Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با  بزرگداشت هفته دفاع مقدس( ۳۱ شهریور تا ششم مهرماه) برای نخستین بار در برنامه‌ای ابتکاری تعدادی از سربازان بسیجی به عیادت ۸۰ خانواده سرباز شهید رفتند.  

به گزارش ایرنا، سرکشی از خانواده شهیدان در مرکز استان با همراهی تعدادی از مسوولان در فضایی معنوی با تقدیم شاخه‌های گل انجام گرفت.

در این برنامه فرهنگی که به همت سپاه الغدیر استان یزد و با همکاری پایگاه‌های مقاومت برگزار شد یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی گرامی داشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین خانواده های شهدا در این دیدارهای صمیمی به ذکر خاطره هایی از  شهیدان اشاره کردند و ترویج فرهنگ مقاومت و ولایتمداری را خواستار شدند.

همزمان با شروع هفته دفاع مقدس چهار هزار ویژه برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی در فضای مجازی و بخشی به صورت حضوری در پایگاه‌های بسیج، سازمان‌ها و مساجد استان یزد آغاز شده است.

 استان یزد سه هزار و ۸۵۰ شهید تقدیم انقلاب کرد، ۳۲۰ هزار بسیجی و افزون بر ۵۰ هزار رزمنده دارد که تعدادی از آنها در دوران دفاع‌ مقدس در جبهه‌های غرب و جنوب کشور حضور داشته اند.

جنگ هشت ساله دفاع مقدس ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ با حمله زمینی، هوایی و دریایی و آتشباری روستاها و شهرهای مرزی ایران از سوی رژیم بعثی عراق با حمایت استکبار جهانی به سرکردگی ایالات متحده آمریکا آغاز شد و دشمن زبون پس از هشت سال در برابر مقاومت و ایستادگی رزمندگان اسلام قرارداد آتش بس را پذیرفت و به مرزهای بین‌المللی شناخته شده ۲ کشور بازگشت.  

یزد 

مسوول روابط عمومی حوزه علمیه یزد گفت: مسابقه خاطره نویسی دفاع مقدس و شهدا، ویژه طلاب مدارس علوم دینی برادران و خواهران استان آغاز شد.

حجت‌الاسلام علی دهقان به خبرنگار ایرنا افزود: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی هرچه بیشتر طلاب جوان با اخلاق و سبک زندگی شهیدان هدف این مسابقه است.

وی ادامه داد: این مسابقه در سه بخش خاطره های  شهدا، رزمندگان و جانبازان و همچنین آزادگان در ۲ بخش « خودنوشت »و « دیگر نوشت » و در قالب‌های مکتوب، پوستر، مستند و مصاحبه برگزار می‌شود.

وی  با بیان اینکه مهلت شرکت در مسابقه تا ۱۰ مهرماه جاری است خاطر نشان کرد: شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را از طریق سایت مدیریت حوزه عملیه یزد به نشانی heyazd.ir ارسال کنند. 

دهقان تصریح کرد: بعد از اتمام زمان مسابقه بلافاصله آثار ارسالی از سوی داوران بررسی  و به بهترین آثار ارسالی به قید قرعه هدایایی داده می شود.

حدود پنج هزار طلبه در ۴۰ حوزه علمیه استان فعالیت در حال تحصیل هستند.

یزد

همزمان با هفته دفاع مقدس نخستین کنکره ملی لاله‌های سفید با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد و جمعی از مسوولان در بنیاد شهید و امورایثارگران استان برگزار شد. 

به گزارش ایرنا، این کنکره  همزمان با سراسر کشور به یاد شهدای حج خونین سال ۱۳۶۶ و شهدای منای سال ۱۳۹۴ به نحو مناسبی با رعایت پروتکل های بهداشتی بربرگزار شد.

در این مراسم معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد به اهمیت بزرگداشت یادشهیدان و تکریم خانواده‌های معزز آنها اشاره کرد .

احمد ترحمی گفت: انقلاب اسلامی و عزت و اقتدار میهن اسلامی مدیون شهیدان و ایثار رزمندگان جان برکف اسلام است و باید همواره یادشان زنده بماند.

همچنین مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد: تنها راه سعادت و عزت در گرو هوشیاری و بصیرت داشتن در برابر توطئه‌های فرهنگی و اجتماعی دشمنان نظام و انقلاب است.

