Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی اردبیل در نامه‌ای به حجت الاسلام رئیسی، عمل انقلابی قوه قضاییه را درخصوص جلوگیری از واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان را خواستار شدند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی اردبیل در نامه‌ای به حجت الاسلام رئیسی، در آستانه سفر به اردبیل، عمل انقلابی قوه قضاییه را درخصوص جلوگیری از واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان را خواستار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


درا ین نامه آمده است:

بسیج دانشجویی بنا پر رسالت خود در پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی، سرمایه‌های ملی و حقوق مردم همواره در صف مطالبه گری از مسئولان پیشتاز بوده است و در هر زمانی متناسب با شرایط و رخداد‌های گوناگون اقدام به پیگیری مشکلات مردم از مسئولین مربوطه کرده است. اکنون با توجه به لزوم صیانت از حقوق عامه لازم است به استحضار عالی برسانیم که موضوع ابطال واگذاری شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان از اصلی‌ترین مطالبات مردم شریف استان اردبیل است و با توجه به ابهامات فراوان موجود پیرامون این واگذاری، ورود جدی و فوری قوه قضایه را می‌طلبد.
شرکت سهامی کشت و صنعت و دامپروری مغان در سال ۱۳۵۳ در قسمتی از اراضی دشت مغان به منظور بهره برداری از امکانات اقلیمی دشت و ارتقاء کشاورزی و صنعت در منطقه تاسیس شد. این شرکت شامل شهرستان‌های بیله سوار مغان، پارس آباد معان با داشتن اراضی وسیع کشاورزی، دو هزار و ۶۰۰ هکتار باغات میوه، مجتمع بزرگ دامپروری و کارخانه قند، کارخانه لبنیات، کارخانه فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر یکی از شرکت‌های منحصر بفرد کشور محسوب می‌شود.

اکنون باید خاطر نشان کرد که این شرکت با دارا بودن گستره‌ای از کارخانجات مختلف، زمین‌های کشاورزی و باغات میوه با ثمنی بخس به بخش خصوصی واگذار شده است. جدای از اهلیت خریدار و ابهامات پیرامون آن، ابهامت ذیل بیرامون این واگذاری مطرح است:

۱- اگر برنده اول مزایده دارای اهلیت و صلاحیت بوده و به تعهدات خود عمل کرده بود، چرا انجام معامله قطعی نشد؟

۲- اگر برنده اول مزایده دارای اهلیت و صلاحیت نبوده است، پس چرا نضامین و سپرده ایشان ضبط نشد؟

۳- اگر نفر اول مزایده از سوی سازمان خصوصی سازی کنار گذاشته شده، پس چرا مزایده ابطال نشده است و اگر برنده اول مزایده، رأسا انصراف داده است، پس چرا اقدام به ضبط تضامین و سپرده‌های ایشان نشده است؟

۴- اگر همه چیز بر طبق قانون بوده و مراجعه به نفر دوم مزایده قانونی می‌باشد. سازمان خصوصی سازی با استناد به کدام قانون اقدام به مذاکره و مصالحه با نفر دوم مزایده کرده و قیمت پیشنهادی نفر اول را با نفر دوم صلح نموده است؟

۵- در زمان دولتی بودن مجموعه کشت و صنعت مغان کارگران امنیت شغلی داشتند، اما بعد از واگذاری به دلیل خصوصی بودن مجموعه نمی‌توانند مشکلات خود را مطرح کنند.

۶- قانون صراحت دارد که گزارشات کارشناسان رسمی در خصوص قیمت گذاری به مدت شش ماه دارای اعتبار است، در تاریخ برگزاری جلسه هیأت واگذاری در دوم تیر ۹۷ که منجر به مزایده سوم شده است، مهلت شش ماه قانونی اعتبار گزارش منقضی شده بود.

۷- شرکت قند و شکر معان شرکتی به مراتب بزرگتر از شرکت فید ثابت خراسان است، شرکت قند ثابت خراسان یا قیمتی نزدیک به سه هزار میلیارد تومان در بورس معامله می‌شود، اما کل شرکت کشت و صنعت مغان به قیمت ۱۸۵۱ میلیارد واگذار شده است.

