Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-16@20:04:17 GMT

چاره‌ای جز همزیستی درازمدت با ویروس نیست

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۰۱۹۱۰

چاره‌ای جز همزیستی درازمدت با ویروس نیست

ساعت 24 -با شروع موج تازۀ بیماری کووید١٩، اروپا بیشتر از سایر قاره‌ها شاهد افزایش موارد ابتلا بوده است. با اینحال میزان مرگ و میر نسبت به ماه‌های نخست اپیدمی کمتر شده است. در هفتۀ جاری، دولت‌های اروپایی مشغول تصمیم‌گیری‌های تازه‌ برای مقابله با شیوع بیشتر بیماری هستند

دفتر ریاست جمهوری فرانسه خبر داد در این روز علاوه بر جلسۀ هیئت دولت (شورای وزیران)، یک جلسۀ ویژه در مورد وضعیت اپیدمی در کاخ الیزه تشکیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک روز قبل رئیس جمهوری امانوئل ماکرون گفته بود به زودی اقدامات جدید دولت به اطلاع عموم خواهد رسید.مطبوعات فرانسوی می‌نویسند که بر اساس تصمیم‌های تازۀ دولت – که هنوز رسماً اعلام نشده – فروش مشروبات الکلی از ساعت هشت شب به بعد و اجتماعات بیشتر از ١٠ نفر ممنوع خواهد شد. کرایۀ تالارهای جشن و عروسی نیز از این پس ممکن نخواهد بود.اما در پاریس، شهرداری با محدودیت‌های سختگیرانه مخالفت می‌کند. به همین دلیل ساعات کار بارها و رستوران‌ها ازاد باقی مانده است. مشاور شهردار پاریس گفته است: "ما ناچاریم در درازمدت با ویروس کرونا همزیستی داشته باشیم و بنابراین باید تصمیم‌هایی بگیریم که در درازمدت قابل اجرا باشد. هدف البته حفاظت از جان و سلامتی مردم است اما باید اجازه دهیم که زندگی و فعالیت اجتماعی نیز ادامه یابد تا به تدریج راه و رسم تازۀ خود را پیدا کند".این در حالی است که "شورای علمی" که مرجع مشورتی اصلی دولت است، محدودیت‌های بیشتری را در ٢٠ شهر بزرگ فرانسه توصیه می‌کند. اما نگرانی شدید مسئولان دولتی از رکود اقتصادی و افزایش بیکاری باعث می‌شود که محدودیت‌ها به شکلی ملایم‌تر به اجرا دربیاید. شاخص‌های اقتصادی نشان می‌دهد که فعالیت اقتصادی طی ماه جاری (سپتامبر) دوباره منقبض شده است.

در بریتانیا نیز محدودیت‌های تازه امید به بهبود اقتصادی را کاهش داده است. بعد از یک دورۀ کوتاه رونق در اواسط تابستان، شاخص‌های اقتصادی در ماه سپتامبر دوباره افت کرد.شب گذشته – سه‌شنبه ٢٢ سپتامبر/اول مهر – بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا محدودیت‌های تازه‌ای را برای مقابله با شیوع بیماری کووید١٩ اعلام کرد و گفت که در صورت لزوم، سختگیری بیشتری اعمال خواهد شد. گزارشگر رادیو بین‌المللی فرانسه در لندن می‌نویسد که مردم از تصمیم‌های گاه متناقض و سردرگم دولت خسته شده‌اند. بوریس جانسون ابتدا قصد داشت که نوعی قرنطینه به شیوۀ چند ماه قبل اعلام کند اما سرانجام به برخی محدودیت‌ها رضایت داد. از جمله قرار است که از روز پنجشنبه ٢۴ سپتامبر، بارها و رستوران‌ها در ساعت ده شب تعطیل شوند. دولت گفته است که این وضعیت می‌تواند تا شش ماه طول بکشد.

نگاهی به آمار

با اینکه کارشناسان از اواسط تابستان هشدار داده بودند که اپیدمی کووید١٩ در اوایل پاییز دوباره اوج خواهد گرفت، اما بالا رفتن ناگهانی میزان ابتلا برخی دولت‌ها را سخت دستپاچه کرده است. با اینحال شمار مرگ نسبت به ماه‌های گذشته کمتر است.طی هفتۀ ١۴ تا ٢٠ سپتامبر، بیش از دو میلیون نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شدند. این نخستین بار از آغاز اپیدمی است که شمار موارد هفتگی ابتلا به ٢ میلیون می‌رسد. اما در همین مدت شمار مرگ ١٠درصد کاهش داشته و به ٣٧٧٠٠ نفر رسیده است. به غیر از آفریقا، همۀ قاره‌ها شاهد افزایش موارد ابتلا هستند. وضعیت اروپا با ٢٧درصد افزایش طی یک هفته، از بقیه بدتر است.از آغاز اپیدمی تاکنون، مجموعاً نزدیک به ٣٢ میلیون مورد ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است. از نظر شمار مرگ و میر ایالات متحد آمریکا با بیش از ٢٠٠هزار قربانی همچنان در بالای فهرست قرار دارد. برزیل، هند، مکزیک و بریتانیا در رتبه‌های بعدی هستند.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۱۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت با حضور رییس سازمان بودجه

نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت با حضور رییس سازمان بودجه نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت با حضور رییس سازمان بودجه به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3069467 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت با حضور رئیس سازمان بودجه
  • کل تیم اقتصادی از معاون اول تا سایر اعضا باید تغییر کنند
  • پیمان‌ سپاری ارزی، به کاهش صادرات منجر شد
  • کوچکی‌نژاد: کل تیم اقتصادی از معاون اول تا سایر اعضا باید تغییر کنند
  • یک نماینده: کل تیم اقتصادی دولت باید تغییر کند
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت با حضور رییس سازمان بودجه
  • شناسایی ۵۲ ملک مازاد به ارزش ۱۲ هزار میلیارد تومان در استان یزد
  • شناسایی ۵۲ ملک مازاد دولت در یزد به ارزش ۱۲ هزار میلیارد تومان
  • شناسایی ۵۲ ملک مازاد در استان یزد
  • میزان بارش باران در تربت‌حیدریه ۴۸ درصد افزایش یافت