Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور از ثبت دوم مهر به عنوان روز شهدای آموزش و پرورش آبادان در مصوبات شورای فرهنگ عمومی این شهرستان خبر داد و گفت: باید همیشه یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس به‌ویژه شهدای گرانقدر آموزش و پرورش را گرامی بداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور» امروز (چهارشنبه 2 مهر) در سالروز بمباران ساختمان آموزش و پرورش آبادان توسط رژیم بعث عراق که منجر به شهادت 25 تن از فرهنگیان از جمله رئیس این اداره شد، با حضور در مدرسه شاهد دخترانه حضرت خدیجه کبری (س) ضمن گرامیداشت شهدای هشت سال دفاع مقدس به‌ویژه شهدای آموزش و پرورش، با عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت رقیه (س) اظهار کرد: حادثه‌ای که در آبادان و این مکان نورانی اتفاق افتاده اگر در هر جای کشور رخ داده بود می‌توانستند نهایت استفاده را از لحاظ مباحث تعلیمی، تربیتی، اخلاقی، هشت سال دفاع مقدس و تلاش برای زنده نگه داشتن هشت سال جنگ تحمیلی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه آبادان افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند شهدای ما امامزادگان ما هستند، محل عروج این شهدا یکی از مقدس‌ترین و نورانی‌ترین مکان‌هاست، چرا که لحظه شهادت آنان و پس از آن اتصال بین عرش و فرش است، اگر کسی با اعتقاد به محل شهادت شهدای آموزش و پرورش آبادان بیاید و دعایی کند و حاجتی داشته باشد قطعا آن حاجت برآورده خواهد شد.

 

وی از ثبت دوم مهر به عنوان روز شهدای آموزش و پرورش آبادان در مصوبات شورای فرهنگ عمومی این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: باید همیشه یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس به‌ویژه شهدای گرانقدر آموزش و پرورش را گرامی بداریم.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور تاکید کرد: کار مجموعه آموزش و پرورش در شرایط کرونایی بسیار سخت است، اکنون با توجه به برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی برای دانش‌آموزان کار معلمان گرامی بسیار خسته‌کننده است، لذا همت بلند این عزیزان را می‌طلبد که به شدت زحمت می‌کشند و تلاش می‌کنند‌ این اقدام بسیار بزرگ و تازه است و می‌تواند آغاز کاری تاثیرگذار باشد.

 

وی خطاب به معلمان تصریح کرد: معلمان نقش پرورشی را نباید فراموش کنند، یکی از مهم‌ترین کارهایی که شهدا انجام دادند غیر از بُعد تعلیمی؛ بُعد تربیتی است، اثر معلمان سایر کتب درسی در بیان و تربیت نکات اخلاقی از معلم دینی می‌تواند بسیار بیشتر است.

 

امام جمعه آبادان ابراز کرد: معلمان رسالت بسیار مهمی را بر دوش دارند چرا که می‌توانند خدا را در همه ابعاد با معادلات درسی به دانش‌آموزان معرفی کنند.

 

وی با بیان اینکه مادران سر سفره آموزش و پروش رشد پیدا می‌کنند گفت: تک تک بانوان معلم یا مادر هستند و یا در کنار مادر خود قرار دارند و تربیت‌یافته همین مکتب هستند از این رو مسئله تربیتی و تعلیمی نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه شود.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور ابراز کرد: درست است که شرایط کرونایی حاکم در کشور باعث شده تا با دانش‌آموزان فاصله‌ داشته باشیم اما طبق فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکیدات فراوان ایشان در این خصوص که سند چشم‌انداز آموزش و پروش هم بر آن تمکین و تسری دارد.

 

وی عنوان کرد: برخی از مسائل دانش‌آموزان از جمله مباحث اخلاقی و بی‌توجهی به مسائل دینی نگران‌کننده است و مسئله شبیخون فرهنگی نیز باعث شده تا برخی از خانواده‌ها نسبت به مباحث تربیتی به شدت بی‌تفاوت باشند؛ اکنون خانواده‌ها در بحث کرونا دغدغه‌مند هستند لذا باید به همین اندازه نسبت به تربیت فرزند خود به عنوان یک مسلمان، موحد، شیعه و انسان دغدغه داشته باشند.

 

امام جمعه آبادان به تماشای فیلم توسط فرزندان خانواده‌ها اشاره کرد و ادامه داد: بخشی از فیلم‌ها چه در فضای مجازی و چه از طریق ماهواره مثل یک ویروس در ذهن بچه می‌ماند، کارهای ضدفرهنگی که دشمن در حال اجرای آنها است اثر مخرب دارند و جور همه این‌ها بر روی دوش آموزش و پرورش و معلمان می‌افتد.

 

وی حاطر نشان کرد: معلمان باید در میان دانش‌آموزان ایجاد انگیزه کنند؛ برکتی که خداوند در این شغل از لحاظ معنوی به معلمان عطا کرده به هیچ شغل دیگری نداده است و تمام مجموعه نظام بر سر سفره آموزش و پرورش نشسته‌اند.