۸- على رغم اظهار نظر استاندار مبنی بر هزینه بر بودن ابطال کشت و صنعت مغان، به سبب خود گردان بودن مجموعه این ایراد وارد نیست.

۹- در قانون بر واگذاری بنگاه‌ها با اولویت عرضه عمومی سهام آن در بورس تاکید شده است، چرا دلایل عرضه نشدن سهام شرکت کشت و صنعت مغان در بورس اعلام نشده است؟

۱۰- چرا الزامات واگذاری اعم از قیمت گذاری سهام شرکت از طریق بازار بورس، مشارکت عموم مردم برای جلوگیری از انحصار، استفاده از روش‌های معتبر و سالم واگذاری با تاکید بر بورس و ایجاد فصست برابر برای همه رعایت نشده است؟

۱۱- در واگذاری کشت و صنعت مغان محدوده‌ای مشخص نشده است و داخل مجموعه عشایر و زمین‌های آنها، معدن، پمپ بنزین، دانشگاه، جاده، سالن ورزشی، استخر و ... واگذار شده است.

۱۲- اگر مبنای قیمت گذاری، گزارش کارشناسان رسمی دادگستری به تاریخ یکم دی ۹۶ باشد، چگونه در تاریخ دوم خرداد ۹۶ هیات واگذاری قبل از ارائه قیمت کارشناسی، با قیمتی نزدیک به قیمت نظر کارشناسی مجوز برگزاری مزایده صادر کرده است؟

مع الوصف با توجه به نحوه کارشناسی و قیمت گذاری و همچنین فرایند خصوصی سازی این شرکت پیگیری جدی و دقیق قوه قضائیه ضرورت می‌یابد. فی الحال با توجه به گذشت زمان طولانی از بررسی پرونده این شرکت در نهاد‌ها و کارگروه‌های مختلف اعم از مجلس شورای اسلامی و دیوان محاسبات، هیئت داوری سازمان خصوصی سازی و نظر به عدم تحصیل نتیجه مطلوب، انتظار بسیج دانشجویی از حضرتعالی عمل انقلابی و ورود جدی قوه قضائیه به مسئله واگذاری این شرکت و ابطال واگذاری است تا از تضییع حقوق مردم شریف استان و غارت این دُرّ گرانبها جلوگیری به عمل آید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کشت و صنعت مغان بسیج دانشجویی اردبیل رئیسی قوه قضاییه شرکت کشت و صنعت مغان بسیج دانشجویی قیمت گذاری خصوصی سازی اول مزایده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۱۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مزایده سرخابی‌ها آغاز شد

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، طبق اعلام فرابورس؛ مزایده رسمی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس امروز در بازار پایه فرابورس آغاز شد تا به طور رسمی ۸۵ درصد از سهام سرخابی‌ها به خریداران جدید واگذار شود.   قرار است در این مزایده ۸۵ درصد از سهام پرسپولیس به شش بانک شهر، ملت، تجارت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین واگذار شود.   همچنین ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال به شرکت پتروشیمی خلیج‌فارس و چهار شرکت زیر مجموعه آن واگذار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • مزایده برای واگذاری استقلال و پرسپولیس شروع شد
  • مزایده سرخابی‌ها آغاز شد
  • سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس واگذار شد | واگذاری ۸۵ درصد از سهام پرسپولیس به ۶ بانک
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس قطعی است
  • مزایده رسمی استقلال و پرسپولیس آغاز شد
  • برگزاری مزایده جدید پارسیلون خرم‌آباد
  • جلوگیری از تحمیل هزینه‌های بسیار زیاد به صنعت توزیع برق
  • آخرین خبرها از پارسیلون خرم‌آباد/ مزایده جدید برگزار می‌شود
  • آخرین خبرها از «پارسیلون» خرم‌آباد/ مزایده جدید برگزار می‌شود
  • پروژه آبرسانی قشلاقات مغان تحویل شرکت آب و فاضلاب می‌شود