Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی هیچ‌گاه از برجام خارج نشده و بنای خروج هم ندارد مگر اینکه کشورهای هم پیمان به طور کل برجام را کنار بگذارند.

«شهریار حیدری»، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با «ادعای آمریکا مبنی بر فعال سازی مکانیسم ماشه علیه ایران» گفت: با توجه به بندهای 9، 10و 11 برجام کشوری که از برجام خارج شود از منظر بین الملل نمی تواند از مکانیسم ماشه استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمهوری اسلامی هیچ‌گاه از برجام خارج نشده و بنای خروج هم ندارد مگر اینکه کشورهای هم پیمان به طور کل، برجام را کنار بگذارند. طبق بندهای برجام اگر کشوری در برجام نقض پیمان کند جمهوری اسلامی می تواند، اقدامات خود را تعدیل کند. تهدید و صحبت آمریکا هیچ جایگاه، بین المللی ندارد و به همین دلیل در شورای امنیت، رای نیاورد.

او ادامه داد: همه نهادهای قدرتمند بین‌المللی مانند چین و روسیه این موضوع را محکوم کردند و بسیار از کشورها اقدامات آمریکا را غیرمنطقی و خارج از قواعد بین‌المللی تعریف می‌کنند و این مسئله به نفع جمهوری اسلامی است. همواره در طول 40 سال تهدیدات آمریکا مستمر است. جمهوری اسلامی باید مقابل آمریکا تاکتیک‌هایی داشته باشد. تاکید بر منابع و ظرفیت‌های داخلی، استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی، تقویت روابط با کشورهای هم پیمان، از جمله موضوعاتی است که مورد توجه کشور است.

حیدری بیان کرد: مجلس همراه با دولت و دیگر دستگاه‌ها سعی می کند، تهدیدات آمریکا آسیبی به کشور وارد نکند البته تهدیدات آمریکا برای جامعه، بار روانی دارد. ان‌شاءالله با اتحاد، وحدت و استفاده از منابع داخلی و بین‌المللی این موضوع هم نتیجه نخواهد داشت.

حیدری در پاسخ به این سوال که پس از ادعای امریکا مبنی بر فعال‌سازی مکانیسم ماشه، قالیباف مسئولیتی را به کمیسیون امنیت ملی داد، چه اقداماتی در این راستا انجام داده‌اید؟ گفت: کمیسیون به تنهایی اختیاراتی دارد و نیازی به تاکید کسی نیست. جایگاه این موضوعات در کمیسیون امنیت ملی است. بیش از چندین جلسه با حضور دستگاه‌های دیپلماسی و مسئولین در این زمینه، برگزار کردیم و طرحی را کمیسیون آماده کرد اما بنا به مقتضیات موجود، فعلا دست نگاه داشتیم و در زمان مناسب، به صحن می‌آید. قطعا کمیسیون امنیت در مقابل مجموعه تهدیدات خارجی و داخلی برنامه ریزی دارد.

او تاکید کرد: هیچ‌گاه جنگ نظامی بین ایران و آمریکا در نمی‌گیرد. آمریکا اگر توان مقابله نظامی با ایران را داشت از 10 سال پیش که تهدیدات نظامی را در پیش گرفته بود، اقدام می‌کرد. روسای جمهوری آمریکا از گذشته تاکنون به توان دفاعی و قدرت نظامی جمهوری اسلامی واقف هستند ولی جنگ اقتصادی بدتر از جنگ نظامی است و آمریکا در حال حاضر با تشدید تحریم‌ها با تهدید کشورهای هم پیمان، با تحریم کردن شرکت های دیگر مرتبا، جنگ اقتصادی علیه ایران را، تقویت می کند. ایران 10 برابر آمریکا توان نظامی دارد اما جنگ اقتصادی، نرم افزاری، فرهنگی و جنگ‌های روانی علیه ایران فعال هستند و ما هم در مقابل با برنامه، وحدت، اتحاد و قدرت داخلی و خارجی ایستاده‌ایم.

حیدری در خصوص طرح سه فوریتی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: طرح را آماده کرده‌ایم اما فعلا ضرورت مطرح شدن ندارد. کمیسیون با فعال شدن و دعوت از دستگاه ها و بررسی شرایط ایران در منطقه و عرصه بین‌المللی، طرح را آماده می‌کند که اگر ضرورت داشته باشد، مطرح می‌شود. توجه نمایندگان به این موضوع بر مبنای شرایط حساس کشور است، منتهی فعلا ضرورتی ندارد. 3

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شهریار حیدری کمیسیون امنیت ملی کشورهای هم پیمان جمهوری اسلامی جنگ اقتصادی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۱۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک نظامی ایران به جهان /این پهپاد انتحاری ایران را بشناسید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پهپادهای انتحاری آرش از جمله سامانه‌‎های پهپادی ارتقا یافته در حوزه مقابله با اهداف پدافندی، استحکامات، تأسیسات و مراکز کنترل فرماندهی دشمن محسوب شده که در ۲ نوع با قابلیت‌های ویژه توسط سازمان صنایع دفاعی وزارت دفاع ساخته شده است.

