Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@19:35:00 GMT

سنگرسازان دفاع مقدس گلستان تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۰۲۰۳۱

سنگرسازان دفاع مقدس گلستان تجلیل شدند

 معاون امور فرهنگی و آموزشی حوزه نمایندگی ولی فقیه وزارت جهادکشاورزی در این مراسم که شامگاه چهارشنبه در گرگان برگزار شد گفت: جهادگران و سنگرسازان بی سنگر با فرهنگ مترقی و جهادی برآمده از مکتب اسلام، حماسه های بزرگ بخصوص در مهندسی جنگ آفریده و جریان تحول در جنگ را به نام خود در تاریخ ثبت کردند.

حجت الاسلام شاهمرادیان اظهار داشت: جهادگران جایگاه بالایی در روند تسریع پیروزی های رزمندگان اسلام داشته اند و لقب سنگرسازان بی سنگر که حضرت امام راحل جهادگران را به آن مفتخر فرمود، در تاریخ جنگ و ادبیات دفاع مقدس جاوید خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: جهادگران همانگونه که در دوران دفاع مقدس برای حفظ و امنیت کشور تلاش و جانفشانی می کردند، امروز نیز با حفظ فرهنگ و روحیه جهادی در جبهه تولید و شکوفایی اقتصادی، خودکفایی و تامین امنیت غذایی جامعه کارهای عظیمی انجام می دهند تا این فرهنگ همیشه زنده و پویا باقی بماند.

بیان خاطره از سوی یکی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس گلستان و اهدا لوح سپاس به جانبازان و سنگرسازان بی سنگر سازمان جهاد کشاورزی استان از دیگر برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در این سازمان بود.

همچنین شرکت کنندگان پیش از شروع این مراسم در امامزاده عبدالله شهر گرگان حاضر شده و به مقام شامخ شهدای مدفون در این امکان ادای احترام کردند.

جهادگران استان گلستان ۶۶ شهید به نظام جمهوری اسلامی تقدیم کردند.

امسال برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در گلستان بیش از ۲ هزار ویژه برنامه تدارک دیده شده است.

آیین‌های گرامی داشت هفته دفاع مقدس هر سال از ۳۱ شهریورماه و همزمان با سالروز آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در سال ۱۳۵۹ در نقاط مختلف کشور آغاز می‌شود.

۳۳ هزار رزمنده از استان گلستان در جنگ تحمیلی شرکت داشتند و نیز این استان در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس حدود چهار هزار شهید تقدیم کرده و افزون بر این ۱۳ هزار جانباز و هزار و ۱۷۸ آزاده دارد

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی دفاع مقدس گرگان گلستان پروندهٔ خبری چهلمین سال دفاع مقدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی دفاع مقدس گرگان گلستان وزارت جهاد کشاورزی دفاع مقدس گرگان گلستان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۲۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مرحله‌ دوم کنگره‌ شهدای استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ سردار کریمی، در نشست شورای اداری استان گفت: حوزه فرهنگ و در رأس پرداختن به فرهنگ جهاد و شهادت از مطالبات جدی مقام معظم رهبری است. 

او با تأکید بر اینکه رهبر انقلاب از دفاع مقدس به عنوان یک گنج نام می‌برند که باید از آن بهره‌برداری شود، گفت: در رأسِ اقدامات کنگره‌ ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی و نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس بود که مقدمات آن از سال ۹۳ آغاز و در سال ۹۸ برگزار شد.

کریمی افزود: بیش از ۲۰ اجلاسیه‌ کنگره برگزار شده و اقدامات ارزشمندی در حوزه‌های مختلف از جمله تدوین دانشنامه‌ دفاع مقدس به برکت کنگره‌ شهدای استان رقم خورده است.

فرمانده سپاه روح‌الله با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر استمرار کار تأکید دارند، گفت: امسال یا ابتدای سال آینده مرحله دوم کنگره را برگزار خواهیم کرد و همه‌ی دستگاه‌ها در این مهم نقش دارند.

سردار کریمی افزود: استان مرکزی در پشتیبانی جنگ نقش بی‌بدیلی ایفا کرد و بیش از ۱۲۰ طرح مهندسی در این استان سرنوشت برخی عملیات‌ها را رقم زد.

او ادامه داد: بیش از ۷۰ هزار رزمنده از استان مرکزی در هشت سال دفاع مقدس حضور داشتند و هفت هزار و ۲۰۰ شهید، حدود ۱۶ هزار جانباز و ۷۰۰ آزاده از افتخارات این استان هستند.

???? فرمانده سپاه روح‌الله افزود: امسال هم‌زمان با سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر گردهمایی ۲۰ هزار نفره پیشکسوتان جبهه و جنگ در اراک برگزار می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • فعالیت جهادگران در ایام نوروز همانند دفاع مقدس است
  • برنامه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای شب‌های قدر
  • دیدار با جانبازان و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس در تکاب
  • قزوین میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود
  • آیا همه رزمنده‌ها روزه می‌گرفتند؟
  • ۵۵ نفر از جهادگران برتر بیرجند تجلیل شدند
  • تجلیل از ۵۵ جهادگر برتر شهرستان بیرجند
  • شهر مقدس قم میزبان ۲ شهید گمنام می‌شود
  • بیش از ۵۰ هزار نفر زائر و گردشگر از یادمان‌های دفاع مقدس ایلام بازدید کردند
  • برگزاری مرحله‌ دوم کنگره‌ شهدای استان مرکزی