Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-16@10:41:09 GMT

طلاق بعد از كتك‌كاری با خواهرشوهر

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۰۱۷۳۰

طلاق بعد از كتك‌كاری با خواهرشوهر

كتك‌كاری عروس و خواهرشوهر دردسرساز شده و مهبد را به درخواست طلاق مجبور كرده است. وقتی قاضی دادگاه خانواده از این زوج علت درخواست طلاق را می‌پرسد، مرد جوان رشته كلام را در دست می‌گیرد و درباره ماجرای زندگی‌اش می‌گوید: سه‌سال‌ونیم است كه با پریچهر ازدواج كرده‌ام. از همان روز اولی كه با او آشنا شدم، احساس كردم پریچهر زن خیلی آرام و مهربانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من هم عاشق همین آرام‌بودن او شدم. همیشه یكی از مهم‌ترین معیارهای من برای زندگی این بود كه همسرم زنی آرام و متین باشد و مرتب سروصدا به‌راه‌نیندازد. برای همین هم بود كه پریچهر را به‌عنوان همسرم انتخاب كردم. ولی حالا بعد از این همه سال زندگی مشترك متوجه شدم او نه‌تنها آرام نیست بلكه خیلی هم خشن و پرخاشگر است. او از دعوا و جنجال هیچ ترسی ندارد و در این مدت به هر بهانه‌ای دعوا و جنجال به‌راه‌می‌انداخت و مرا عصبانی می‌كرد. اما با این‌كه از این رفتارهایش خوشم نمی‌آمد، سعی می‌كردم تحمل كنم. ولی چند روز پیش كاری كرد كه دیگر طاقتم تمام شد. او چند روز پیش با خواهرم دعوا كرد و جلوی چشم همه ما او را كتك زد. همه ما شوكه شدیم و پریچهر در میان بهت و ناباوری ما باز هم خواهرم را كتك زد تا این‌كه ما آنها را از هم جدا كردیم. از همان لحظه متوجه شدم كه دیگر تحمل‌كردن این زن امكان ندارد و ما باید از هم جدا شویم. او آبرویم پیش خانواده‌ام برد و مرا خجالت‌زده كرد. برای همین دیگر نمی‌خواهم در كنارش زندگی كنم.

در ادامه زن جوان نیز به قاضی گفت: من هم می‌خواهم از این مرد و خانواده‌اش برای همیشه جدا شوم. آقای قاضی، من بدون دلیل این كار را نكردم. از وقتی ازدواج كردم فقط دارم زور و ظلم خانواده شوهرم را تحمل می‌كنم و حرفی نمی‌زنم. اگر هم آن روز خواهرشوهرم را كتك زدم برای این بود كه به من توهین كرد و مهبد هم هیچ دفاعی از من نكرد. عصبانی شده بودم و كنترل رفتارم دست خودم نبود. در این سال‌ها شوهرم هیچ‌وقت از من حمایت نكرد و در مقابل خانواده‌اش همیشه مورد ظلم قرار می‌گرفتم. من هم خسته شدم و دیگر نمی‌خواهم كنارش زندگی كنم.

در پایان نیز قاضی سعی كرد این زوج را از جدایی منصرف كند، برای همین رسیدگی به این پرونده را به جلسه آینده موكول كرد و از این زوج خواست در فرصت باقیمانده با یك مشاوره خانواده صحبت كنند.

کمک گرفتن از بستگان نباید به دخالت منجر شود

​​​​​​​سارا شقاقی، روان‌شناس در این‌باره می‌گوید: در زندگی مشترك هر زن و شوهری ممكن است اختلافات یا مشكلات جدی پیش بیاید. به‌خصوص در همان ماه‌ها و سال‌های اول زندگی كه زن و مرد هركدام از دنیایی متفاوت، قدم به دنیای دیگری گذاشته‌اند و سخت است كه بتوانند خودشان را با شرایط جدید وفق دهند. به نظر من در این شرایط زن و مرد باید كاملا هوشمندانه برخورد كنند. آنها باید بدانند اختلاف‌نظر یا مشكلات دیگر تنها برای آنها به وجود نیامده و در زندگی هر زوجی وجود دارد. اگر آنها در وهله اول این موضوع را درك كنند راحت‌تر می‌توانند با شرایط و مشكلات جدید كنار بیایند و آن را برطرف كنند. زن بعد از ازدواج دوست دارد به همسرش به‌عنوان یك تكیه‌گاه نگاه كند و او را سد محكمی در برابر ناملایمات زندگی ببیند. همان‌طور كه مرد انتظار توجه عاطفی از همسرش دارد. در این میان گاهی دخالت‌های دیگر اعضای خانواده در زندگی زوج‌ها و سكوت در برابر آن باعث می‌شود مشكلاتی در زندگی‌شان به وجود بیاید. مشكلاتی كه اگر برای حل آن اقدامی نكنند، باعث طلاق عاطفی یا جدایی زوجین از هم می‌شود. زوج‌های جوان در مواقعی كه با مشكل روبه‌رو می‌شوند می‌توانند از بزرگان فامیل كمك بگیرند اما این كمك‌گرفتن نباید دخالت در زندگی مشترك تصور شود. در پایان دوباره تاكید می‌كنم، گفت‌وگو بهترین معجزه برای ازهم‌نپاشیدن یك زندگی است. تمام زوج‌هایی كه تصمیم به جدایی می‌گیرند، پیش از هرگونه اقدامی در ابتدا با هم گفت‌وگو كنند و از ناراحتی‌های خود بگویند تا شاید مشكلات‌شان حل شود. اگر هم حل نشد، بعد از آن می‌توانند به تصمیم‌های جدی خود فكر كنند. اما خیلی از زوج‌های جوان، بدون فكر و بدون گفت‌وگو یك مشكل را آن‌قدر بزرگ می‌كنند كه در عرض چند روز خیلی ساده مهر طلاق بر شناسنامه‌هایشان می‌خورد. برای همین بهتر است از همان ابتدا زن و شوهر با هم گفت‌وگو
و از ناراحتی‌ها و اختلافات‌شان صحبت كنند تا به مشكل بزرگ‌تری بر نخورند.

