Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-20@00:58:49 GMT

تلاوت جزء به جزء قرآن مجید/ صفحه ۴۱۵

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۰۲۳۳۰

خبرگزاری میزان-تلاوت صفحه چهارصد و پانزدهم «سوره سجده از آیه ۱ تا ۱۱» در قالب فایل صوتی با صدای استاد منشاوی را در اختیار مخاطبان خود قرار داده است.

 

تلاوت صفحه چهارصد و پانزدهم «سوره سجده از آیه ۱ تا ۱۱» کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   در همین زمینه: تلاوت جزء به جزء قرآن مجید

بِسۡمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحۡمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ

الٓمٓ ۱
الم (از اسرار یا متشابهات یا اشاره به اسماء الهى یا نام این سورۀ قرآن است)
تَنزِیلُ ٱلۡکِتَٰبِ لَا رَیۡبَ فِیهِ مِن رَّبِّ ٱلۡعَٰلَمِینَ ۲
تنزیل این کتاب بزرگ (قرآن) بى هیچ شک از جانب پروردگار عالمیان است
أَمۡ یَقُولُونَ ٱفۡتَرَىٰهُۚ بَلۡ هُوَ ٱلۡحَقُّ مِن رَّبِّکَ لِتُنذِرَ قَوۡمٗا مَّآ أَتَىٰهُم مِّن نَّذِیرٖ مِّن قَبۡلِکَ لَعَلَّهُمۡ یَهۡتَدُونَ ۳
بلکه کافران مى گویند قرآن را او از پیش خود (بى مدد وحى خدا) فرابافته (چنین نیست) بلکه آن به حقّ و راستى از جانب خدا فرستاده شده تا تو قومى را که رسولى پیش از تو به سوى آنان نیامده (از معصیت خدا) بترسانى، باشد که راه هدایت پیش گیرند
ٱللَّهُ ٱلَّذِی خَلَقَ ٱلسَّمَٰوَٰتِ وَٱلۡأَرۡضَ وَمَا بَیۡنَهُمَا فِی سِتَّةِ أَیَّامٖ ثُمَّ ٱسۡتَوَىٰ عَلَى ٱلۡعَرۡشِۖ مَا لَکُم مِّن دُونِهِۦ مِن وَلِیّٖ وَلَا شَفِیعٍۚ أَفَلَا تَتَذَکَّرُونَ ۴
خدا آن کسى است که آسمان‌ها و زمین و هر چه در بین آنهاست همه را در مقدار شش روز بیافرید، آن گاه بر عرش (فرمانروایى) قرار گرفت، شما را غیر او هیچ (در عالم) یار و یاور و شفیع و مددکارى نیست، آیا تذکر نمى یابید؟
یُدَبِّرُ ٱلۡأَمۡرَ مِنَ ٱلسَّمَآءِ إِلَى ٱلۡأَرۡضِ ثُمَّ یَعۡرُجُ إِلَیۡهِ فِی یَوۡمٖ کَانَ مِقۡدَارُهُۥٓ أَلۡفَ سَنَةٖ مِّمَّا تَعُدُّونَ ۵
اوست که امر عالم را (به نظام احسن و اکمل) از آسمان تا زمین تدبیر مى کند سپس در روزى که مقدارش به حساب شما بندگان هزار سال است باز (حقایق و ارواح) به سوى او بالا مى رود
ذَٰلِکَ عَٰلِمُ ٱلۡغَیۡبِ وَٱلشَّهَٰدَةِ ٱلۡعَزِیزُ ٱلرَّحِیمُ ۶
این است همان خدایى که بر غیب و شهود عالم دانا و (بر جهانیان) مقتدر و مهربان است
ٱلَّذِیٓ أَحۡسَنَ کُلَّ شَیۡءٍ خَلَقَهُۥۖ وَبَدَأَ خَلۡقَ ٱلۡإِنسَٰنِ مِن طِینٖ ۷
آن خدایى که هر چیز را به نیکوترین وجه خلقت کرد و آدمى را نخست از خاک (پست بدین حسن و کمال) بیافرید
ثُمَّ جَعَلَ نَسۡلَهُۥ مِن سُلَٰلَةٖ مِّن مَّآءٖ مَّهِینٖ ۸
آن گاه خلقت نژاد نوع او را از چکیده اى از آب بى قدر (و نطفۀ بى حس) مقرر گردانید
ثُمَّ سَوَّىٰهُ وَنَفَخَ فِیهِ مِن رُّوحِهِۦۖ وَجَعَلَ لَکُمُ ٱلسَّمۡعَ وَٱلۡأَبۡصَٰرَ وَٱلۡأَفۡـِٔدَةَۚ قَلِیلٗا مَّا تَشۡکُرُونَ ۹
سپس آن (نطفۀ بى جان) را نیکو بیاراست و از روح (قدسى الهى) خود در آن بدمید، و شما را داراى گوش و چشم‌ها و قلب‌ها (با حسّ و هوش) گردانید، باز بسیار اندک شکر و سپاسگزارى نعمتهاى حق مى کنید
وَقَالُوٓاْ أَءِذَا ضَلَلۡنَا فِی ٱلۡأَرۡضِ أَءِنَّا لَفِی خَلۡقٖ جَدِیدِۭۚ بَلۡ هُم بِلِقَآءِ رَبِّهِمۡ کَٰفِرُونَ ۱۰
کافران (از روى تعجب و انکار) گویند که آیا پس از آنکه ما در زمین (خاک و در خاک) نابود و گم شدیم باز از نو زنده خواهیم شد؟! (بلى البتّه زنده خواهید شد) بلکه آن‌ها به شهود و لقاء خدایشان کافرند
قُلۡ یَتَوَفَّىٰکُم مَّلَکُ ٱلۡمَوۡتِ ٱلَّذِی وُکِّلَ بِکُمۡ ثُمَّ إِلَىٰ رَبِّکُمۡ تُرۡجَعُونَ ۱۱
بگو: فرشتۀ مرگ که مأمور قبض روح شماست جان شما را خواهد گرفت و پس از مرگ به سوى خداى خود بازگردانیده مى شوید   برچسب ها: دانلود جزء قران کریم کلام وحی قران کریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تلاوت جزء به جزء قرآن مجید دانلود جزء قران کریم کلام وحی قران کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۲۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناتوانی اسراییل و غرب در مقابل عملیات «وعده صادق» سپاه پاسداران

