Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-کارشناس مسائل آمریکا گفت: برای آمریکایی‌ها این موضوع مسجل شده است که روسیه و چین، عزم همکاری تسلیحاتی با ایران را دارند ولی ممکن است مقداری زمان بر باشد. خبرگزاری میزان - امیرعلی ابوالفتح در گفت‌وگو با میزان، در خصوص تمدید تحریم تسلیحاتی ایران اظهار داشت: آمریکایی‌ها معتقدند که هر زمانی اعلام کنند فعالیت‌های ایران یا هر کشور دیگری تحت تحریم قرار دارد، دنیا هم تبعیت می‌کند، این برداشت تا حدودی هم درست است به این دلیل که ما چه دوست داشته باشیم و چه نه، بخش عمده‌ای از اقتصاد جهان به آمریکا وابسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: دلار آمریکا پول اصلی مبادلات جهانی است و نظام بانکی آمریکا سطوح گسترده‌ای در نظام مالی جهان دارد، از این جهت وقتی آمریکایی‌ها یک کشور را در فهرست تحریم قرار می‌دهند بخشی از جهان از آن تبعیت می‌کنند.

این کارشناس مسائل آمریکا تصریح کرد: کشور‌ها حتی اگر هم خط مشی آمریکا را نپذیرند و آن را غیرقانونی فرض بدانند، در نهایت مجبور به تبعیت هستند.

ابوالفتح ادامه داد: الان وضعیت عرصه بین‌الملل اینطور است و قبل از صدور قطعنامه‌های شورای امنیت هم اینطور بوده، اما در بحث تسلیحات یک پارامتر جدید وارد آن می‌شود که آن هم دو قدرت بزرگی هستند که اتفاقا از یک طرف هم جز تولیدکنندگان عمده تسلیحات در جهان هستند، از طرف دیگر هم با دولت آمریکا مشکل دارند.

وی با بیان اینکه اگر طرف معاملات تسلیحاتی ایران اروپایی‌ها بودند، آمریکایی‌ها می‌توانستند موثر باشند و شرکت‌های اروپایی هم از آن‌ها تبعیت می‌کردند، گفت: روسیه و چین اعلام کردند که آمریکا ذی حق نیست و هیچ کدام از تحریم‌هایی که آمریکا اعمال کرده، برای آن‌ها محدودیت ایجاد نخواهد کرد.

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد بعد از لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران هیچ کس نمی‌تواند برای روسیه تعیین تکلیف کند این کارشناس مسائل آمریکا بیان کرد: وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که تحریم‌ها و محدودیت‌های تسلیحاتی ایران، ۱۹ اکتبر لغو می‌شود و بعد از آن هیچ کس نمی‌تواند برای روسیه تعیین تکلیف کند.

ابوالفتح اظهارداشت: به نظر می‌رسد که آمریکایی‌ها آن اندازه‌ای که در حوزه اقتصادی قدرت دارند، در حوزه تسلیحاتی نداشته باشند. روسیه و چین تدابیری را اتخاذ می‌کنند که تجارت تسلیحاتی خود را با ایران حفظ کنند، بدون این که لطمات سنگینی به لحاظ اقدامات تحریمی آمریکا ببینند.

وی گفت: من به شخصه از این موضوع ارزیابی ندارم تا زمانی که این تاریخ برسد و بعد از آن می‌توان ارزیابی کرد که آیا روسیه و چین با ایران وارد تجارت تسلیحاتی خواهند شد یا خیر و در خصوص فروش تسلیحات هم که ایران کار خودش را انجام می‌دهد.

این کارشناس مسائل آمریکا افزود: آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند در ۱۳ سال اخیر که محدودیت‌ها و تحریم‌های تسلیحاتی وجود داشته، بار‌ها گفته اند که ایران به سوریه و نیرو‌های مورد حمایت خود در عراق و سایر کشور‌های منطقه اسلحه فروخته است، اما اگر آمریکایی‌ها تا امروز نتوانستند کاری در این خصوص انجام دهند، بعد از این هم نخواهند توانست.