سیما فراهانی - ضمیمه تپش روزنامه جام جم 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سیما فراهانی طلاق پرخاشگر برای همین گفت وگو زوج ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۱۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای نامه گلایه آمیز مرندی به رئیس جمهور/ موازی کاری وزارت بهداشت در برنامه سلامت خانواده

اخیراً نامه‌ای با امضای علیرضا مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران، خطاب به رئیس جمهور منتشر شده که نشان می‌دهد وزارت بهداشت با اجرای برنامه سلامت خانواده، دچار موازی کاری شده و از ریل اصلی شبکه بهداشتی درمانی کشور، خارج گردیده است.

در همین حال عباس علی پور؛ رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، با عنوان این مطلب که شبکه بهداشتی درمانی مهم‌ترین ساختار نظام سلامت در کشور است، گفت: تمام تلاش ما این است که هر اقدامی که انجام می‌شود در بستر شبکه بهداشت صورت گیرد.

وی بر تقویت شبکه بهداشتی در کشور تاکید و تصریح کرد: با توجه به تغییر الگوی خدمات دارای اولویت از سطح روستایی به سطح شهری، در بحث جمعیت و دسترسی‌های روستایی و…، ما نیازمند به روز رسانی تجهیزات، و نیز تقویت زیرساخت‌ها هستیم و در سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری و برنامه ریزی‌ها در این زمینه صورت گرفته است.

اما، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران، در نشست مشترک با معاون و مدیران حوزه بهداشت وزارت بهداشت، بر تکمیل و ارتقا شبکه بهداشتی درمانی تاکید و تصریح کرد: همه برنامه‌ها باید بر همین محور باشد و عناوین دیگر جایگزین آن نشود.

اصرار مرندی بر عدم جایگزینی عناوین دیگر با شبکه بهداشتی درمانی کشور، اولتیماتوم به وزارت بهداشت تلقی می‌شود که نباید از برنامه‌های موازی در حوزه بهداشت استفاده کرد.

از همین رو، در نامه‌ای به رئیس جمهور، این گلایه را مورد اشاره قرار داده و عنوان داشته که وزارت بهداشت نسبت به ارتقای شبکه بهداشتی درمانی کشور، بی اعتنا بوده و برنامه‌ای ضعیف به نام سلامت خانواده و نظام ارجاع را در پیش گرفته است.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: برنامه سلامت خانواده جزئی بسیار کوچک از برنامه‌های وسیع و جامع تأمین، حفظ و ارتقای سلامت آحاد جامعه در قالب شبکه بهداشتی درمانی کشور است.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران تاکید کرد: عدم توجه به راهکارهای اصلاحی و اساسی که همه آن ها در سیاست‌های کلی سلامت، ابلاغی رهبری در سال ۱۳۹۳ آمده است؛ باعث ناکارآیی نظام سلامت و خدای نکرده تلقی ناکارآمد بودن دولت خواهد بود.

به نظر می‌رسد، مرندی با نوشتن این نامه، خواسته حجت را بر وزارت بهداشت تمام کند. زیرا، در پایان نامه خود به رئیس جمهور، دستور توقف برنامه‌های بی ثمر و احیاناً مضری چون سلامت خانواده و نظام ارجاع را خواستار شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • چیزی کم ندارم فقط به دنبال همدم بودم ! | انگار جای زن و مرد در زندگی ما عوض شده است
  • داستان غم‌انگیز زنی که تنها همدم می‌خواست اما همسرش به دنبال پولش بود
  • بانو غمخواری ناجی پنج زندگی شد
  • سالار‌های کوچک؛ دغدغه‌های بزرگ
  • سالارهای کوچک؛ دغدغه‌های بزرگ
  • ماجرای نامه گلایه آمیز مرندی به رئیس جمهور/ موازی کاری وزارت بهداشت در برنامه سلامت خانواده
  • وضعیت ناگوار یک خانواده آواره در رفح
  • وضعیت یک خانواده آواره درفضای عید
  • اعطای ۱۰۰ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی به مددجویان در سال ۱۴۰۲
  • خبرهای جدید از علت فوت پرستار کرمانشاهی