Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-«زلمای خلیلزاد» در جلسه استماع کنگره آمریکا اعلام کرد که خروج نظامیان ایالات متحده از افغانستان مشروط خواهد بود.

خبرگزاری میزان- «زلمای خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان در پاسخ به پرسش یکی از اعضای کنگره آمریکا که «با خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، این کشور بار دیگر به مرکز شبکه القاعده و گروه‌های تروریستی تبدیل نخواهد شد؟» گفت: خروج آمریکا از افغانستان براساس توافقنامه صلح آمریکا و طالبان مشروط خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خلیلزاد که برای توضیح درباره خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان به کنگره فرا خوانده شده بود، گفت که طالبان در زمینه امنیت تعهداتی داده‌ و اگر به آن عمل نکند، آمریکا نیروهایش را خارج نخواهد کرد و همه چیز در توافقنامه صلح طالبان و آمریکا مشروط است.

پرسش دیگر از خلیلزاد حفظ حقوق و آزادی‌های زنان افغان بود که در توافقنامه میان آمریکا و طالبان مسکوت مانده است. خلیلزاد در جواب گفت که این موضوع در گفتگوهای بین افغانی مطرح خواهد شد.

او گفت که آمریکا نیز این روند را نظارت کرده و به همکاری و حمایت خود از زنان افغان ادامه خواهد داد.

خلیلزاد همچنین در این نشست گفت که برای دو طرف درگیر (طالبان و دولت) واضح اعلام کرده که تصمیم آنها در نشست مذاکرات صلح بر روند کمک‌های آمریکا و متحدانش در افغانستان تاثیر خواهد گذاشت.

قرار است که در آینده نزدیک، نشست ژنو به منظور حمایت مالی در سالهای آینده از افغانستان برگزار شود.

بیشتر بخوانید: دبیرکل سازمان ملل: نقض حقوق بشر در «کشمیر»به‌ شدت نگران‌کننده است روابط اسلام آباد - تهران رو به رشد است

از شروع مذاکرات بین افغانی صلح افغانستان بیش از یک هفته می گذرد، ولی هیأت‌های دو طرف تاکنون نتوانسته‌اند که اختلاف بر سر نوع و چگونگی مذاکره را حل کنند.

/انتهای پیام/

مهر

برچسب ها: افغانستان امریکا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: افغانستان امریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۰۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبه‌نظامیان مستقر در افغانستان منافع اقتصادی پاکستان را هدف گرفته است

برخی از فرماندهان ارشد نظامی پاکستان می‌گویند که گروه‌های مخالف دولت این کشور مستقر در افغانستان، منافع اقتصادی اسلام‌آباد را هدف قرار می‌دهند.

فرماندهان نظامی پاکستان این اظهارات را طی نشستی که به ریاست جنرال سید عاصم منیر، رییس ارتش این کشور در مرکز فرماندهی ارتش پاکستان در شهر راولپندی برگزار شده است، بیان کرده‌اند.

ارتش پاکستان در بیانیه‌ای نگاشت این نشست به‌منظور رسیدگی به تهدیدات احتمالی «گروه‌های تروریستی» از خاک افغانستان برگزار شده است.

مقام‌های نظامی پاکستان بدون نام گرفتن از گروه مشخصی گفته‌اند که شبه‌نظامیان مستقر در افغانستان، امنیت منطقه و جهان را با خطر روبه‌رو می‌کنند.

از دید اسلام‌آباد تحریک طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی)، ارتش آزادی‌بخش بلوچستان و داعش گروه‌ تروریستی هستند.

براساس گزارش پاکستان‌تودی، آنان با محکوم کردن حمله اخیر شبه‌نظامیان بر ماشین حامل مهندسان چینی در ایالت خیبر پختون‌خواه و حمله بر یک ماشین حامل غیرنظامیان در ایالت بلوچستان پاکستان گفته‌اند که شبه‌نظامیان به‌عنوان نیروهای نیابتی منافع اقتصادی این کشور، به‌ویژه کریدور اقتصادی چین و پاکستان را هدف قرار می‌دهند.

این در حالی است که پیش از این نیز دولت پاکستان از فعالیت شبه‌نظامیان مخالفش در خاک افغانستان ابراز نگرانی کرده بود.

طالبان تا کنون در مورد این اظهارات واکنشی نشان نداده‌اند، اما پیش از این، مقام‌های این گروه حضور شبه‌نظامیان مخالف دولت پاکستان در افغانستان را رد کرده و گفته بودند که خاک افغانستان بر ضد هیچ کشوری استفاده نخواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • لاپوشانی جنایات نظامیان صهیونیست از سوی بلینکن
  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان
  • شبه‌نظامیان مستقر در افغانستان منافع اقتصادی پاکستان را هدف گرفته است
  • (عکس) نمایش مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای طالبان
  • سد کجکی افغانستان لبریز شد
  • دیدار مقامات طالبان در ارگ ریاست جمهوری
  • گذرگاه تورخم مسدود شد
  • سفر نخست وزیر عراق با هدف تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی
  • طرح روسیه برای گسترش روابط با طالبان و کاهش نفوذ آمریکا