Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@04:31:44 GMT

بورس در مهر بهتر از شهریور خواهد بود

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۰۲۸۷۱

بورس در مهر بهتر از شهریور خواهد بود

به گزارش «تابناک»، بهزاد صمدی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه شاخص بازار بورس ایران در اواسط مرداد ماه با توجه به اشباع خرید اندیکاتورها در تمامی تایم فریم ها، با فشار عرضه و فروش روبرو شد، اظهار کرد: این درحالی بود که در دنیای مجازی شاهد دعوت مردم به بازار سرمایه بودیم. فشار عرضه و فروش حکمفرما بر بازار، منجر به صف های فروش سنگین تر و ترس از دست دادن اصل سرمایه، نا امید شدن از حمایت های حقوقی ها و در عین حال صحبت های غیر کارشناسی باعث دلسردی سهامداران در شش هفته گذشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه در ۴۰ روز گذشته مشخص شد حمایت های دستوری جلسات شورای عالی بورس تاثیر روانی بر بازار ندارد، گفت: اول مهرماه اندیکاتور شاخص قدرت نسبی، به حمایت خط روند پنج ساله خود رسید که محدوده ۵۹ را نشانه گرفته بود. اندیکاتور شاخص قدرت نسبی در پنج سال گذشته همواره به این خط روند، واکنش مناسبی داشته و اول مهر با برخورد دقیق به این خط روند شاهد جمع اوری صف های فروش سنگین در نماد های شاخص ساز و حمایت قاطعانه از بازار بودیم. هرچند بازار در آن روز به صورت یکپارچه از صف های فروش رهایی پیدا نکرد، ولی به مرور زمان می توان به کلیت بازار امیدوار بود. امیدوارم سهامداران به پارامترهای بنیادی و تکنیکالی بازار توجه ویژه ای داشته باشند.

این تحلیل گر بازار سرمایه در ادامه با اشاره به وضعیت بورس کالا، توضیح داد: در بورس کالا شاهد رشدهای بالای ۱۰۰ درصد در شش ماهه اول سال بودیم. همچنین قیمت های جهانی نیز در چند هفته گذشته با رشد خیلی خوبی روبرو بودند. از سوی دیگر مهمترین عامل برای بازار بورس ایران رشد نرخ دلار نیمایی و بازار ازاد است. نکته مهم دیگر برای بازار، گزارش های ماهانه و سود های محقق شده فصل تابستان خواهد بود که باعث جذاب شدن قیمت ها برای سرمایه گذاری خواهد بود.

وی تاکید کرد: بنابراین به سهامداران توصیه می شود با توجه به رسیدن به حمایت های واقعی اعم از تکنیکال و رونمایی از گزارش ها، آگاهانه برای سرمایه های خود تصمیم گیری کنند و از رفتارهای هیجانی پرهیز کنند. به نظر می رسد شاخص کل می تواند در مهر ماه وضعیت به مراتب بهتری نسبت به شهریور ماه داشته باشد.

بر این اساس، این صحبت ها در حالی مطرح می شود که بازار سرمایه از اواسط مرداد ماه برخلاف ماه های خرداد و تیر، روندی نزولی در پی داشت؛ به طوریکه که شاخص کل از محدوده دو میلیون واحد به یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد هم عقب گرد کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: الهام چرخنده نادر مختاری مکانیسم ماشه علیرضا رزم حسینی هفته دفاع مقدس بورس بازار سهام ارزش سهام بازار سرمایه الهام چرخنده نادر مختاری مکانیسم ماشه علیرضا رزم حسینی هفته دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۲۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای القای هیجان مثبت به بورس

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان بورس برای کنترل ریسک سیستماتیک بعد از پاسخ قانونی ایران به تجاوز رژیم صهیونیستی اقدام به محدود کردن دامنه نوسان برای کنترل فروش در بورس کرد. محمد غفوری کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تصمیمات سازمان برای محدود کردن دامنه نوسان، تصمیم خوبی بود، گفت: تعطیل کردن بازار سرمایه فشار فروش را به شدت افزایش می‌داد، بازار در یکی دو روز اخیر به تعادل نسبی خود رسیده است منتهی بازار ساز برای حمایت از بازار باید بسته‌های حمایتی را به بازار تزریق کند و در جهت نرمال کردن بازار انجام بگیرد.

وی گفت: صندوق توسعه بازار سرمایه باید حمایت جانانه‌ای را از بازار انجام بدهند زیرا بازار اکنون ارزنده و ارزان است و با حمایت صندوق توسعه بازار سرمایه شرایط هیجانی به سمت هیجان مثبت رفته و بسته‌های حمایتی ادامه دار باشد تا سایه ریسک سیستماتیک از بین رود.

غفوری تصریح کرد: بیمه کردن سهام در شرایط فعلی می‌تواند اقدام خوبی برای بازار در شرایط فعلی باشد، انتشار اوراق تبعی نیز آثار مثبتی برای بازار سرمایه خواهد داشت.

چه اقداماتی برای حمایت از بازار باید انجام داد؟

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: فعالان بازار سرمایه معتقدند اکنون سه تصمیم کلیدی می‌تواند بورس را به سمت بالا پرتاب کند، ابتدا کاهش فاصله دلار نیما با دلار بازار مبادله، کاهش فاصله دلار بازار مبادله با دلار بازار آزاد و کاهش نرخ بهره است.

وی خاطرنشان کرد: دولت می‌تواند با بازنگری در نرخ بهره و کاهش نرخ بهره به محدوده ۲۷ درصد می‌تواند کمک شایانی به پویایی بازار سرمایه کند، وضعیت این روزهای بازار سرمایه بسیار شبیه به زمان ترور شهید سلیمانی است البته وضعیت بنیادی بورس در این روزها از آن زمان نیز بهتر و ارزنده‌تر است، با تغییر مؤلفه‌های بنیادی بورس را به سمت بالا پرتاب کند.

کد خبر 6079826 وحید بلالی

دیگر خبرها

  • توجه اهالی بازار سرمایه به نقدشوندگی و حمایت از شاخص‌ساز‌ها جلب شد
  • شرکتی که به دنبال فروش سهام ایران خودروست
  • بورس فروردین را با سبزپوشی به پایان رساند
  • چطور در بازار بورس سرمایه گذاری کنیم؟
  • ۷۲۰ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد
  • بازار سرمایه منفی شد | برای بازگشت دامنه نوسان امروز تصمیم گیری می شود
  • تلاش برای القای هیجان مثبت به بورس
  • برگشت بورس به مدار نزولی؛ شاخص کل هم‌وزن ریخت
  • بازگشت سایه ترس به بازار؟ هیجان حقیقی ها برای فروش/ حقوقی ها سهام را جمع کردند!
  • گزارش روزانه بورس ۲۸ فروردین/ بازار سرمایه در تردید