Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا ، بهرنگ کوهی در جلسه هماهنگی دفاتر تسهیل‌گری و کاریابی‌های استان اظهارداشت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی می‌تواند برای کارجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی شغل مناسبی را ایجاد کند.

او سهمیه استان اردبیل از این طرح را ۲ هزار نفر ذکر کرد و افزود: با طرح توسعه مشاغل خانگی فرصت مناسبی برای اشتغال، توانمندسازی و معرفی ظرفیت‌های تولیدی استان فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در این طرح که به کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و توسط جهاد دانشگاهی اجرا خواهد شد، در سه فاز شناسایی، توانمندسازی و اتصال به بازار خواهیم توانست با ایجاد یک هم‌افزایی مطلوب و دخالت دستگاه‌های مرتبط با مشاغل خانگی، گام مهمی را برای رفع دغدغه بخشی از جامعه فراهم آوریم.

وی همچنین از تشکیل کارگروهی مجرب و علمی برای عملیاتی کردن هرچه بهتر این طرح خبر داد و اظهارداشت: با توجه به سبقه موفق این نهاد در اجرای طرح‌های محوله از سوی دستگاه‌های اجرایی، اجرای این طرح نیز اثربخش خواهد بود و به زودی فعالیت شوراهای راهبری و علمی طرح نسبت به بررسی وضعیت مشاغل خانگی در استان اردبیل نیز اقدام خواهد کرد.

وی ایجاد اشتغال را یکی از دغدغه‌های مهم در کشور خواند و تصریح کرد: امیدواریم این طرح بتواند به جامعه هدف استان کمک کند و این چرخه را به خوبی به حرکت درآورد که تحقق اهداف آن به همراهی و همکاری نقش آفرینان حوزه کارآفرینی و مشاغل خانگی نیاز دارد.

کوهی با بیان اینکه در این طرح امکان دستیابی به تولید و فروش برای ۲ هزار نفر وجود دارد، ادامه داد: خوداشتغالی، بهبود معیشت و افزایش رفاه زنان خانواده‌ها و پیشگیری از ورود به چرخه حمایتی، استفاده از ظرفیت‌های خانگی برای ایجاد اشتغال پایدار و مولد و اتصال صاحبان کسب و کار به بازار هدف و بنگاه‌های پیشرو از مهم‌ترین اهداف کیفی این طرح است.

دبیر انجمن صنفی کاریابی‌های غیردولتی اردبیل نیز در این جلسه گفت: در حوزه کاریابی ها با خیل عظیم کارجویان مواجه هستیم که فقط برای احراز شغل ثبت‌نام کرده‌اند اما هیچ اتفاقی برای مهارت‌آموزی آن‌ها صورت نگرفته است که جهاد دانشگاهی می‌تواند به خوبی این خلاء را رفع کند.

مالک پناهی افزود: انجمن صنفی کاریابی‌های غیردولتی اردبیل آماده همکاری با دستگاه‌های متولی و همچنین جهاد دانشگاهی استان اردبیل در اجرای موفق این طرح است که در گام اول از طریق اطلاع‌رسانی و کمک به شناسایی و ثبت‌نام مشمولان می‌توان همکاری داشت.

وی با بیان اینکه اطلاعات طرح مذکور به همه کاریابی‌ها اعلام خواهد شد، افزود: امیدواریم با درک مناسبی از ضرورت اجرای این طرح، بتوان در فازهای مختلف کمک حال جهاد دانشگاهی شد.

برچسب‌ها سازمان جهاد دانشگاهی اشتغال زایی اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان جهاد دانشگاهی اشتغال زایی اردبیل سازمان جهاد دانشگاهی اشتغال زایی اردبیل اخبار کنکور جهاد دانشگاهی مشاغل خانگی کاریابی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۲۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی، ناصر فخرموحدی در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری خراسان‌شمالی افزود: این فرصت‌های شغلی با پرداخت تسهیلات در قالب تبصره ۱۸، تبصره ۱۶ و مشاغل خانگی در استان ایجاد شده است.
وی گفت: نظارت بر نحوه اجرای طرح‌ها و هزینه کرد تسهیلات پرداخت شده، بسیار حائز اهمیت است به گونه‌ای که شیوه نامه نظارت بر عملکرد طرح‌ها صادر شده است تا مورد رصد قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی بر راستی آزمایی طرح‌های اشتغال نیز تاکید و اضافه کرد: ایجاد شغل باید بتواند به معیشت و درآمد شهروندان کمک کند.
فخرموحدی با اشاره به اینکه بانک‌ها محدودیت‌های پرداخت تسهیلات را اعلام کنند، گفت: بانک‌ها باید موانع و محدودیت‌های موجود برای عدم پرداخت تسهیلات شناسایی و به شکل مکتوب اعلام کنند تا مراتب به شبکه بانکی اطلاع‌رسانی شود.
وی با بیان اینکه مشکلات بسیاری از واحد‌های تولیدی تنها مشکلات مالی نیست، خاطرنشان کرد: بسیاری از این واحد‌ها مشکلات مدیریتی و حقوقی نیز دارند که رفع موانع و فعال سازی مجدد آنها در سال جاری به صورت جدی دنبال خواهد شد.

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای توانمندسازی محلات شهر اصفهان
  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • کاهش ۲ درصد نرخ بیکاری بانوان/ تسهیلات اثر گذار بودند
  • ۹۸ درصد از اعتبارات مشاغل خانگی خمین جذب شد
  • ساماندهی وضعیت بازارچه‌های مشاغل خانگی در قم
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی شد
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی است/ نام پدر هم از روی کارت‌ها حذف می‌شود
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی است/ نام پدر هم از روی کارت ها حذف می شود
  • ثبت برند بدون دریافت مجوز امکان ندارد
  • رئیس جهاد دانشگاهی عنوان کرد؛ آمادگی برای انجام یک کار بزرگ در کشور/ جلوگیری از فروش ۲۰۰ هزار تن پلاسمای خام