Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-19@13:20:04 GMT

برای حفظ سلامت قلب هرگز این ۶کار را نکنید

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۰۲۷۰۱

برای حفظ سلامت قلب هرگز این ۶کار را نکنید

بسیاری بر این عقیده هستند که اغلب بیماری‌ها به علت ژنتیک‌هایی هستند که از پدر و مادر خود به ارث بردیم. این موضوع تا حدی صادق است، ولی نه تا حدی که اثر عادات اشتباه در سبک زندگی بر سلامت را نادیده بگیریم.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، اغلب ما عاداتی در سبک زندگی خود داریم که منجر به افزایش ریسک حمله قلبی می‌شوند که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱. صبحانه نخوردن

صبحانه مهم‌ترین وعده غذایی روز است و برای هر فرد باید اهمیت لازم را داشته باشد. صبحانه به ما انرژی لازم برای شروع روز را می‌دهد و فشار خون را تنظیم می‌کند. طبق پژوهش‌های انجام‌شده، تنظیم فشار خون اثری مستقیم بر سلامت قلب دارد.

۲. کم‌تحرکی

اگر از آن دسته افرادی هستید که روزانه ساعات بسیاری (بیش از ۵ ساعت) را به تماشای فیلم یا گشت زدن در اینترنت می‌گذرانید پس کم‌تحرک هستید. بیش از ۴۲ درصد بزرگسالان در آمریکا کم‌تحرک هستند و این موضوع آن‌ها را در خطر حمله قلبی قرار می‌دهد.

۳. خوردن بیش از حد گوشت قرمز

خوردن بیش از حد گوشت قرمز علاوه بر بالا بردن اسیداوریک خون، موجب افزایش چربی خون و همچنین چرب شدن کبد می‌شود. افزایش چربی بد در خون که همان کلسترول است موجب گرفتگی عروق و در نتیجه افزایش ریسک حمله قلبی می‌شود.

۴. سیگار کشیدن

در واقع سیگار کشیدن تنها به ریه‌ها آسیب نمی‌رساند بلکه کبد، قلب و عروق را نیز شامل می‌شود. استعمال دخانیات از جمله سیگار موجب گرفتگی و پارگی عروق، درد قفسه سینه، حمله قلبی و قلب درد می‌شود.

۵. طرفدار همیشگی شیرینی‌جات

اگر در طول روز مقدار بسیاری شیرینی بخوریم موجب بالا بردن فشار خون، التهاب، دیابت، اضافه‌وزن و کبد چرب می‌شود که هر کدام به‌تن‌هایی برای بالا بردن احتمال حمله قلبی کافی هستند. خوردن غذا‌های چرب و فاقد ارزش غذایی نیز به همین نتیجه منجر می‌شود.

۶. افسردگی درمان‌نشده

افسردگی تنها یک حال بد روحی نیست. افسردگی همان‌طور که سلامت روان ما را می‌گیرد، سلامت جسم را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و سلامت قلب ما را به خطر می‌اندازد. با توجه به افکار و در نتیجه تولید هورمون‌ها یا افزایش فشار خون، ریسک حمله قلبی را بالا می‌برد. حالات روحی دیگر مانند اضطراب، خشم و ترس نیز می‌توانند به نتیجه یکسان با افسردگی ختم شوند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: سبک زندگی حمله قلبی سلامت قلب قلب انسان سلامتی بدن حمله قلبی فشار خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۲۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخراج آب ژرف فرونشست‌ها را افزایش می‌دهد

مقام مسئول وزارت راه وشهرسازی با تاکید بر این‌که باید سیستم آبرسانی کشور بازنگری اساسی شود، گفت: دسترسی به آب ژرف فرونشست‌ها را افزایش می‌دهد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، علی بیت‌الهی رئیس بخش زلزله‌شناسی مهندسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با طرح این پرسش که چه نیازی بوده در فلات خشک مرکزی ایران کارخانه‌های آب‌بر داشته‌ باشیم، اظهار کرد: در این مناطق چاه ژرف حفر کنیم و بعد از آن از اصفهان به یزد، از خلیج‌فارس به اصفهان و ... آب منتقل کنیم.

وی افزود: این سیستم آبرسانی نیازمند بازنگری اساسی است.

وی تصریح کرد: این‌که پول مردم صرف یک کارهایی شود که از هزاران چاه شاید یک مورد موفق نشویم، درست نیست.  ما دلسوز کشور هستیم، ما هم به فکر مردم سیستان و بلوچستان هستیم و بیخیال کم‌آبی مردم نیستیم.

رئیس بخش زلزله‌شناسی مهندسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تاکید کرد: با تعریفی که از آبهای ژرف داریم یعنی نفوذ آبهای سطحی به زون‌های زه‌کش با پتانسیل زه‌کشی بالا، قطعاً وقتی از یک جایی آب -ژرف- را بالا می‌کشیم میزان مکش و نفوذ بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: حتی سفره‌های سطحی به زیر نفوذ پیدا کرده، در مجرای انتقال آب‌های ژرف قرار گرفته و آب پایین می‌رود. وقتی سطح آب پایین می‌رود قطعا فرونشست زمین را هم خواهیم داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار شدیدالحن رئیسی به اسرائیلی‌ها؛ خطا نکنید وگرنه ...
  • ۶ ماده غذایی که حمله قلبی را از شما دور می‌کند
  • گاف جدید بایدن: به اسرائیلی‌ها گفتم به حیفا حمله نکنید!+ فیلم
  • گاف جدید بایدن: به اسراییل گفتم به «حیفا» حمله نکنید!
  • ارتباط میان سکته قلبی و ریزش مو کشف شد
  • علت ۷۰ درصد مرگ‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی است
  • ارتباط بین ریزش مو و سکته قلبی
  • استخراج آب ژرف فرونشست‌ها را افزایش می‌دهد
  • افزایش احتمال بروز پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی با مصرف نوشابه
  • این چهار نوشیدنی را صبح‌ها مصرف نکنید تا کلیه‌تان سالم بماند