Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@13:53:22 GMT

ملت های عربی، در پازل حکام مزدور خود بازی نمی کنند

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۰۱۹۳۸

ملت های عربی، در پازل حکام مزدور خود بازی نمی کنند

خبرگزاری مهر، سرویس بین الملل- فاطمه صالحی: در حالی تریبون های رسانه ای وابسته به محور شر و در رأس آنها رژیم صهیونیستی تلاش دارند این طور القاء کنند که قاطبه کشورهای عربی به دنبال عادی سازی روابط با تل آویو هستند، ملت های عربی بارها با برگزاری تظاهرات و به راه انداختن کمپین های مختلف مخالفت خود را با این اقدامات نشان داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها اعلام کرده اند که در پازل حکام سرسپرده و مزدور عربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بازی نخواهند کرد و هرگز این روند را نمی پذیرند.

رژیم صهیونیستی و آمریکا نیز با تقسیم نقش میان خود می کوشند با بازی اعطای وام های کلان و تحریم کشورهای عربی، آنها را به سمت عادی سازی سوق دهند.

«علی فاهم» کارشناس و تحلیلگر عراقی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص مخالفت برخی کشورهای عربی مانند کویت، قطر، تونس، الجزایر و… با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت: متأسفانه کار جهان عرب به جایی رسیده است که ما باید به دنبال کشورهای مخالف عادی سازی روابط و علت مخالفت آنها با دوستی با یک رژیم اشغالگر بگردیم. این در حالی است که تا دهه هفتاد میلادی، موضع گیری کشورهای عربی علیه عادی سازی روابط بود و ما این مسأله را در واکنش این کشورها علیه امضای معاهده کمپ دیوید و انزوای مصر از جهان عرب دیدیم اما در سال ۲۰۲۰ شاهد استقبال کشورهای عربی از توافقنامه سازش میان امارات، بحرین و رژیم صهیونیستی هستیم.

ملت های عربی، برگ برنده ای برای اعمال فشار بر رژیم های مزدور عربی با هدف ممانعت از حرکت در مسیر نقشه های آمریکا به شمار می روند. ما روی این ملت ها حساب باز می کنیم اما باید از آنها حمایت کرده و آنها را یاری کنیم ملت های عربی، عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را یک اقدام خیانتکارانه علیه آرمان فلسطین می دانند به همین دلیل به حکام خود برای ممانعت از ورود به این روند فشار می آورند. برخی از این کشورها مانند کویت شدیداً از سوی آمریکا و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای ورود به این روند تحت فشار قرار دارند.

این تحلیلگر عراقی در خصوص نقش ملت های آزادی خواه عربی در برابر روند عادی سازی روابط بیان کرد: واضح و مشخص است که شعله مقاومت همچنان در درون ملت های عربی روشن است. آنها با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مخالف هستند؛ این در حالی است که تریبون های رسانه ای قدرتمندی، برای مهیا کردن مسیر عادی سازی روابط با تل آویو تبلیغ می کنند. ما شاهد یک جنگ نرم وسیع برای منحرف کردن آراء و افکار ملت های عربی در قبال عادی سازی روابط هستیم.

این ملت ها در عین حال، برگ برنده ای برای اعمال فشار بر رژیم های مزدور عربی با هدف ممانعت از حرکت در مسیر نقشه های آمریکا به شمار می روند. ما روی این ملت ها حساب باز می کنیم اما باید از آنها حمایت کرده و آنها را یاری کنیم؛ ملت هایی که آخرین سد در برابر جریان حامیان عادی سازی روابط محسوب می شوند.

علی فاهم در خصوص اینکه رژیم صهیونیستی از باج دادن های مالی به برخی کشورهای فقیر عربی برای کشاندن آنها به سمت عادی سازی روابط استفاده می کند، گفت: باید بگوییم که هیچ کشور عربی نیست که فقیر باشد بلکه تمام کشورهای عربی دارای ثروت های هنگفت طبیعی هستند اما سوء مدیریت این منابع در کنار وجود فساد، جنگ ها و حضور عناصر مزدور سرسپرده آمریکا در مناصب قدرت باعث شده که این کشورها فقیر شوند.

