Web Analytics Made Easy - Statcounter

مامور تشکیل کابینه لبنان با طولانی شدن روند تشکیل کابینه این کشور کفت که در تلاش است دولتی مورد رضایت همه لبنانی‌ها و جوامع عربی و بین المللی روی کار آید. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «مصطفی ادیب» مامور تشکیل کابینه لبنان بر اهتمام خود برای تشکیل دولتی تأکید کرد که ضمن راضی کردن همه لبنانی‌ها، اصلاحاتی را هم که در ابتکار فرانسه آمده است،   پیاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش خبرگزاری آلمان، ادیب در بیانیه‌ای که از طرف دفتر رسانه‌ای او صادر شده است، بر تعهد خود به اصولی که از همان ابتدا بیان داشت، تاکید کرد و گفت: «دولت باید از افرادی شایسته و با صلاحیت تشکیل شود که بتوانند اعتماد داخلی  و همچنین جامعه عربی و بین المللی را به دست آورند، زیرا این امر دستیابی لبنان به حمایت خارجی لازم برای نجات اقتصاد خود را ممکن می‌سازد».

ادیب گفت که ترجیح داده است در این دوره از روند تشکیل دولت با توجه به مسئولیت بزرگی که به وی سپرده شده است، سکوت کند و طی مشورت با رئیس جمهور و در چارچوب‌های قانون اساسی کابینه‌ای را ارائه دهد که به مردم لبنان کمک کند تا به درد و رنج روزمره خود پایان دهند.

ادیب بار دیگر از همگان خواست تا به نفع لبنان و مردم آن همکاری کنند و از فرصت نجات میهن استفاده کنند.

مصطفی ادیب سفیر لبنان در آلمان در دهم شهریور و با کسب نود رأی در رایزنی‌های پارلمانی میان احزاب سیاسی مأمور به تشکیل کابینه جدید لبنان شد، «حسان دیاب» نخست وزیر پیشبرد امور لبنان به دنبال حادثه مرگبار انفجار بندر بیروت استعفا داده است.

«امانوئل ماکرون»  رئیس جمهور فرانسه به دنبال انفجار بیروت با سفر به لبنان در سخنانی مداخله‌جویانه  برای آنچه اصلاحات سیاسی در لبنان خواند برای  مقامات لبنانی ضرب الاجل تعیین کرد و گفت که اگر تا ماه سپتامبر (شهریور) اصلاحات انجام نشود، خود مسئولیت این اصلاحات را برعهده خواهد گرفت.   

رئیس جمهور فرانسه در ۱۴ مرداد ماه و ۱۲ شهریور نیز به لبنان رفت. او در سفر سوم خود به بیروت گفت که نیرو‌های سیاسی لبنان به او قول داده‌اند که دولت جدید را ظرف ۱۵ روز آینده تشکیل دهند و نقشه راهی را برای اصلاح اقتصاد کشور تهیه کنند با وجود پایان این مهلت، دیاب هنوز به موفقیتی در تشکیل کابینه دست نیافته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: لبنان دولت مصطفی ادیب تشکیل کابینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۰۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۴۵ روستای بی برق در سیل سیستان و بلوچستان / برق ۳۸۰ روستا وصل شد

آفتاب‌‌نیوز :

مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر و سخنگوی صنعت برق در خصوص آخرین وضعیت برق رسانی به روستا‌های سیل زده سیستان و بلوچستان گفت با وجود بسته بودن راه‌های ارتباطی و سخت بودن امدادرسانی، هم اکنون وضعیت مساعد شده و از ۴۴۵ روستای بی برق در ابتدای حادثه، ۳۸۰ روستا مشکلشان رفع شده و اکنون فقط ۶۵ روستا باقی مانده که آن هم به زودی برق دار خواهد شد.

به گزارش توانیر، به گفته مصطفی رجبی مشهدی تمام نیرو‌های عملیاتی و فنی در استان بسیج شدند تا مشکل هرچه سریع‌تر برطرف و مناطق سیل زده برق‌دار شوند.

به گفته رجبی مشهدی در مناطقی که امکان مانور در شبکه وجود داشته، از این طریق برق شبکه تأمین شده است.

مدیرعامل شرکت توانیر تصریح کرد: با رفع انسداد جاده‌ها توسط تیم‌های عملیاتی وزارت راه و شهر سازی و مهیا شدن امکان حضور تیم‌های عملیاتی صنعت برق، مسئله روستا‌های باقی مانده به سرعت رفع خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ببینید | شکاف سیاسی در اسرائیل؛ وزیر کابینه هم نتانیاهو را مسخره کرد!
  • تظاهرات شهرک‌نشینان در تل آویو علیه کابینه نتانیاهو
  • ۴۴۵ روستای بی برق در سیل سیستان و بلوچستان / برق ۳۸۰ روستا وصل شد
  • برای استادی ادیب و فرزانه: پزشکی که عاشق نوزادان بود و ایران
  • ترکیب صنعت نفت برای گرفتن امتیاز از پرسپولیس
  • مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره ملی دوسالانه ترویج نجوم ادیب تمدید شد
  • رد پای موساد در ترور صراف لبنانی به چشم می خورد
  • تبریک شخصیت‌های لبنانی و فلسطینی به ایران 
  • تبریک شخصیت‌های لبنانی وفلسطینی برای عملیات وعده صادق
  • محمد سُرور صراف لبنانی کیست و چرا موساد او را کشت؟!