Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم با ارائه گزارشی میزان ارز بازگشتی حاصل از صادرات غیرنفتی تا پایان مردادماه 99 را 35 میلیارد یورو اعلام کرد و گفت: این رقم با توجه به کل صادرات مشمول تعهدات ارزی سال های97، 98 و فروردین ماه 99، نشان‌دهندۀ بازگشت  68 درصد ارز حاصل از صادرات به چرخۀ اقتصادی کشور است و این در حالی است که بر اساس گزارش بانک مرکزی 16.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3 میلیارد یورو ارز حاصل از صادرات غیرنفتی به چرخه اقتصادی کشور باز نگشته است.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران  در این خصوص اظهار داشت: از 22 فروردین 97 تا پایان فروردین 99 تعداد 21 هزار و 254 نفر صادرکننده ارز خود را بازگردانده اند که نسبت به تعداد صادرکنندگان تا پایان اسفند 98، تعداد 70 صادرکنندۀ دیگر نیز به فهرست اضافه شده‌اند.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه اقدام ارزی در سازمان توسعه تجارت ایران و سازمان‌های صمت استان‌ها، گفت: با فعالیت این گارکروه‌ها در سراسر کشور، از ابتدای مردادماه سال جاری، بازگشت ارز به اقتصاد کشور افزایش یافته که امیدواریم این روند در سایۀ تعامل با صادرکنندگان سرعت بیشتری پیدا کند.

مسئول کمیتۀ اقدام ارزی بیان داشت: تعداد صادرکنندگانی که تا پایان مرداد ماه سال جاری صد در صد تعهدات ارزی خود را ایفا کرده‌اند 2286 نفر صادرکننده بوده در صورتی‌که این تعداد در پایان تیرماه امسال، 2014 نفر صادرکننده بوده‌اند.

وی همچنین میزان صادرات این دسته از صادرکنندگان را 16.6 میلیارد یورو اعلام کرد که بر اساس ترتیبات بانک مرکزی 14.9 میلیارد یورو از ارز حاصل از صادرات خود را به چرخۀ اقتصاد کشور بازگردانده‌اند که این صادرکنندگان از لحاظ تعداد، 11 درصد از کل صادرکنندگان، از نظر میزان صادرات 29 درصد کل صادرکنندگان، از لحاظ بازگشت ارز 43 درصد کل صادرکنندگان و از نظر تعهد، 29 درصد میزان کل تعهدات را به خود اختصاص داده‌اند.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، اضافه کرد: از دیگر سو 15043 صادرکننده، تنها یک میلیون یورو به چرخۀ  اقتصاد کشور  بازگردانده‌اند که 71 درصد کل صادرکنندگان از نظر تعداد را شامل بوده و فقط 17 درصد از میزان صادرات را به خود اختصاص داده اند.

زادبوم در پایان گفت: 3225 نفر صادرکننده تعهدات ارزی خود را بین یک تا 99 درصد ایفا کرده‌اند که 19 درصد از تعداد کل صادرکنندگان بوده و 53 درصد از میزان صادرات و همچنین 54 درصد از میزان بازگشت ارزحاصل از صادرات را به خود اختصاص داده‌اند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: سازمان توسعه تجارت ایران کل صادرکنندگان حاصل از صادرات نفر صادرکننده میزان صادرات میلیارد یورو تا پایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۰۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموع تامین ارز برای کالا‌های اساسی به ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار رسید

علی طرزعلی معاون مرکز مبادله در رسانه ملی گفت: نرخ ارز دلار امروز در تالار اسکناس مرکز مبادله ۴۴ هزار و ۳۸ تومان و یورو ۴۷ هزار و ۸۸ تومان ثبت شد. همچنین نرخ دلار در تالار حواله مرکز مبادله ۴۱ هزار و ۱۱۸ تومان و یورو ۴۳ هزار و ۹۶۷ تومان بود.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: در رابطه با میزان تامین ارز از ابتدای فروردین تاکنون به این شرح بود که برای کالای اساسی با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ۶۶۲ میلیون دلار، برای کالا‌های تجاری با نرخ ۴۱ هزار تومان ۲ میلیارد و ۱۰۸ میلیون دلار و برای واردات در قبال صادرات با نرخ توافقی ۵۸۵ میلیون دلار تامین ارز داشتیم و در مجموع ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار تامین ارز در مرکز مبادله داشتیم.

او همچنین افزود: در مجموع برای میزان ارزی که برای کالا‌های اساسی دارو و تجهیزات پزشکی و همچنین کشاورزی اختصاص یافته از ابتدای فروردین ماه تا به امروز ۶۶۲ میلیون دلار بوده است.

طرز علی گفت: مجموع میزان ارز صنایع در سامانه نیما ۲ میلیارد ۱۰۸ میلیون دلار بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می‌دانید؟
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور
  • یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران
  • صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد
  • مجموع تامین ارز برای کالا‌های اساسی به ۳ میلیارد و ۴۶۵ میلیون دلار رسید
  • یورو رکورد زد
  • ضوابط جدید تامین ارز از محل «واردات در مقابل صادرات» اعلام شد
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان