Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-23@17:23:31 GMT

سه پیش بینی از نرخ دلار در روز پنج‌شنبه

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۰۱۶۸۰

سه پیش بینی از نرخ دلار در روز پنج‌شنبه

دیروز دلار روند پرهیجانی را پشت سر گذاشت نقطه حساس مورد انتظار معامله گران شکست و فضای کاهشی در بازار تعدیل شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، تعدیل فضای کاهشی موجب شد قیمت دلار یک کانال بالا رود اما ورود به کانال جدید برای معامله گران در عین هیجان با تردیدها و ابهام‌هایی روبرو است.

پیش‌بینی قیمت دلار از روند قیمتی

خط‌شکنی دلار و عبور از سطح 27 هزار و 500 تومانی، انتظارات افزایشی را  در بازار ارز بالابرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الگویی در بازار حاکم شده است که به دنبال رشد پله‌ای این ارز به‌سوی کانال‌های بالاتر است. باید دید بازار ساز برای شکست این الگو دست به اقدامی‌خواهد زد، درنتیجه رصد رفتار بازارساز از هر زمان دیگری مهم‌تر است. تاکتیک بازار ساز تا الآن همراهی با بازار و جلوگیری از ورود تقاضای آربیتراژی و افزایش نوسانات دلار بوده است. عده‌ای باور دارند، بازارساز می‌خواهد از نقطه‌ای فروش دلار را کلید بزند که نوسان گیران را شگفت‌زده کند و فرصت فروش را به آن‌ها ندهد. نوسان گیران هم سعی می‌کنند با تعیین حد ضرر و سود در برابر چنین رفتار احتمالی آماده باشند.

پیش‌بینی دلار از کانال درهم و هرات

به گفته فعالان، معامله گران به روند  بازارهای هرات و امارات در روزهای آتی بیشتر از گذشته توجه خواهند کرد.

نرخ بسته‌شده درهم روز گذشته به معنای ادامه حضور دلار در کانال جدید است. در بازار هرات هم که معمولاً قیمت پایین‌تری از بازار دلار 27 هزار 600 تومان سقف مقاومتی عنوان‌شده است. در صورت شکسته نشدن این سطح احتمال اصلاح قیمت‌ها بالا می‌رود و در غیر این صورت روند معکوس خواهد بود.

پیش‌بینی قیمت دلار از کانال سکه

قیمت سکه در هفته‌های اخیر حبابی شده بود برخی عنوان می‌کردند این حباب به معنای انتظاری برای افزایش قیمت اونس یا دلار است. قیمت اونس در بازار جهانی کاهش‌یافته و این کار را برای حرکت سکه دشوار کرده است در چند روز اخیر گفته شد سکه بازان با ورود به کانال دلار سعی کردند از بازار سکه حمایت کنند؛ اما گروهی هم عنوان می‌کنند، تداوم کاهش بهای طلای جهانی می‌تواند تحرک سکه بازان در بازار دلار را کاهش دهد؛ که این به معنای کاهش فشار بر بازار دلار است.

پیش‌بینی بازار دلار امروز

معامله گران دلار امروز نیم‌نگاهی به بازار ساز دارند و سعی می‌کنند خزنده پیش روند زیرا نگران هستند تزریق دلار به بازار در قالب اسکناس بازار را در وارد فاز اصلاحی کند و خرید کنندگان در سطوح بالا زیان‌های سنگین کنند. این نا اطمینانی موجب شده بازار یک گام بردارد و پس از تثبیت آن‌یک گام دیگر به جلو بردارد.

بازار ساز دیروز با حرکت نزدیک به قیمت بازار فاصله و مقدار این گام‌ها را مدیریت کرده بود اما امروز وارد کانال 28 نشد تا همه‌چیز به اولین قیمت صرافی رقم بخورد. اعلام قیمت اگر همراه باعرضه باشد احتمال برگشت دلار به کانال پایین‌تر را افزایش می‌دهد اما اگر به همراه باعرضه نباشد به دلیل وضعیت انتظارات و حضور چند نوع تقاضا در این روزها به بازار برای حرکت روبه‌جلو فشار می‌آورد.

 به گفته برخی تحلیل گران اگر انتظارات در بازار به هر دلیلی تغییر نکند حرکت پله‌ای که آهسته و پیوسته است می‌تواند ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: قیمت ارز نرخ دلار معامله گران بازار دلار بازار ساز پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۱۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/حباب سکه با کاهش قیمت همراه شد

به گزارش صدای ایران، قیمت طلا و سکه طی دو روز اخیر در سرازیری کاهش قیمت قرار گرفته و با ریزش اونس جهانی طلا همراهی می‌کند. همگرایی بازار فلز زرد با بازار‌های جهانی قیمت سکه امامی را در کانال ۴۲ میلیون تومانی قرار داد و سکه بهار نیز به کانال ۳۹ میلیون تومانی برگشت.


معامله‌گران بازار طلا و سکه معتقدند با وجود اینکه اونس جهانی طلا در روند کاهشی قرار گرفته، اما قیمت دلار نیز به ثبات رسیده و این دو فاکتور قیمت در بازار طلا و سکه را در مسیر کاهشی قرار داده است.

با وجود روند نزولی قیمت طلا و سکه، اما معامله‌گران روند کاهشی در این بازار را نهایتاً تا ۱۰ درصد دیگر می‌دانند و معتقدند آنچه مهم‌ترین اثر را بر بازار‌های مالی می‌گذارد تورم است و این موضوع تغییری نکرده است؛ بنابراین نباید از این بازار توقع ریزش‌های شارپی داشته باشیم.


سقوط سکه‌های امامی، بهار و گرمی به کانال پایین‌تر
قیمت سکه امامی روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت با کاهش ۹۱۶ هزار تومانی با رقم ۴۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی معامله شد. سکه بهار افت ۶۸۰ هزار تومانی داشت و روی قیمت ۳۹ میلیون و ۵۱۵ هزار تومانی ایستاد.

گفتنی است در چهارمین روز معاملاتی هفته قیمت نیم سکه با کاهش ۳۰۰ هزار تومانی با رقم ۲۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی معامله شد. قیمت ربع سکه افت ۴۰۰ هزار تومانی داشت و روی قیمت ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی ایستاد. سکه گرمی با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی به کانال ۶ میلیون تومانی برگشت و با رقم ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد.


حباب سکه با کاهش قیمت همراه شد
قیمت طلا روز دوشنبه کاهشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۳۹۵ هزار تومان کاهش داشت و در کانال ۱۵ میلیونی عقب‌نشینی کرد. این مقدار طلا با قیمت ۱۵ میلیون و ۳۷۳ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش ۹۲ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۵۴۹ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بسته شد.

حباب سکه در چهارمین روز معاملاتی برخلاف روز دوشنبه در تمام قطعات کاهش پیدا کرد. حباب سکه امامی ۶۳۰ هزار تومان، سکه بهار ۴۲۲ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۶۳ هزار تومان، ربع‌سکه ۳۳۲ هزار تومان و سکه گرمی ۱۶۷ هزار تومان رشد کرد.

دیگر خبرها

  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/حباب سکه با کاهش قیمت همراه شد
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۰۴
  • قیمت دلار، سکه، طلا و یورو سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳/ عقبگرد طلا و سکه در بازار
  • پیش‌بینی قیمت دلار برای فردا
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ثبات دلار کوتاه‌مدت است؟
  • پیش‌بینی جدید کیهان از نرخ ارز در بازار
  • سیگنال جدید طلا به سکه؛ بازار از بلاتکلیفی خارج می‌شود؟
  • کف قیمت دلار کجا خواهد بود؟
  • کف قیمت دلار به کجا می‌رسد؟
  • سقوط میلیونی قیمت سکه/ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