Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه"، این حزب که "التجمع الوطنی" نام دارد، در سالگرد نودمین سالگرد تأسیس دولت سعودی و در میان سرکوب گسترده مخالفان داخلی صورت گرفته است.

در بیانیه اعضای حزب "التجمع الوطنی" مخالف عربستانی آمده که این حزب با هدف تحکیم دمکراسی در رژیم سلطنت در عربستان تشکیل شده است.

"یحیی عسیری" فعال و حقوقدان عربستانی مقیم لندن، این حزب مخالف را رهبری می‌کند و "مضاوی الرشید"، "سعید بن ناصر الغامدی" شهروندان سعودی مقیم لندن، "عبدالله العوده" عربستانی مقیم آمریکا و "عمر بن عبدالعزیز مقیم کانادا از اعضای دیگر این حزب هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عسیری به عنوان دبیرکل این حزب به خبرگزاری فرانسه گفت: تشکیل این حزب را در لحظه حساس و تلاش برای نجات کشور، شروع آینده دمکراسی و پاسخ به آرزوهای مردم عربستان اعلام می‌کنیم.

این بیانیه می افزاید، تشکیل حزب التجمع الوطنی در زمانی صورت می‌گیرد که فعالیت‌های سیاسی از هر جهت در عربستان مسدود شده است.

این حزب اعلام کرد: دولت با افزایش دستگیری‌های سیاسی، ترورها و سیاست‌های خصمانه علیه کشورهای منطقه ناپدید شدن‌های اجباری و مجبور کردن شهروندان سعودی به فرار از کشور به اعمال خشونت و سرکوب ادامه می‌دهد.

مقام‌های عربستانی تاکنون نسبت به تشکیل حزب تجمع الوطنی، واکنشی نشان نداده‌اند.

عربستان همواره به دلیل پرونده حقوق بشری‌ خود با انتقادات بین‌المللی شدید رو به رو بوده، اما از زمان انتصاب محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در ژوئن ۲۰۱۷ (خرداد ۹۶) این انتقادات افزایش یافته است.

قتل دهشناک جمال خاشقچی روزنامه سعودی در مهرماه ۹۷ (اکتبر ۲۰۱۸) در کنسولگری عربستان در استانبول، انتقادات بی‌سابقه را در زمینه حقوق بشری برای عربستان به دنبال داشت که همچنان ادامه دارد.

ترور خاشقچی در ترکیه، وجهه بن سلمان را خدشه دار کرد و این اقدام بر تمام اقدامات ولیعهد برای متنوع سازی اقتصاد و انجام اصلاحات سایه افکنده است.

پسر سلمان العوده؛ روحانی عربستانی که از سپتامبر ۲۰۱۷ (شهریور ۹۶) در زندان به سر می‌برد و با حکم اعدام رو به روست، در خصوص تشکیل این حزب مخالف گفت، این اقدامی است که انتظار برای تشکیل آن طولانی شده بود.

العوده گفت که هدف از تشکیل این حزب مصونیت عربستان از نا آرامی‌ها و دیکتاتوری مطلق در این کشور و زمینه سازی برای برقراری دمکراسی با انتقال مسالمت‌آمیز قدرت است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۳۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین واکنش نیمار به شکست سنگین الهلال

به گزارش "ورزش سه"، الهلال عربستان شب گذشته پس از 34 پیروزی متوالی، در دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه 4-2 برابر العین شکست خورد.

نیمار که پس از مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی همچنان از میادین فوتبال دور است، پس از پایان این مسابقه با انتشار یک استوری به شکست الهلال واکنش نشان داد.

او که این مسابقه را از تلویزیون تماشا می‌کرد، با انتشار تصویری از نتیجه نهایی خطاب به بازیکنان الهلال نوشت: "بزنید بریم بچه‌ها..‌. 90 دقیقه وقت داریم. من به خودمون باور دارم."

این استوری در شرایطی از سوی نیمار منتشر شد که او در هفته‌های اخیر بارها به حمایت از الهلال پرداخته که آخرین آن هم پس از مراسم قهرمانی این تیم در سوپرکاپ عربستان بود.

دیدار بازی برگشت الهلال و العین در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا عصر سه‌شنبه 24 آوریل در ورزشگاه کینگدام آرنا ریاض برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • چرا کشور‌های عربی در زمان حمله ایران به اسرائیل کمک کردند؟
  • چرا سعودی‌ها بازیگردان بازار نفت جهان هستند؟/ سه «بزرگترین» نفتیِ دنیا در عربستان
  • تلویزیون عربستان: ایرانی‌ها در صورت حمله اسرائیل، منطقه را به آتش می‌کشند!
  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • اولین واکنش نیمار به شکست سنگین الهلال
  • هشدار سران سعودی و اماراتی درباره تشدید تنش‌ های منطقه‌ای
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه
  • عربستانی‌ها آینده دخیا را نجات می‌دهند
  • تاکید امیرقطر و ولیعهد عربستان سعودی بر جلوگیری از تنش در منطقه