Web Analytics Made Easy - Statcounter

خسروانی با تأکید بر اینکه اندیشه مقاومت فعال در مبارزه با دشمنان در جامعه به خوبی برای مردم به خصوص نسل جوان تبیین و تشریح شود، گفت: قطعاً هزینه‌های مقاومت فعال در برابر دشمن از هزینه‌های سازش کمتر و دستاوردهای آن برای کشور بیشتر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس خسروانی استاد دانشگاه و فعال سیاسی در گفتگو با دیارآفتاب؛ با اشاره به اینکه مقاومت یک آموزه دینی که در اندیشه دینی اسلامی از جایگاه والایی برخوردار است، گفت: مقاومت از سفارش‌ها اکید ائمه معصومین (ع) و جزء سیره آنها به حساب می آید لذا برای افراد معتقد به اندیشه های اسلامی و سیره ائمه هدی(ع) مقاومت یک ارزش و یک راهبرد محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خسروانی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اعتقاد دارند که راه عبور از مشکلات و غلبه بر دشمنان در عرصه های مختلف، مقاومت است و این مسئله را مقدس و ارزشمند می دانند که در پیشگاه خداوند ارج و منزلت دارد.

وی با بیان این مطلب که رهبر معظم انقلاب به مسئله مقاومت فعال و نه مقاومت منفعل تکیه دارند، افزود: این راهبرد یکی از راهبردهای کلیدی در انقلاب اسلامی است که توسط حضرت امام خمینی(ره) نیز در مبارزه با نظام طاغوت مورد استفاده قرار گرفت. بر اساس نظریه مقاومت فعال، صرفا مقاومت در برابر دشمن مطرح نیست بلکه در حین مقاومت مبارزه هم انجام می شود.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در سبک مقاومت فعال، افراد در پی نفی هزینه های سنگین سازش با دشمنان هستند چراکه معتقدند که هزینه های سازش با دشمنان از هزینه های مقاومت در برابر زیاده خواهی های دشمنان بیشتر است.

خسروانی با تاکید براینکه اندیشه مقاومت فعال در مبارزه با دشمنان در جامعه به خوبی برای مردم به خصوص نسل جوان تبیین و تشریح شود، یادآور شد: قطعا هزینه های مقاومت فعال در برابر دشمن از هزینه های سازش کمتر و دستاوردهای آن برای کشور بیشتر است.

وی با اشاره به تجربیات ۵ دهه گذشته از سالهای داغ مبارزه با رژیم طاغوت تا امروز گفت: براساس نظریه مقاومت فعال در این سالها به هر عمل دشمن در قبال منافع خود یک عکس العمل مناسبی داده شده است تا دشمن به این نتیجه نرسد که ملت ایران در برابر تهدیدات آنها منفعل هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی، انفعال را سبب افزایش فشارهای دشمنان و امیدواری آنان دانست و اضافه کرد: دشمنان از انفعال ملل سوءاستفاده کرده و فشارهای خود را بیشتر می کنند. در نظریه مقاومت فعال با تلاش مضاعف می توان هزینه های فشار دشمن را در جامعه تا حد ممکن کاهش داد.

خسروانی با تاکید براینکه مسئولین نسبت به کاهش هزینه ها و کاستن از فشارها به خصوص در حوزه معیشت مردم تلاش کنند، بیان کرد: مقاومت فعال تا زمانی که برای کشور قدرت بازدارندگی ایجاد کند ادامه دارد. دستیابی به یک قدرت بازدارندگی نقطه مطلوب در مقاومت فعال است.

وی با بیان این مطلب که تجربه تاریخی نشان داده که در سالهای گذشته، دستاوردهای انقلاب اسلامی مرهون مقاومت ملت بوده است، یادآور شد: هر جا این مقاومت تداوم داشته، دستاوردهای بزرگی کسب شده است؛ دم زدن از سازش و کوتاه آمدن از آرمانهای انقلاب سبب غلبه فشارهای دشمنان شده که نتایج نامطلوبی را به همراه داشته است.