 

حجت‌الاسلام ابراهیمی‌پور یاد آور شد: امروز برنامه همدلی و مواساتی که در این مجموعه برگزار شد کار بسیار خداپسندانه و زیبایی بود لذا از همه معلمان و مدیرات تقدیر و تشکر می‌کنم و امیدوارم خداوند همه ما را در محضر این شهدای والامقام شرمنده نکند.

 

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهدای آموزش و پرورش دوم مهر ماه هفته دفاع مقدس شهدای آموزش و پرورش آبادان حجت الاسلام ابراهیمی پور دانش آموزان دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۰۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف دستمزد معلمان حق‌التدریس

علی فرهادی امروز درباره افزایش دستمزد حق‌التدریس معلمان اظهار کرد: یکی از بهترین راه‌های کمبود نیرو استفاده از نیرو‌های توانمند آموزش و پرورش است، با توجه به شرایط موجود نرخ حق التدریس جذابیت کافی ندارد بنابراین در شورای حقوق و دستمزد افزایش نرخ حق التدریس تا دو برابر را پیگیری کردیم که در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایرنا، وی درباره پرداخت حق التدریس زمستان معلمان گفت: حق التدریس معلمان تا پایان پاییز پرداخت شده است، سال گذشته تا بهار هنوز ۶ ماه حق التدریس سال قبل معلمان پرداخت نشده بود، تا قبل از پایان اردیبهشت بدهی حق التدریس زمستان معلمان را پرداخت خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره پرداخت حقوق معلمان خرید خدمات اظهار کرد: حقوق معلمان خرید خدمات تا دی پرداخت شده و تا هفته معلم باقی مانده حقوق آن‌ها را پرداخت می‌کنیم.

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش ۱۶ مهر اعلام کرد: سال گذشته (۱۴۰۱) قراردادی سه جانبه بین وزیر وقت آموزش و پرورش، سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه در رابطه با خرید خدماتی‌ها بسته شد، مبنی بر اینکه دیگر بحث خرید خدمات تمام شود. بر این مبنا قرار شد همه این نیرو‌های خرید خدماتی در آزمون استخدامی شرکت کنند تا استخدام شوند و در آزمون نیز به ازای سال‌های سابقه کار، امتیاز خاص به آنان دادیم.

وی با بیان اینکه امسال ۴۰۰۰ نیروی خرید خدماتی از بین ۲۲ هزار نیروی خرید خدماتی وزارت آموزش و پرورش در آزمون استخدامی قبول شدند، ادامه داد: طبق قانون، استخدام این نیرو‌ها فقط از طریق آزمون ممکن است. در عین حال به عنوان وزیر آموزش و پرورش به کیفیت کار بسیاری از این نیرو‌ها اعتقاد دارم. امسال هم اجازه جذب این نیرو‌ها را جز از طریق آزمون نداشتیم، اما با دستور رئیس جمهور خرید خدماتی‌های قبلی به خدمت فراخوانده شدند که تعداد آنان حدود ۱۸ هزار نفر است.

همچنین در راستای فعالیت نیرو‌های خرید خدمات، اول آذر امسال اعلام شد که نمایندگان مجلس شورای اسلامی هرگونه بکارگیری نیروی جدید از طریق خرید خدمات آموزشی، حق‌التدریس آزاد و آموزشیار نهضت سوادآموزی در مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی دولتی را ممنوع کردند، در ماده ۸۸ لایحه برنامه هفتم توسعه آمده است: به منظور ارتقای کیفیت نیروی انسانی آموزش و پرورش به عنوان محور تحول در نظام تعلیم و تربیت کشور، اقدامات ذیل انجام می‌گیرد:

هرگونه بکارگیری نیروی جدید از طریق خرید خدمات آموزشی، حق التدریس آزاد و آموزشیار نهضت سوادآموزی به جز افرادی که در سنوات گذشته تحت این عناوین و به صورت مستمر شاغل در آموزش و پرورش بوده اند، در مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی دولتی ممنوع است. مقررات این حکم مانع از مشارکت افتخاری نخبگان بدون ایجاد هرگونه تعهد استخدامی برای دولت، نیست.

دیگر خبرها

  • توجه جدی آموزش و پرورش اصفهان به استعداد دانشجو معلمان
  • برنامه‌های فرهنگی بر اساس برش استانی مهندسی فرهنگی اجرا شود
  • معلمان ایلامی در انتظار اجرای طرح مهرآفرین
  • برگزاری نخستین تشکل معلم محور در فارس
  • دستگاه‌ها دلیل عدم اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی را اعلام کنند
  • شورای فرهنگ عمومی باید به قرارگاه تبدیل شود
  • معلمان فارس فاتح بلندترین قله فارس
  • حقوق حق التدریسی‌ها ۲ برابر می‌شود
  • تعیین تکلیف معلم بلاگرها برای حفظ حریم خصوصی دانش‌آموزان و معلمان
  • تعیین تکلیف دستمزد معلمان حق‌التدریس