Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه کرباسی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی استان با اشاره به اعمال تغییرات ماده ۱۶ بر نشریات توسط اداره کل مطبوعات داخلی و شورای نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: بر اساس این ماده، صاحب امتیار موظف است طی ماه پس از صدور پروانه، نشریه مربوطه را منتشر کند در غیر اینصورت با یکبار اخطار کتبی و فرصت ۱۵ روز دیگر  در صورت عدم عذر موجه اعتبار پروانه باطل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآورشد: عدم انتشار منظم یک نشریه طی یکسال بدون عذر موجه که به تشخیص هیات نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می رسد، موجب  لغو پروانه می‌شود.

این مسؤول ادامه داد: از مجموع پنج روزنامه فعال در سال گذشته پس از اعمال ماده ۱۶ این تعداد به چهار روزنامه رسیده و تعداد شماره های چاپ شده در ۶ ماهه پارسال ۳۷۶ مورد بود که این میزان در ۶ ماهه اول امسال به ۳۶۷ مورد کاهش یافت.

وی اظهار داشت: متوسط ضریب کیفیت در سال گذشته ۳۱.۴ درصد و این رقم در ۶ ماهه امسال به ۳۷.۷۵ درصد رسید و میانگین نظم در انتشار روزنامه ها سال  گذشته ۵۱.۴۷  درصد و امسال ۶۳.۵۳ درصد ثبت شد.

این مسؤول ادامه داد: از مجموع ۲۰ هفته نامه استان در سال گذشته و با مشمول اعمال ماده ۱۶ این تعداد به ۱۲ مورد کاهش یافت که تعداد شماره های چاپ شده طی سال گذشته ۵۲ شماره و ۶ ماهه اول امسال ۴۱ مورد و میانگین ضریب کیفیت ۵.۸  درصد بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: متوسط نظم انتشار هفته نامه ها در سال گذشته ۱۳.۴ درصد بود که امسال این میزان به ۱۹.۱۲ درصد رسید و در ارتباط با ۲ هفته نامه نیز این تعداد سال گذشته ۱۰ مورد بود که با اعمال ماده ۱۶ به ۶ مورد کاهش یافت که تعداد شماره های چاپ شده ۲۱ و امسال ۱۷ مورد بدون ضریب کیفیت و میانگین نظم انتشار ۴۱.۹۲  درصد بوده است.

 کرباسی، شمار ماهنامه های استان را نیز پس از اعمال قانون یاد شده هفت مورد و تعداد شماره های چاپ شده در سال گذشته را ۱۶ مورد عنوان کرد و افزود: طی ۶ ماه امسال انتشار ماهنامه ها به ۱۷ مورد بدون ضریب کیفی و میانگین نظم انتشار به ۷.۸ درصد رسیده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: شمار پایگاه‌های خبری استان در سال گذشته  ۱۸ مورد بود که امسال این رقم به ۱۹ مورد افزایش یافته که بجز ۲ پایگاه خبری مابقی ضریب کیفی ندارند.

وی میزان یارانه پرداختی به رسانه های استان طی سال گذشته را شامل ۱۹ روزنامه، هفته نامه و ۲ هفته نامه به مبلغ چهارمیلیارد و ۳۵۸ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این رقم در ۶ ماه اول امسال ۹۴۰ میلیون ریال به ۲ روزنامه و یک پایگاه خبری پرداخت شده که در این ارتباط  مراتب اعتراض اعلام شده که نظم در انتشار را عامل مهم عنوان کردند.

این مسؤول، میزان آگهی پرداختی به ۳۲ رسانه استان را در سال گذشته پنج میلیارد و ۲۸۲ میلیون ریال عنوان و خاطرنشان کرد: این رقم در ۶ ماهه اول امسا ل ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال به ۲۷ رسانه استانی پرداخت شده است.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطبوعات و خبرگزاری های داخلی رپرتاژ آگهی زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطبوعات و خبرگزاری های داخلی رپرتاژ آگهی زنجان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مطبوعات و خبرگزاری های داخلی رپرتاژ آگهی زنجان اخبار کنکور فرهنگ و ارشاد اسلامی سال گذشته میلیون ریال مورد کاهش هفته نامه ۶ ماهه نامه ها ماده ۱۶

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۲۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۴۰ درصدی سرقت در شهرستان ایلام

ایسنا/ایلام فرمانده انتظامی شهرستان ایلام از کاهش ۴۰ درصدی وقوع سرقت در نیمه اول تعطیلات نوروز امسال خبر داد.

سرهنگ «قدرت حیدری‌زاد» در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در نیمه اول تعطیلات نوروزی امسال با بلوک بندی شهرستان مرکز استان و با بهره گیری از توان عملیاتی پلیس های آگاهی، اطلاعات، پیشگیری، یگان ویژه و ظرفیت نیروهای ستاد انتظامی استان توانستیم در زمینه وقوع سرقت ها ۴۰ درصد کاهش داشته باشیم.

وی اضافه کرد: امسال و بر اساس تحلیل جرائم و فراوانی وقوع سرقت ها، گشت های پلیس پیش بینی و در اجرای پیشگیری از سرقت توانستیم موفق عمل کنیم.
این مقام انتظامی مشارکت مردم و همزمانی طرح های پلیس با ماه مبارک رمضان را عاملی برای کاهش وقوع جرایم دانست و تصریح کرد: علاوه بر کاهش سرقت ها در زمینه دستگیری سارقان نیز ۲۸ درصد رشد داشته‌ایم.
فرمانده انتظامی شهرستان ایلام در پایان با بیان اینکه سرقت های داخل خودرو و اماکن خصوصی دارای بیشترین فراوانی سرقت در این ایام بوده است گفت: از شهروندان می خواهیم ضمن رعایت خودمراقبتی از پارک کردن خودروها در مناطق پرت و خلوت خودداری و خودرو و اماکن خود را به ملزومات پیشگیرانه اعم از دوربین و دزدگیر مجهز کنند تا شاهد سوءاستفاده سارقان نباشیم.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شمار مسافران خراسان رضوی به ۸ میلیون نفر رسید
  • میزبانی زنجان از گردشگران ۶۲ کشور دنیا
  • صادرات از استان زنجان کاهش پیدا کرد
  • تعداد تصادفات در استان بوشهر ۶۰ درصد کاهش یافت
  • تردد خودروها در محورهای ورودی استان بوشهر ۶ درصد کاهش دارد
  • کاهش شمار جان باختگان و مصدومان تصادفات در راه‌های استان تهران
  • زنجان پیشتاز نرخ مشارکت اقتصادی در کشور
  • کاهش ۲۳ درصدی سرقت در کرمانشاه در نیمه اول تعطیلات نوروزی
  • کاهش بیش از هشت درصدی میزان بارش‌ها در زنجان
  • کاهش ۴۰ درصدی سرقت در شهرستان ایلام