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام بهروز شمسی فر در خطبه‌های این هفته نمازجمعه خرم‌آباد در مصلای الغدیر این شهر با سفارش همگان به رعایت تقوای الهی و با اشاره به اینکه حدود ۷۵ سال قبل کشوری به نام اسرائیل وجود نداشت، اظهار داشت: با شیطنت و نیرنگ انگلستان و بعد هم حمایت آمریکا در سرزمین فلسطین مستقر و با زور و اسلحه تعداد زیادی از مردم فلسطین را به قتل رساندند، تعداد زیادی را آواره کردند و اسرائیلی که وجود نداشت را عضو دائمی سازمان ملل کردند و این در حالی است که در این مدت بحث شده که فلسطین عضو سازمان ملل باشد یا نباشد!

وی عنوان کرد: این قانون ظالمانه حق «وتو» که به چند کشور بعد از جنگ جهانی داده شده، از سوی آمریکا صورت می‌گیرد و حق مسلم مردم فلسطین را ضایع می‌کند، این در حالی است که دم از حقوق بشر می‌زنند، حقوق بشر را زیر پا می‌گذارند و سپس با پررویی و وقاحت دم از حقوق بشر می‌زنند.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد، بیان داشت: هر جای عالم را که ظلمی صورت‌گرفته و جنایتی شکل‌گرفته دست آمریکا آنجا هست.

