Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمد علی قهرمانی در نشستی با مسئولان انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش با اشاره به نقش پر رنگ و بی بدیل این انجمن در پروژه ملی کنترل وزن و چاقی دانش آموزان (کوچ)، اظهار داشت: پروژه کنترل وزن و چاقی دانش آموزان با رویکرد ترویج سبک زندگی فعال و سالم کلید خورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: طرح کوچ با هدف ارتقاء سطح آگاهی و دانش، دانش آموزان، خانواده ها، همکاران و ... در پیشگیری و کنترل اضافه وزن و چاقی دانش آموزان، آگاهی از عوارض و پیامد‌های منفی ناشی از آن، آشنایی با روش‌های ساده علمی در تشخیص شاخص توده بدنی، اصلاح الگو‌های غذایی، آشنایی با انواع فعالیت‌های بدنی و ترغیب به داشتن وزن متناسب در بین دانش آموزان کشور مطرح شده و زمینه تحول اساسی و مبنایی در توسعه سلامت جسمانی و روانی دانش آموزان کشور را محقق خواهد ساخت.

به گفته قهرمانی در سال تحصیلی پیش رو در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و با رویکرد زندگی سالم اجرای، طرح کنترل وزن و چاقی (کوچ) در سراسر مدارس استان اجرا می‌شود.

او همچنین گفت: در شرایط کرونایی عدم تحرک و استرس سبب افزایش وزن و چاقی در جامعه بخصوص بین کودکان و نوجوانان شده است و از آن جا که خانه و مدرسه دو رکن اصلی و موثر در تربیت و سلامت روح و جسم فرزندان و آینده سازان این مرز و بوم هستند ارتباط نزدیک این دو نهاد اثر گذار (انجمن اولیا و مربیان و مدرسه) از نظر کمی و کیفی می‌تواند زمینه و شرایط مناسبی برای دستیابی به نتیجه مطلوب در طرح ملی پروژه کنترل وزن و چاقی را فراهم کند.

قهرمانی بیان کرد: شرکت والدین در فعالیت‌های جسمانی و ورزشی باعث ایجاد انگیزش مثبت در فرزندان و در مقابل عادت به تماشای تلویزیون به مدت طولانی، نگرش و رفتار‌های کم تحرکی را در فرزندان تقویت می‌کند.

در ادامه این نشست رحیمی ریئس اداره انجمن اولیا و مربیان استان فارس نیز اظهار داشت: از آنچه سبب آرامش در خانواده‌ها می‌شود، قطعا حمایت می‌کنیم.

او گفت: از آنجایی که در کودکان و نوجوانان همانند سازی و الگو برداری همواره به عنوان یکی از ملاک‌ها و معیار‌های شکل گیری شخصیت و رفتار‌های اجتماعی افراد بوده و هست در همین راستا والدین تاثیر زیادی بر سبک زندگی فرزندان خود از طریق الگوپذیری و آموزش خواهند داشت و حمایت والدین و الگودهی، عوامل تعیین کننده مهمی در سطح فعالیت بدنی کودکان و نوجوانان است لذا در تدوین استراتژی‌هایی با هدف پیشگیری و کنترل اضافه وزن و چاقی، والدین و خانواده‌ها باید مشارکت داشته باشند.

رحیمی افزود: همسویی تغذیه سالم و فعالیت بدنی می‌تواند سبب تناسب اندام مطلوب شود که این مقوله نیازمند مشارکت خانواده و آگاه سازی است.

دهقان رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی آموزش و پرورش فارس نیز ضمن ارائه گزارشی از روند شروع، نحوه اجرای و اختامییه این برنامه؛ خواستار همراهی انجمن اولیا و مربیان سراسر استان جهت غربالگری دانش آموزان برای بهتر اجرا شدن طرح کوچ که نتایج آن به سلامت جامعه کمک می‌کند، شد.

همچنین محمدعلی زارعی ریئس اداره سلامت آموزش و پرورش فارس نیز در این نشست گفت: طرح کنترل وزن دانش آموزان یا همان کنترل چاقی که شامل تمام دانش آموزان می‌شود با مسوولیت مدیران مدارس توسط آموزگاران و دبیران غربالگری طبق دستورالعمل انجام می‌گیرد و پس از غربالگری فعالیت‌های مداخله‌ای را توسط مراقبان بهداشت و دبیران تربیت بدنی به عنوان مشاوران خواهیم داشت که در همین راستا از ظرفیت‌های برون بخشی از جمله اداره انجمن اولیا و مربیان مدارس و دانشگاه علوم پزشکی استفاده خواهد شد.

