Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-16@18:41:50 GMT

همتی:بانک مرکزی دنبال اصلاحات بیشتر است

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۰۲۴۷۶

رئیس کل بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی در دو سال اخیر برای اصلاح نظام بانکی اقدامات بنیانی انجام داده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، همتی، در فضای مجازی نوشت: شبکه بانکی کشور در کنار خدمات ارزنده به اقتصاد کشور در بخش‌های تولید و خدمات، دارای اشکالات و ضعف‌هایی است که در روند بهبود تعامل با مشتریان در رصد بانک مرکزی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی گفت: همزمان با اینکه در نقد عملکرد بانک‌ها بایستی انصاف را رعایت و باید به بانک‌ها هم کمک کرد که این مسیر را بهتر و با سرعت بیشتر طی کنند.   بانک مرکزی در دو سال اخیر برای اصلاح نظام بانکی، خصوصا نحوه امهال محاسبه سود، بر اساس مبانی شرعی، اقدامات بنیانی انجام داده و به طور جدی دنبال اصلاحات بیشتر است.

او ادامه داد: بانک مرکزی برای کنترل ترازنامه خود و مهار تورم چاره‌ای جز مقاومت در برابر خواسته‌هایی که در جای خود شاید ضروری باشد، ندارد.   اجتناب از تسعیر ریالی، تخصیص‌های ارزی صندوق توسعه ملی نیز در این راستا است.   بی تردید کنترل نقدینکی در مهار تورم مهمترین قدم در بهبود و اصلاح کلان اقتصادی است.

همتی گفت: در کنار کنترل پایه پولی، اعمال سیاست‌های کلان احتیاطی در دستور کار بانک مرکزی است.   یکی از ابزار‌های مهم این سیاست، اعمال محدودیت و کنترل رشد ترازنامه بانک‌ها است که در کنار مجموعه دیگری از سیاست‌های کلان احتیاطی اعمال خواهد شد تا ثبات سیستم مالی و پولی استحکام بیشتری پیدا کند.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: حدود یک ماه از موافقت بانک مرکزی برای ترخیص کالا‌های اساسی انبار شده در گمرک می‌گذرد و دیروز در جلسه دولت مجددا بر آن تاکید کردم.   در خصوص مواد اولیه کارخانجات انبار شده در گمرک، براساس اعلام وزارت صمت و سازمان گمرک که در صف تخصیص ارز بودند، معادل یک میلیارد دلار گواهی ارزی صادر شده است.   در مورد مابقی کالا‌های ضروری انبار شده در گمرک به محض اعلام لیست ثبت سفارش‌های مرتبط، به فوریت تعیین تکلیف خواهند شد. برچسب ها: همتی ، بانک مرکزی ، بانک مرکزی ، نظام بانکی ، مهار تورم

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: همتی بانک مرکزی بانک مرکزی نظام بانکی مهار تورم بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۲۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف تراکنش‌های بانکی تغییر کرد + جزییات


به گزارش تابناک، بر اساس ابلاغیه جدید بانک مرکزی مبلغ تراکنش روزانه برای خرید با ۱۰۰ میلیون تومان افزایش به ۲۰۰ میلیون تومان رسید. پیش از این محدودیت تراکنش خرید در هر روز ۱۰۰ میلیون تومان بود.

در متن ابلاغیه‎‌ای که بانک مرکزی در خصوص سقف تراکنش‌های روزانه مجاز برای خرید صادر کرده، آمده است:

حداکثر تراکنش خرید از هر کارت متعلق به مشتری حقیقی از مبلغ یک میلیارد ریال به ۲ میلیارد ریال و مجموع تراکنش‌های انجام‌شده کارتی برای مشتری حقیقی در کل شبکه بانکی روزانه از مبلغ یک میلیارد ریال به ۲ میلیارد ریال افزایش یافت.
بر اساس این ابلاغیه‌ی بانک مرکزی، هر شخص حقیقی از طریق یک کارت بانکی در یک روز تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان مجاز به انجام تراکنش خرید است.

علاوه‌ براین، سقف مجموع تراکنش‌های بانکی یک شخص حقیقی با همه کارت‌های بانکی متعلق به او نیز ۲۰۰ میلیون تومان است.

دیگر خبرها

  • سقف تراکنش های بانکی تغییر کرد
  • سقف تراکنش‌های بانکی تغییر کرد + جزییات
  • سقف تراکنش خرید افزایش یافت
  • متقاضیان وام های بانکی بخوانند
  • تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزارهای نوین
  • تصمیمات جدید بانک مرکزی به بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات
  • خبر جدید بانک مرکزی/ متقاضیان وام‌های بانکی بخوانند
  • تأمین مالی ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین/ سهم ۵۰ همتی فکتورینگ
  • دستور جدید بانک مرکزی به بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات خرد
  • تأمین مالی ۳۵۰ همتی با استفاده از ابزار‌های نوین/ سهم ۵۰ همتی فکتورینگ در تامین مالی در سال ۱۴۰۳