حجت‌الاسلام شمسی فر در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از سپاه پاسداران مؤمن و مقتدر که افتخار «وعده صادق» را که از سوی مقام معظم رهبری داده شده بود را برای کشور عزیز عملیاتی کرد، گفت: سپاه با این اقدام دل ملت، جهان اسلام و همه آزادی‌خواهان عالم را شاد کرد.

وی با اشاره به ناتوانی اسرائیل و غرب در مقابل این عملیات سپاه پاسداران، بیان داشت: سه پدافند غیرعامل اسرائیل و گنبد آهنین اسرائیل و هواپیماهای آنها نتوانست مقابل این عملیات سپاه را بگیرند، این در حالی است که عظمت قدرت آتش لحظه‌ای ایران در حد پایین و محدود بود و اگر لازم باشد قدرت ایران را ببینند، آن موقع خواهند دید.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد با اشاره به شکستن لایه‌های متفاوت پدافندی، سردرگمی اسرائیل و حامیانش در مقابل این حمله و دقت و نظم و پیچیدگی این عملیات، گفت: اثرات روحی، روانی و فرسایشی بر دولت اسرائیل، نشان‌دادن ضعف آنها در برابر قدرت جمهوری اسلامی، تثبیت قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی، نواختن سیلی بر این رژیم کودک کش و وحشی و… از دیگر اثرات این عملیات سپاه پاسداران بوده است.

حجت‌الاسلام شمسی فر با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی از صلابت برخوردار است و حق خودش را می‌گیرد، همان‌طور که به آمریکا در عین الاسد سیلی زد، اینجا هم به اسرائیل سیلی زد، افزود: بزرگ‌ترین اشتباه و خطای راهبردی اسرائیل در این بود که کنسولگری ایران را زد، چون بهانه قانونی و مشروعیت را فراهم کرد تا ایران برای اولین‌بار از داخل کشور خودش باقدرت اسرائیل بزند.

وی ادامه داد: پیام این است که از این به بعد در هر گوشه‌ای از عالم منافع ایران، دیپلمات‌های ایران، کارشناسان نظامی ایران توسط هر کشوری هدف قرار گیرد جمهوری اسلامی از داخل خاک خودش آن‌چنان سیلی بر صورتشان خواهد زد که تا ابد فراموش نخواهند کرد.

امام‌جمعه موقت خرم‌آباد، ادامه داد: حالا که سردرگم و گیج شده‌اند، نمی‌دانند چه کاری انجام دهند، اگر بخواهند خطای دوم را تکرار کنند کار برای اسرائیل دشوار خواهد شد، این لطف خدا، عنایت امام‌زمان (عج) و ایمان به خداوند است که کار به جایی می‌رسد که ایران اینها را می‌زند، هیمنه آنها را می‌شکند و آنها نمی‌توانند کاری انجام دهند.

حجت‌الاسلام شمسی فر همچنین به سالروز تشکیل سپاه و دستاوردهای این نهاد در تأمین امنیت عمرانی، محرومیت‌زدایی، زیربنایی و… گفت: هیچ جای عالم این طور نیروهایی نظامی سراغ نداریم که از ایمان، صلابت و قدرت نظامی برخوردار باشند.

کد خبر 6082442

دیگر خبرها

  • سعدی، زبان هویت انسان مسلمان ایرانی است
  • لاپید: بن‌گویر با یک کلمه اسرائیل را رسوای عالم کرد
  • ناتوانی اسراییل و غرب در مقابل عملیات «وعده صادق» سپاه پاسداران
  • سردار فدوی: به کوچک‌ترین اقدام اسرائیل پاسخ قاطع می‌دهیم
  • کوچک‌ترین اقدام اسرائیل علیه ایران پاسخ داده می شود
  • باخت مقابل پرسپولیس را گردن می‌گیرم/ خاک عالم بر سر ما!
  • کمالوند: خاک عالم بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم!
  • (ویدئو) تلاوت قاری نوجوان قرآن در تمرین پرسپولیس
  • کرسی ثابت تلاوت و تدبر در قرآن کریم در یاسوج
  • ترتیل صفحه 234 کلام الله مجید+ صوت