Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@22:36:04 GMT

خودروسازان از دولت آمریکا شکایت کردند

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۰۲۴۵۰

خودروسازان از دولت آمریکا شکایت کردند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، شکایت شرکت‌های خودروساز از دولت ترامپ در دادگاه تجارت بین‌المللی مستقر در نیویورک مربوط به تعرفه‌های اعمال شده توسط نماینده بازرگانی ایالات متحده بر واردات از چین است که شرکت خودروسازی تسلا آن را خودسرانه و سوء استفاده از اختیارات می‌نامد.

خودروسازان همچنین خواهان لغو تعرفه‌ها از سوی دولت آمریکا و باز گرداندن مبالغ پرداخت شده (به آمریکا) به خاطر واردات قطعات هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت مرسدس بنز نیز واشنگتن را به پیگرد قانونی بی سابقه و نامحدود متهم کرده که بر بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار واردات از چین تاثیر گذاشته است.

مرسدس بنز بر این باور است، قانون آمریکا اجازه نمی‌دهد که مدعی‌العموم علیه متهم، جنگ تجاری گسترده‌ای برای مدت طولانی راه بیاندازد.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به مدت چندین ماه درگیر جنگ تجاری با چین بود و به عنوان بخشی از تلاش برای جدا کردن تولیدکنندگان آمریکایی از فناوری چینی، تعرفه بر واردات کالاهای چینی وضع کرد.

چین و آمریکا در دی ماه سال گذشته پس از چندین ماه درگیری سرانجام توافق اولیه تجاری را به امضاء رساندند.

چین با امضای توافقنامه مقدماتی با آمریکا برای پایان دادن به بیش از یک سال نبرد تجاری، متعهد می‌شود خریدهای کلانی از این کشور انجام دهد.

بخشی از این توافق چین را مجبور می‌کند که نزدیک به ۲۰۰ میلیارد دلار کالا از آمریکا خریداری کند که ۷۵ میلیارد دلار آن اقلام تولیدی است و مابقی شامل خرید اقلام کشاورزی و تولیدات انرژی و کالاهای خدماتی است.

پربیننده ترین جک S۵ چند؟ +جدول قیمت روز انواع چری +جدول پراید دست دوم چند؟ +جدول قیمت انواع هیوندای +جدول قیمت انواع پژو امروز ۹۹/۷/۲

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خودرو آمریکا تولید خودرو خودروساز قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۲۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضع دوباره تحریم‌های آمریکا علیه نفت ونزوئلا

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: «نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا و نمایندگانش نتوانستند کاملاً به تعهدات خود طبق این قرارداد انتخاباتی پایبند بمانند؛ بنابراین مجوز نقل و انتقال نفت و گاز ونزوئلا تمدید نخواهد شد».

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزرای دانشجو به نقل از الجزیره، آمریکا تحریم‌های خود علیه بخش نفت ونزوئلا را به خاطر آنچه شکست دولت این کشور در پایبندی به اصول دموکراتیک در آستانه انتخابات اعلام کرده، دوباره وضع کرد.

دولت بایدن اعلام کرد مجوز ونزوئلا را که در روز پنجشنبه منقضی شده بود تمدید نمی‌کند. این مجوز تا حدی اقدامات تنبیهی علیه بخش نفت ونزوئلا را از ماه اکتبر برداشته بود. یک قرارداد انتخاباتی در آن زمان با پشتوانه آمریکا بین دولت ونزوئلا و مخالفان آن در باربدوس بسته شد.

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: «نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا و نمایندگانش نتوانستند کاملاً به تعهدات خود طبق این قرارداد انتخاباتی پایبند بمانند؛ بنابراین مجوز نقل و انتقال نفت و گاز ونزوئلا تمدید نخواهد شد».

وزارت خزانه‌داری آمریکا در روز چهارشنبه اعلام کرد یک مجوز جایگزین صادر کرده که به شرکت‌ها ۴۵ روز فرصت می‌دهد کسب و کار و نقل و انتقال نفت و گاز با این کشور عضو اوپک را خاتمه دهند.

میلر اضافه کرد: «مادورو و نمایندگانش مانع ثبت نام آزادانه گروه مخالف در انتخابات شده‌اند، مخالفان سیاسی را ترسانده‌اند و بسیاری را بازداشت کرده‌اند».

دولت مادورو علیرغم توافق ماه اکتبر برای برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه، چندین مخالف مهم سیاسی را از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ جولای منع کرده است.

مجوز آمریکا برای نقل و انتقال نفت و گاز ونزوئلا به دنبال توافق دولت این کشور برای برگزاری انتخابات رقابتی‌تر با حضور ناظران بین‌المللی صادر شده بود.

با وضع دوباره تحریم‌های نفتی، فروش سوخت در ونزوئلا ضربه سختی خواهد خورد و شرکت‌های نفت آمریکایی فعال در ونزوئلا باید به دنبال کسب مجوز‌های خاص باشند.

اگر آمریکا مجوز‌های شخصی کافی صادر نکند، شرکت نفت دولتی ونزوئلا باید به سراغ میانجی‌هایی برای فروش نفت خود زیر قیمت بازار مخصوصاً به آسیا برود.

دیگر خبرها

  • چرا مونتاژکاران هر شش ماه قیمت را بالا میبرند، اما خودروسازان داخلی نه
  • وضع دوباره تحریم‌های آمریکا علیه نفت ونزوئلا
  • انعقاد ۷۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان
  • آغاز فروش اقساطی رقیب جدی پژو ۲۰۷ اتوماتیک
  • آغاز فروش اقساطی رقیب جدی پژو 207 اتوماتیک / اولین شرایط فروش BAC X۳ PRO در سال جدید اعلام شد (+ جدول فروش، عکس و مشخصات خودرو )
  • بایدن درباره تحریم نفت ایران تصمیم جدید گرفت؟
  • نفت ایران بار دیگر تحریم خواهد شد؟
  • تشدید وابستگی ارزی صنعت خودرو با استاندارد‌های جدید/ افزایش شاخص‌های کیفی قیمت خودرو را بالا می‌برد
  • معرفی خودروسازان متخلف به قوه قضاییه
  • رویترز: بایدن تحریم‌های نفتی ایران را تشدید نمی‌کند