آنگونه که فارس روایت کرده، پهپاد «آرش-۱» به جای پیشرانه جت از پیشرانه پیستونی نیرو گرفته و به‌عنوان یکی از پهپادهای انتحاری، ازسوی متخصصان ارتش طراحی و ساخته شده‌ است. این پرنده با بهره‌مندی از جست‌وجوگرهای متنوع قادر خواهد بود اهداف مختلف ثابت و متحرک را با دقت بالا هدف قرار دهد و لذا می‌توان گفت پهپاد «آرش» به دلیل داشتن بدنه دوکی شکل و بال‌های مثلثی، دوربردترین پهپاد انتحاری در ایران و جهان محسوب می‌شود.

مزیت دیگر این پرنده بدون سرنشین نسبت به سایر پهپادها این است که علاوه بر پرتاب از روی سکو، در یک پرتابگر جعبه‌ای نیز می‌توان آن را به سوی هدف پرتاب کرد و لذا این نوع از پرتاب موجب می‌شود شناسایی این پرنده از سوی دشمن کاهش یابد؛ بنابراین می توان گفت «آرش-۱» برای شناسایی موقعیت و مواضع دشمن پرنده‌ی بسیار مناسبی است. علاوه بر وجود چنین مزیت بزرگی در این پرنده، می‌توان این پهپاد را از مکان‌های مختلف یعنی هم از خشکی و هم از دریا برای انهدام هدف پرتاب کرد.

از مشخصات منحصر به فرد پهپاد آرش این است که توانایی انهدام هدف‌های ثابت و شناور را داشته و نیز یکی از مهمترین مشخصات این پرنده بدون سرنشین برد عملیاتی آن بوده که نسبت به پهپاد کیان بسیار افزایش یافته به‌گونه‌ای که برد عملیاتی آن بیش از هزار و ۷۰۰ کیلومتر است.

پهپاد «آرش-۲» نیز یکی از پهپادهای ایرانی با برد ۲۰۰۰ کیلومتری بوده که توسط متخصصان ارتش جمهوری اسلامی ایران طراحی و تولید شده است، «آرش-۲» که از یک موتور پیستونی بهره می‌برد، بدنه‌ای استوانه‌ای شکل با یک تیل عمودی دارد و دو بال آن در انتهای بدنه قرار گرفته‌اند.

این پهپاد از روش پرتاب به‌وسیله JATO استفاده می‌کند و همین امر آن را بی نیاز از باند برای پرواز کرده است. به این ترتیب پهپاد آرش قادر است از انواع پرتابگر های متحرک به سمت اهداف به پرواز درآید و این موضوع آن را به یک پهپاد راهکنشی با قابلیت تحرک بالا مبدل می‌سازد که به بهره‌برداران این پرنده امکان بکارگیری از آن در محیط‌های مختلف جغرافیایی را می‌دهد.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888211

دیگر خبرها

  • پوتین: هزینه دفاعی آمریکا و روسیه قابل مقایسه نیست
  • روایت عناصر اطلاعاتی اسرائیل از جنگ ایران و کشورهای عربی
  • عراق همچنان «خویشاوند» ایران / روابط تهران- بغداد در ۱۴۰۲
  • طرح نماینده مجلس برای FATF، برجام و سند ۲۰۳۰: آنها را بومی کنیم!
  • نماینده مجلس: باید FATF، برجام و سند ۲۰۳۰ را در کشور بومی کنیم!
  • جلالی، نماینده مجلس: باید FATF، برجام و سند 2030 را در کشور بومی کنیم!
  • دفاع اروپایی مقابل تکروی آمریکایی / خطر بازگشت ترامپ؛ قاره سبز چه گزینه هایی دارد؟
  • افشای دیدار ضدبرجامی جان کری و سعودالفیصل در داخل هواپیما به روایت روحانی /چه کسانی ترامپ را برای خروج از برجام تشویق کردند؟
  • شوک نظامی ایران به جهان /این پهپاد انتحاری ایران را بشناسید
  • تغییر سیاست آمریکا در برابر رژیم اسرائیل/ نقش جمهوری اسلامی ایران در ثبات منطقه قابل تقدیر است