راه اندازی و فعال کردن کانال و فراهم کردن بستر لازم در سامانه شاد، ارسال تمامی محتوای مربوط به طرح کوچ از طریق فضای مجازی به صورت خوشه ای، تولید محتوای الکترونیکی در بحث آموزش خانواده، سامانه‌ای شدن دفاتر ثبت فعالیت‌های انجمن به منظور هدف گذاری هوشمندانه در شرایط کرونا و ...، از جمله نظرات حاضرین بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش فارس اجرای طرح کوچ سند تحول بنیادین انجمن اولیا و مربیان کنترل وزن و چاقی آموزش و پرورش دانش آموزان طرح کوچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۰۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به انتخاب شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب تأکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان، مصداق آشکار مشارکت مردم در عرصه تولید به شمار می‌روند و هرگونه اقدام برای کمک به رشد تولید در این شرکت‌ها، گامی در راستای تحقق شعار سال خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی صندوق نوآوری و شکوفایی، محمدصادق خیاطیان در تشریح شرایط زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور اظهار کرد: به گواه آمارهای رسمی، این زیست‌بوم اکنون بالغ‌تر شده و تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به حدود ۱۰ هزار شرکت رسیده است و سهم اقتصاد دانش‌بنیان از تولید ناخالص داخلی به عنوان یک شاخص راهنمای مهم نه چندان پرشتاب، اما به طور مستمر در حال افزایش است، بعضی از شرکت‌های دانش‌بنیان با موفقیت وارد بازارهای بین‌المللی شده‌اند، بعضی توانسته‌اند در زنجیره ارزش صنایع مختلف کشور جای بگیرند و بعضی نیز با مشارکت سایر ذی‌نفعان کمر همت به رفع مشکلات و چالش‌های مزمن کشور بسته‌اند.

وی افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری و همسو با اهداف دولت سیزدهم در قانون برنامه هفتم توسعه، راهبرد نسبتاً جامعی برای افزایش سهم اقتصاد دانش‌بنیان از تولید ناخالص داخلی کشور به ۷ درصد تدارک دید و بخشی از آن را به اجرا گذاشت. یکی از ارکان مهم این راهبرد، برنامه «رشد تولید» بود که همسو با شعار سال ۱۴۰۲ طراحی شده بود و شعار آن، «۱۰۰۰ شرکت، ۱۰۰۰ محصول، ۱,۰۰۰ هزار میلیارد ریال رشد فروش» بود.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ با اجرای این بسته، ۷۶ شرکت دانش‌بنیان توانستند ۲,۷۲۵ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش با ضمانت صندوق نوآوری از شبکه بانکی دریافت کنند. برآوردها نشان می‌دهد که اعطای این تسهیلات، به افزایش بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومانی فروش محصولات دانش‌بنیان منجر شده است.

خیاطیان افزود: یکی دیگر از مؤلفه‌های این راهبرد که همسو با اسناد بالادستی و سیاست‌های کلان نظام، به ویژه «مردمی‌سازی اقتصاد» طراحی شده بود، توسعه فرهنگ تأمین مالی جمعی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور بود. در همین راستا بود که یک مسابقه تلویزیونی با عنوان «شکوفا» با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و تضمین ۱۰۰ درصدی اصل سرمایه سرمایه گذاران تولید و پخش شد، تاکنون از طریق این برنامه بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان سرمایه برای ۱۶ شرکت با مشارکت ۳۴۷۰ سرمایه گذار جذب شده است.

وی خاطرنشان کرد: نامگذاری سال ۱۴۰۳ با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی رهبر معظم انقلاب، عزم صندوق نوآوری و شکوفایی برای کمک به جهش تولید شرکت‌های دانش‌بنیان را راسخ‌تر کرده است. به واسطه خاستگاه و ماهیت شرکت‌های دانش‌بنیان، این شرکت‌ها مصداق آشکار مشارکت مردم در عرصه تولید به شمار می‌روند و بی‌تردید هرگونه اقدام برای کمک به رشد تولید در این شرکت‌ها، گامی در راستای تحقق شعار سال خواهد بود.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی تاکید کرد: برخی از محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند دستمایه خوداشتغالی یا کارآفرینی و خلق کسب‌وکارهای جدید و سودآور برای شهروندان در اقصی نقاط کشور قرار گیرد. این اتفاق مستلزم معرفی این محصولات به شهروندان و اعطای تسهیلات لیزینگ ارزان به خریداران است. این تسهیلات که به واسطه کمک به توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان، یکی از خدمات اولویت‌دار صندوق به شمار می‌رود، امسال بیش از پیش تقویت خواهد شد.

خیاطیان تأکید کرد: برنامه‌های صندوق برای تعمیق تأمین مالی جمعی در حوزه دانش‌بنیان با قوت ادامه خواهد یافت. گرچه قانون جهش تولید دانش‌بنیان با تکیه بر سازوکار اعتبار مالیاتی، راه را برای تزریق منابع مالی شرکت‌های بزرگ کشور به حوزه فناوری و نوآوری هموارتر کرده است، اما مسیر ورود سرمایه‌های خرد مردمی به این حوزه، از ابزارهایی مانند تأمین مالی جمعی می‌گذرد.

کد خبر 739849

دیگر خبرها

  • ضرورت تقویت تفکر توحیدی در بین دانش آموزان خوزستان
  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد
  • فعالیت یکصد کمپ مطالعاتی ویژه دانش آموزان در فارس
  • توجه به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم
  • فعالیت قرائت خانه‌ های نوروزی در استان یزد
  • فعالیت ۵۵ قرائت خانه‌ی نوروزی در استان یزد
  • کاهش فقر حرکتی دانش آموزان
  • تمرین‌های تمرکزی باید جایگزین تمرین‌های عادی شود
  • فعالیت ۲۹ پایگاه اعتکاف علمی در خراسان جنوبی