حجت‌الاسلام عباس زارع افزود: برای موفقیت کشور و غلبه بر مشکلات باید فرهنگ شهادت و مقاومت روز به روز در جامعه بین مردم و جوانان گسترش یابد.

در این آیین  با لوح سپاس از خانواده های شهدای حج و منا قدردانی شد.

استان یزد سه هزار و ۸۵۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

    

برچسب‌ها دفاع مقدس سرباز یزد شهدا سازمان بسیج مستضعفان پروندهٔ خبری چهلمین سال دفاع مقدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دفاع مقدس سرباز یزد شهدا سازمان بسیج مستضعفان دفاع مقدس سرباز یزد شهدا سازمان بسیج مستضعفان اخبار کنکور استان یزد دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۲۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، سردار رونده در یادواره شهدای جبهه مقاومت در حسینیه عاشقان ثارالله بندرعباس، اظهار کرد: بیان کرد: رمز و راز موفقیت‌ها و سربلندی‌های سردار زاهدی در عملیات و کارهای نظامی این بود که خود را خادم مردم می‌دانست و با فداکاری برای مردم و امنیت کشور از جان خود مایه  گذاشت و به آرزوی خود که همان شهادت است دست‌یافت.
وی افزود: این سردار شهید با رفتار و اخلاق ویژه خود توانسته بود در قلب فرماندهان و حتی در دوره فرماندهی قدس در لبنان توجه سید حسن نصرالله را به خود جلب کند.
این یادگار دفاع مقدس بیان کرد: رمز و راز موفقیت‌ها و سربلندی‌های این سردار در عملیات و کارهای نظامی، این بود که خود را خادم مردم می‌دانست و با فداکاری برای مردم و امنیت کشور از جان خود مایه گذاشت و به آرزوی خود که همان شهادت است دست‌یافت.
سردار رونده گفت: بعد از هشت سال دفاع مقدس در جایگاه‌های مختلفی قرار گرفت و خدمات بسیار را از خود به یادگار گذاشت؛ اما نگرانی داشت که توفیق شهادت نداشته باشد.
وی با بیان اینکه دشمن در چندین بار به دنبال شهادت این سردار بود و با تجهیزات الکترونیکی که در دسترس داشت اقدام کرد که نتوانستند او را به شهادت برسانند؛ اما هنگامی که خدا اراده کند شهادت نصیب خواهد شد.
سخنران یادواره شهدای جبهه مقاومت در بخش دیگر سخنرانی خود به عملیات طوفان الاقصی اشاره کرد و گفت: این عملیات آبروی مقاومت بود که با همت و تلاش و پشتکار و برنامه‌ریزی‌های خود فلسطینی ها رقم خورد و کسی باور نمی‌کرد که این ضربه جبران‌ناپذیری را برای رژیم صهیونیستی ایجاد کند.
این مشاور نظامی ادامه داد: هدف ایران از عملیات وعده صادق جنگ تمام‌عیار نبود بلکه خواست تا به‌طرف مقابل خود را نشان بدهد که قدرت توازن را دارد و اگر بخواهد بزند، زده خواهد شد و این عملیات خیلی از خودی‌ها در منطقه و بین‌الملل به قدرت موشکی ایران اذعان داشتند؛ ولی آن را در کمیت محدود کرده و در تنبیه فکر شلیک این قدر موشک از خاک ایران را نداشتند.
سردار رونده به دستاوردهای جمهوری اسلامی و توانایی مناسب جمهوری اسلامی و مقاومت در این عملیات اشاره کرد و گفت: اولین دستاورد این عملیات دنیا با گوشه‌ای از توانایی انقلاب اسلامی آشنا شد و ما از مرز بازدارندگی گذشته و به مرحله توازن رسیده‌ایم، و این قاعده عقلانیت در دهه‌ها میان ایران و آمریکا جواب داده و عامل درگیری مستقیم نبوده است.
وی اظهار کرد: بسیجیان پیشانی مقاومت هستند و از کمک‌های ارتش جمهوری اسلامی در طول این عملیات استفاده شده است و توانمندی‌های این عزیزان همیشه باعث پویایی و سرزندگی نیروهای مسلح بوده و هست.   انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • تفحص پیکر پاک هفت شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی فکه دهلران
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • گیلان، مهد شهیدان و سرداران دفاع مقدس است
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ۶ شهید گمنام در پایتخت
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود