سایپا پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳؛ محصول جدید سایپا در بازار چقدر ارزش دارد؟
  • افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی قیمت پژو پارس درب کارخانه/ دلار در مرکز مبادله ثابت مانده است/ جا برای خودرو‌های وارداتی در بنادر نداریم/ واکنش رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به واگذاری پرسپولیس به بانک‌ها
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
  • بازار رمزارز‌ها / صعود اندک بیت‌کوین
  • معرفی خودروسازان متخلف به قوه قضاییه