Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، الیاس نیسی بخشدار اسماعیلیه اهواز با اشاره به ظرفیت‌های مناسب این منطقه برای توسعه گردشگری روستایی، گفت: توجه به کارکرد‌های صنعت گردشگری برای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار در روستا‌ها اهمیت زیادی دارد.

او بر همکاری دهیاران و شورا‌ها در این زمینه تاکید کرد و افزود: ایجاد زیرساخت‌ها از جمله؛ بازارچه محصولات کشاورزی و گردشگری و صنایع دستی در بخش اسماعیله اهواز نقش زیادی در توسعه گردشگری، اشتغال پایدار، شناساندن فرهنگ، آثار و آداب و رسوم این منطقه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تبار قریب سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اهواز با اشاره به شعار روز جهانی گردشگری امسال با عنوان "گردشگری و توسعه روستایی" بیان داشت: یکی از مهمترین راهکار‌های دستیابی به توسعه پایدار در مناطق روستایی، برنامه‌ریزی برای ایجاد گردشگری روستایی و راه اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی است.

او با بیان اینکه بخش اسماعیلیه از ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای اقامتگاه‌های بوم گردی و توسعه گردشگری روستایی و گردشگری کشاورزی برخوردار است، تصریح کرد: اقامتگاه‌های بوم‌گردی ضمن ایجاد فضا‌های اقامتی مبتنی بر بوم و فرهنگ برای جذب گردشگران، بستر مناسبی را نیز برای معرفی فرهنگ، آداب و رسوم، صنایع دستی، خوراک و تولیدات محلی و پوشش سنتی فراهم می‌کند.

تبار قریب اظهار داشت: از مولفه‌های مهم در به سامان رسیدن توسعه گردشگری روستایی، آموزش و مشارکت فعال جامعه محلی، حمایت‌های بخش دولتی و حضور فعالان صنعت گردشگری مانند راهنمایان تور و دفاتر خدمات مسافرتی است و شناسایی و معرفی ظرفیت‌های ایجاد اقامتگاه بوم گردی، آموزش جوامع محلی و پیشنهاد برگزاری رویداد‌های گردشگری و فرهنگی مبتنی بر قابلیت‌های گردشگری از نکات حائز اهمیت در معرفی روستا‌ها و جذب گردشگر است که دهیاران و شورا‌های اسلامی در این خصوص باید اداره میراث فرهنگی را یاری دهند.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ظرفیت های گردشگری اشتغال پایدار گردشگری روستایی توسعه گردشگری بوم گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۱۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره آموزشی آشنایی با قوانین بیمه و مالیات در صنعت گردشگری در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رضا حیدری با اعلام این مطلب گفت: در این دوره بیش از ۶۰ نفر از مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، راهنمایان گردشگری، واحدهای بوم‌گردی، هتل‌ها و رستوران‌های سنتی بین‌راهی حضور داشتند.

معاون گردشگری آذربایجان غربی افزود: دوره آموزشی توانمندسازی مدیریت کیفیت در تاسیسات اقامتی و پذیرایی نیز با حضور ۷۰ نفر از مدیران، کارکنان هتل‌ها مهمان‌پذیرها، بوم گردی‌ها و رستوران‌های سنتی و بین راهی‌های سطح استان برگزار شد.

او تصریح کرد: هدف از برگزاری این دوره‌ها، توانمندسازی فعالان گردشگری سطح استان بوده و در آینده نیز دوره‌های آموزشی دیگری برای جامعه هدف در نظر گرفته شده است.

دیگر خبرها

  • توجه به گسترش کشاورزی دانش‌بنیان، زمینه صادرات مازاد نیاز داخلی را فراهم می‌کند
  • توانمندسازی محلات شهر صرفا ایجاد اشتغال نیست
  • لزوم استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای توانمندسازی محلات شهر اصفهان
  • مدیر عامل مؤسسه راینو: جهش تولید با مشارکت مردم، از درون جشنواره‌ های مردمی شکل می‌گیرد/ لزوم فعالیت گسترده در مسیر تبدیل تولیدات مردمی به کسب و کارهای محتوایی 
  • دوره آموزشی آشنایی با قوانین بیمه و مالیات در صنعت گردشگری در ارومیه
  • بیش از۱۳ هزار نفر از سربازان نیرو‌های مسلح خوزستان تحت آموزش‌های مهارتی قرار گرفتند
  • بهره برداری فاز توسعه یک شرکت شیمیایی/۳ بازدید انجام شد
  • باید در حفظ ظرفیت گردشگری چهارمحال و بختیاری تلاش شود
  • رونق صنعت کشاورزی و گردشگری روستای کرد علیا
  • احیا کردن مراکز تحقیقاتی در راستای پایدار کردن منابع درآمدی