Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر بار دیگر از آرمان فلسطین حمایت کرد.

تبون شامگاه چهارشنبه (روز گذشته) در نشست مجازی مجمع عمومی سازمان ملل تأکید کرد که حق ملت فلسطین در تشکیل کشوری به پایتختی قدس، غیر قابل چانه‌زنی است.

خبرگزاری صفا به نقل از رئیس جمهور الجزایر گزارش داد که «مسئله فلسطین برای الجزایر و ملتش، یک مسئله مقدس و مهم‌ترین مسئله باقی خواهد ماند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: «بار دیگر حمایت ثابت خود را از ملت، آرمان عادلانه و حق غیر قابل تصرف فلسطین در تشکیل کشور مستقل و دارای حاکمیت، اعلام می‌کنیم».

تبون پیشتر هم گفته بود که از عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی استقبال نمی‌کند و رباط هم در این مسئله مشارکت نخواهد داشت.

وی تأکید کرد که «به جز تشکیل کشور فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شریف، هیچ راهی برای حل مسئله فلسطین وجود ندارد. اگر این کشور تشکیل شود، مشکل خاورمیانه حل خواهد شد».

امارات و بحرین در ۱۵ سپتامبر جاری توافق عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی را امضا کردند؛ اقدامی که خشم گروههای فلسطین و ملل مسلمان را به همراه داشت و از آن تحت عنوان خیانت به مسئله فلسطین یاد شد.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: فلسطین الجزایر قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۲۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آصفری، نماینده مجلس: هر کشوری حریم هوایی، دریایی و زمینی‌ خود را در اختیار اسرائیل قرار دهد مورد هدف قرار می‌دهیم/ ممکن است اهداف غیرنظامی را هم بزنیم

به گزارش جماران، سایت دیده‌بان ایران نوشت: محمد حسن آصفری، نماینده مردم اراک در مجلس در پاسخ به اینکه چنانچه اسرائیل بخواهد اقدام متقابلی انجام دهد، واکنش ایران چه خواهد بود، گفت: «بعید می‌دانم رژیم صهیونیستی چنین گافی را بدهد. چراکه جمهوری اسلامی امروز این توانمندی را دارد که پاسخ محکم‌تری دهد. بنابراین یقینا اسرائیل جرئت تکرارش را ندارد و هرگونه اقدام با پاسخ محکم‌تر جمهوری اسلامی مواجه خواهد بود.»

وی ادامه داد: «ما در عملیات اخیری که انجام دادیم، حمله نکردیم بلکه در چارچوب ماده 51 منشور حقوق بین‌الملل از کشور دفاع کرده‌ایم. رژیم صهیونیستی باید دقت داشته باشد که ما نه خیابان و کوچه‌ای را مورد هدف قرار داده‌ایم و نه بیمارستان و مدرسه‌ای را بلکه مناطق نظامی را مورد هدف قرار داده‌ایم.»

این نماینده مجلس، در ادامه با تایید همکاری برخی کشورهای همسایه با اسرائیل به دیده بان ایران گفت: «هرکشور دیگری بخواهد حریم هوایی، دریایی یا زمینی‌اش را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دهد، مطمئنا جمهوری اسلامی آنجا را مورد هدف قرار می‌دهد.»

ممکن است اهداف غیرنظامی را هم بزنیم

آصفری در پاسخ به اینکه درصورت حمله متقابل اسرائیل به تاسیسات نفتی و زیرساخت ها، ایران چه نوع اهدافی، را در پاسخ هدف قرار خواهد داد، گفت: «ممکن است اهداف غیرنظامی را هم بزنیم. بر اساس تصمیم سران نظام هر اقدامی آن‌ها انجام دهند ما هم مشابه آن را پاسخ می‌دهیم. اگر اسرائیل اهداف غیرنظامی را هدف قرار دهد ما هم در پاسخ به اهداف غیرنظامی و صنعتی آنها را مورد هدف قرار خواهیم داد. »

دیگر خبرها

  • سردار سلیمانی: ایران در عملیات وعده صادق گوشه‌ای از توانمندی‌های خود را به کار گرفت
  • شکایت مربی مشهور بعد از اخراج از تیم ملی!
  • تل آویو: عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل پاداشی به تروریسم است
  • یک شکست اطلاعاتی دیگر برای ساختار اطلاعاتی رژیم صهیونیستی
  • آصفری، نماینده مجلس: هر کشوری حریم هوایی، دریایی و زمینی‌ خود را در اختیار اسرائیل قرار دهد مورد هدف قرار می‌دهیم/ ممکن است اهداف غیرنظامی را هم بزنیم
  • نخست وزیر ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است
  • ابتکارات مجاهدان یمنی در حمایت از فلسطین، معادلات را به نفع غزه رقم خواهد زد
  • کمک عربستان و امارات به اسرائیل برای مقابله با حملات سپاه؟
  • کابینه جنگ رژیم صهیونیستی بار دیگر درباره ایران تشکیل جلسه داد
  • عربستان در مقابله با حمله ایران به اسرائیل نقش داشت