آمریکا و اسرائیل با اعمال فشار بر کشورهایی که در منطقه از مشکلات اقتصادی رنج می برند تلاش می کنند از سیاست چماق و هویج بهره ببرند. صهیونیستها بعد از به بند کشیدن این کشورها از طریق وام ها و بهره های کلانی که توانایی پرداختشان را ندارند، بر تصمیم گیری های این کشورها سیطره پیدا می کنند این مسأله معروف است که صهیونیستها کنترل جریان مالی و پولی جهان را از طریق به دست گرفتن کنترل بانک جهانی و صندوق بین المللی پول در اختیار دارند. آنها از این پولها به نفع رژیم صهیونیستی استفاده می کنند.

به همین دلیل از ابزار وام و سود آن برای تسلط بر تصمیم گیری های کلان کشورهای بزرگ بهره می برند. تاریخ نشان می دهد که خانواده های یهودی مانند روچیلد و راکفلر به صورت آشکار در این مسیر گام برداشته اند.

آنها با اعمال فشار بر کشورهایی که در منطقه از مشکلات اقتصادی رنج می برند تلاش می کنند از سیاست چماق و هویج بهره ببرند. صهیونیستها بعد از به بند کشیدن این کشورها از طریق وام ها و بهره های کلانی که توانایی پرداختشان را ندارند، بر تصمیم گیری این کشورها سیطره پیدا می کنند.

بعد از آن، درخواست ها برای عادی سازی روابط افزایش می یابد و آمریکا نیز از سلاح خود یعنی تحریم های اقتصادی در این مسیر سوء استفاده می کند. در نهایت نیز گفته می شود که اگر عادی سازی انجام شود این تحریم ها برداشته می شود.

کد خبر 5030923 فاطمه صالحی

منبع: مهر

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی عادی سازی روابط با اسرائیل ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق عادی سازی روابط با اسرائیل فلسطین بحرین ایران دونالد ترامپ امارات متحده عربی لبنان عربستان سعودی ویروس کرونا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 ترکیه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعمال فشار کشورهای عربی ملت های عربی ملت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۱۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: کشورهای عربی آماده به رسمیت شناختن اسرائیل هستند

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد کشورهای عربی آماده هستند تا در توافقی در آینده «اسرائیل را به‌طور کامل به رسمیت بشناسند.»

به گزارش ایرنا، «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا مدعی شد که کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی آماده هستند تا در توافقی در آینده «اسرائیل را به‌طور کامل به رسمیت بشناسند.»

بلومبرگ گزارش داد، جو بایدن ادعا کرد: «من با سعودی‌ها و دیگر کشورهای عربی از جمله مصر، اردن و قطر کار کرده‌ام. آنها آماده به رسمیت شناختن کامل اسرائیل هستند.»

وی این اظهارات را روز گذشته در یک رویداد انتخاباتی برای جمع‌آوری کمک‌های مالی بیان کرد که باراک اوباما و بیل کلینتون روسای‌جمهور دموکرات پیشین ایالات متحده نیز در آن حضور داشتند، هدف این رویداد هدف نشان دادن وحدت حزب دموکرات قبل از انتخابات سراسری و رقابت مجدد با دونالد ترامپ جمهوری‌خواه بود.

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: باید یک طرح پساغزه و مسیری برای [دستیابی به] «راه حل دو دولتی» وجود داشته باشد. لازم نیست [این موضوع] امروز رخ دهد اما این باید پیشرفت داشته باشد و من فکر می‌کنم که می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

بایدن در این رویداد همچنین توقف اقداماتی را خواستار شد که« به کشته شدن قابل توجه غیرنظامیان بی‌گناه» در غزه منجر می‌شود.