علت فشار زیاد آمریکا این است که آن‌ها می‌دانند که تمدید تحریم‌ها تاثیری ندارد ابوالفتح افزود: علت فشار زیاد آمریکا این است که آن‌ها می‌دانند که تمدید تحریم‌ها تاثیری ندارد؛ در غیر اینصورت اگر می‌دانستند که تحریم‌هایی که اعمال کردند کارایی دارد و می‌توانند از خرید و فروش تسلیحاتی ایران جلوگیری کنند، نیازی به این میزان از فشار نداشتند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای آمریکایی‌ها این موضوع مسجل شده که روسیه و چین، عزم همکاری تسلیحاتی با ایران را دارند، ولی ممکن است مقداری زمان بر باشد.   بیشتر بخوانید: صالحی: ایران برای ادامه همکاری با جامعه بین‌المللی آماده است   انتهای پیام/ برچسب ها: تحریم تسلیحاتی ایران آمریکا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تحریم تسلیحاتی ایران آمریکا کارشناس مسائل آمریکا تسلیحاتی ایران آمریکایی ها روسیه و چین تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۱۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: در زمینه مذاکرات امنیتی به کشور‌های دوست متکی هستیم

سفیر مسکو در واشنگتن اعلام کرد کشورش در زمینه مذاکرات امنیتی از همکاری و همفکری کشور‌های مستقل مشترک‌المنافع، کشور‌های عضو سازمان شانگهای و اعضای بریکس بهره‌مند خواهد شد.

به گزارش روز سه‌شنبه خبرگزاری تاس، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن در واکنش به گفته‌های جان کربی سخنگو و هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید مبنی‌بر منتفی بودن هرگونه مذاکرت امنیتی بین آمریکا و روسیه درپی وقوع حمله تروریستی در حوالی مسکو، اعلام کرد که کشورش قصد ندارد برای مذاکرات امنیتی دنباله‌روی آمریکا باشد.

آنتونوف در عین تأکید بر ضرورت تلاش همه‌جانبه برای حل بحران تروریسم تأکید کرد: در شرایط فعلی آماده همکاری با کشور‌های دوست که نیمی از جهان را شامل می‌شود هستیم؛ کشور‌های مستقل مشترک‌المنافع، کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای و کشور‌های عضو بریکس.

او با اشاره به اینکه ایالات متحده نمی‌تواند به‌تن‌هایی با تروریسم مقابله کند، تأکید کرد که این کشور به‌طور یک‌طرفه همکاری با روسیه برای مبارزه با تروریسم را متوقف کرده است، لذا روسیه نیز قصد ندارد برای حل بحران تروریسم دنباله‌روی آمریکا باشد.

روز جمعه ۲۲ مارس (۳ فروردین) حمله تروریستی به سالن کنسرت کروکس در حوالی مسکو به کشته شدن دست‌کم ۱۸۰ نفر منجر شد. یازده نفر در ارتباط با این حمله تروریستی دستگیر شده‌اند، از جمله ۴ فرد مسلح که قصد عبور از مرز اوکراین را داشتند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • آمریکا تمام اطلاعات حمله تروریستی مسکو را به روسیه نداد
  • ادعای بولتون: پوتین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • تحریم‌های جدید آمریکا و کره جنوبی علیه کره شمالی
  • نامه بیش از یک صد نماینده پارلمان انگلیس درباره تحریم تسلیحاتی اسرائیل
  • پالایشگاه‌های هندی نفت بیشتری از آمریکا می‌خرند
  • روسیه برای دریافت پول فروش نفت به مشکل خورد
  • مسکو: در زمینه مذاکرات امنیتی به کشور‌های دوست متکی هستیم
  • آنتونوف: روسیه به‌جای آمریکا با دوستان خود همکاری امنیتی می‌کند