این فعال سیاسی اضافه کرد: می توان ادعا کرد که نظریه مقاومت فعال کشور ایران در برابر نظریه فشار حداکثری ترامپ به پیروزی رسیده و ترامپ هر روز منزوی تر می شود و به هیچ یک از اهداف ترسیم شده خودش در قبال ایران دست نمی یابد.

خسروانی با اشاره به اینکه تجربه گرانسنگ دفاع مقدس نشان داد که مقاومت فعال می تواند در برابر همه ی فشارهای دشمن، کشور را به پیروزی برساند، اظهار کرد: جنگ در شرایطی آغاز شد و ادامه یافت که کشور تحت سنگین ترین فشارها بود؛ اما مقاومت فعال و عدم سکوت در برابر هجمه های سنگین دشمن، عدم سازش و ندادن امتیازات سبب شده تا از منافع ملی و تمامیت ارضی خود دفاع شود.

 

وی خاطر نشان کرد: اگر چه در زمینه مقاومت فعال هزینه داده شده و شهدای زیادی را تقدیم انقلاب شده است اما این مسائل سبب حفظ عزت، شرف ملی و دینی ملت و کشور شد. قدرت ایران در منطقه و سخن گفتن از موضع اقتدار دستاورد بزرگی است که با هیچ چیزی قابل قیاس نیست.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نظریه مقاومت فعال مقاومت فعال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۲۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ کوبنده ایران اسلامی در برابر هر تهدید دشمنان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، امیر سرتیپ حمزه بیدادی چهارشنبه در مراسم رژه روز ارتش (۲۹ فروردین ماه) در محل میدان صبحگاه لشکر۹۲ زرهی اهواز بیان کرد: طبق بیانات بنیانگذار انقلاب اسلامی ارتش باید پشتوانه مردمی داشته باشد و این اصل در طول دوران دفاع مقدس به وضوح مشخص شد.

وی گفت: امروز بین نیرو‌های مسلح، دولت‌مردان و ملت شریف ایران به رهبری رهبر معظم انقلاب همبستگی بسیار خوبی ایجاد شده که یک قدرت بازدارندگی بی بدیلی را برای کشور ایجاد کرده است.

امیر سرتیپ بیدادی اظهار کرد: این قدرت یک امنیت پایدار و با ثبات را در جمهوری اسلامی رقم زده است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد آجا در جنوب غرب کشور ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی وفاداری خود را در میدان آتش و خون از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به نظام مقدس جمهوری اسلامی اثبات کرد.

در ادامه این مراسم استاندار خوزستان بیان کرد: آنچه که ارتش را در کنار پاسداران و بسیجیان قرارداده است دلدادگی در راه خداوند است.

علی اکبر حسینی محراب افزود: امروز دنیا عظمت و قدرت نیرو‌های مسلح ایران را درک کرده است.

وی ادامه داد: در پاسخ کوبنده ایران به رژیم صهیونیستی، موشک‌ها و بالگرد‌ها و پهپاد‌های کشور از سد‌ها عبور کردند و هدف را زدند و این قدرت فنی و فکری بر مبنای تفکر الهی، عظمت نیرو‌های مسلح ایران را نشان می‌دهد.

استاندار خوزستان تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران برای دفاع از مظلومان همواره پای کار است و امیدواریم این مسیر توسط نیرو‌های جوان و کارآمد ارتش دنبال شود.

۲۹ فروردین ماه به نام روز ارتش نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • مصارف مالیات برای مردم تبیین شود/لزوم مبارزه با فرار مالیاتی
  • سهم مالیات در عمران و آبادانی کشور برای مردم تبیین شود
  • دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد
  • سهم مالیات در عمران و آبادانی کشور باید برای مردم تبیین شود
  • برگزاری یادواره سردار سرلشکر حجازی در باروق
  • سرلشکر موسوی: هر تجاوز دشمن با پاسخ پشیمان کننده روبه‌رو خواهد شد
  • پاسخ کوبنده ایران اسلامی در برابر هر تهدید دشمنان
  • هر تجاوز دشمن با پاسخ پشیمان کننده روبه‌رو خواهد شد
  • هر تجاوز دشمن با پاسخ پشیمان کننده روبرو خواهد شد
  • امیر موسوی: قدرت ایران گزینه نظامی دشمن را کنار زد