از سوی دیگر، سخنگوی کاخ سفید به تازگی اعلام کرد که بحث درباره عملیات نظامی اسرائیل در رفح «فوری» و در حال برنامه‌ریزی برای تعیین زمان مذاکرات با تل آویو در واشنگتن است.

پیش از این، تارنمای آمریکایی «اکسیوس» به نقل از چهار مقام آمریکایی و اسرائیلی اعلام کرد: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر [رژیم] اسرائیل، قصد دارد تا اوایل هفته آینده دو مقام ارشد اسرائیلی را برای گفت‌وگو در کاخ سفید درباره عملیات نظامی احتمالی در رفح به واشنگتن بفرستد.

این درحالی است که روز دوشنبه نتانیاهو سفر همین افراد به واشنگتن را در اعتراض به اقدام آمریکا در وتو نکردن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد با موضوع آتش‌بس در غزه و آزادی اسرا، لغو کرد.

دفتر نتانیاهو در بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا از مواضع قاطع خود عقب نشینی کرده است و هیات اسرائیلی به واشنگتن نخواهد رفت. این اقدام آمریکا به تلاش‌ها برای آزادی اسرا لطمه می‌زند؛ زیرا حامل پیامی برای حماس است که فشارهای بین‌المللی اجازه دستیابی به توافق آتش‌بس بدون آزادی اسرا را خواهد داد.

پس از نزدیک به ۶ ماه از جنگ اسرائیل در غزه، اعضای شورای امنیت سازمان ملل ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با ۲۵ مارس ۲۰۲۴ با ۱۴ رای مثبت این شورا و نیز رای ممتنع آمریکا، با قطعنامه‌ ۲۷۲۸ برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه موافقت کردند تا در ۱۵ روز باقیمانده در ماه مبارک رمضان آتش‌بس برقرار شود.

آمریکا پیش‌تر سه قطعنامه آتش‌بس را وتو کرده بود، اما این بار به این قطعنامه رای ممتنع داد و به این ترتیب، بدلیل عدم مخالفت اعضای دائم شورای امنیت و بدون هیچ مخالفتی این قطعنامه به تصویب رسید. این قطعنامه را ۱۰ عضو غیردائمی شورای امنیت تنطیم کرده بودند.

گروه‌های مقاومت فلسطین به رهبری حماس، ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا برقرار شد. این وقفه یا آتش‌بس موقت هفت روز طول کشید و سرانجام ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳ به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. 

tags # جو بایدن ، اسرائیل سایر اخبار (تصاویر) لئوپون، پادشاهِ پادشاهان؛ حیوان عجیب و غول‌پیکری که حاصل جفت‌گیری پلنگ و شیر است! چرا نئاندرتال‌ها منقرض شدند و ما ماندیم؟ (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ اسرار تکامل آلت‌ جنسی مردان؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟

دیگر خبرها

  • بایدن: کشورهای عربی آماده به رسمیت شناختن اسرائیل هستند
  • تلاویو: شهروندان از سفر به کشورهای عربی و ترکیه اجتناب کنند
  • تمامی کشورهای عربی آماده به رسمیت شناختن اسرائیل هستند !
  • ادعای بایدن درباره تصمیم کشورهای عربی در مورد اسرائیل
  • مواضع حکام عرب نسبت به جنگ غزه، متناقض است/خوی حیوانی رژيم کودک کش اسراييل براي تمام ملل جهان آشكار شده است
  • بایدن مدعی شد: تمامی کشورهای عربی آماده به رسمیت شناختن اسرائیل هستند
  • بایدن: کشورهای عربی آماده‌اند اسرائیل را کاملاً به رسمیت بشناسند!
  • ادعای بایدن: کشورهای عربی آماده هستند اسرائیل را کاملاً به رسمیت بشناسند
  • روایت عناصر اطلاعاتی اسرائیل از جنگ ایران و کشورهای عربی
  • نوروز؛ مبنای جدید هنجار سازی در روابط بین الملل