Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت 24-استقلال با شکست‌دادن الاهلی عربستان راهی مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا شد؛ این تیم که شب گذشته در قطر به مصاف رقیب عربستانی‌اش رفته بود موفق شد با نتیجه 3 بر صفر به برتری برسد و به‌عنوان تیم دوم گروه A به مرحله حذفی برود. شاگردان مجید نامجومطلق که پیش از این دیدار فقط با نتیجه پیروزی بلیت صعودشان قطعی می‌شد، با ارائه یک بازی منسجم و تقریبا یک‌طرفه، راحت به برتری رسیدند تا جایی برای اما و اگر باقی نگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تیم اگرچه در این گروه 5 امتیازی و هم‌امتیاز با تیم الشرطه عراق شد، ولی به لطف تفاضل گل بهتر، به‌ویژه گل‌های زده بیشتر، توانست پشت سر الاهلی که قبل از این دیدار، صعودش را به‌عنوان صدرنشین قطعی کرده بود، به مرحله حذفی برسد. استقلال بعد از قطعی‌شدن حذف شهرخودرو و سپاهان، حالا اولین تیم ایرانی این دوره از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیاست که توانسته از مرحله گروهی صعود کند. آنها در مرحله بعد باید با تیم نخست گروه دوم روبه‌رو شوند که به احتمال فراوان الهلال عربستان است؛ البته به شرط آنکه الهلال بتواند به تعداد کرونایی‌هایش سروسامان دهد و در لیگ قهرمانان آسیا باقی بماند. با قطعی‌شدن صعود استقلال از مرحله گروهی، این تیم چراغ اول را برای تیم‌های ایرانی روشن کرده تا پرسپولیس هم با انگیزه بیشتری مهیای آخرین دیدار مرحله گروهی‌اش شود.
پرسپولیس   سنگر    را   حفظ   می‌کند؟
امروز پرسپولیس آخرین تیم ایرانی است که شانس صعود به مرحله بعدی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را دارد. شاگردان یحیی گل‌محمدی در گروه C مرحله گروهی لیگ قهرمانان باید به مصاف شارجه امارات بروند و به غیر از نتیجه‌ای که با برد آنها همراه باشد، چیزی به دردشان نمی‌خورد. اگرچه امروز سپاهان هم باید برابر السد به میدان برود تا مرحله گروهی برای نمایندگان ایران به پایان برسد؛ ولی این تیم پیش از بازی با السد از گردونه رقابت‌ها کنار رفته و شانسی ندارد.‌پرسپولیس حالا باید در شرایطی رودرروی شارجه قرار بگیرد که نگاه فوتبال ایران متوجه این باشگاه است. آنها در گروه C با کسب هفت امتیاز و به دلیل تفاضل گل کمتر پایین‌تر از همین تیم شارجه قرار گرفته‌اند و مشخص است که اگر بخواهند به مرحله بعدی لیگ قهرمانان برسند، باید برنده از زمین خارج شوند. البته آنها طبق قانون قبلی می‌توانستند با کسب مساوی بدون گل یا یک – یک هم به مرحله بعدی برسند؛ ولی از‌آنجا‌که بازی‌ها به صورت متمرکز برگزار می‌شود، قانون هم عوض شده تا دیگر گل‌های زده در خانه حریف بی‌معنی شوند. سرخ‌های تهرانی در بازی رفت توانستند الشارجه را در امارات 2-2 متوقف کنند؛ قانون قبلی که گل‌های زده در خانه حریف را لحاظ می‌کرد، می‌توانست به کمک پرسپولیس بیاید؛ ولی حالا چون تفاضل گل محسوب می‌شود، آن تساوی پرگل هم به درد پرسپولیس نمی‌خورد؛ اگرچه شاگردان یحیی گل‌محمدی هم‌امتیاز با شارجه هستند؛ از‌آنجا‌که رقیب در دو بازی اخیرش 10 گل زده (!) طبیعتا با تفاضل مثبت شش وضعیت مناسبت‌تری از پرسپولیسی دارد که تفاضلش منفی یک است. البته تغییر قانون به مذاق یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس خوش نیامده؛ او در کنفرانس خبری پیش از این بازی، به این موضوع اعتراض داشت و گفت: «چیزی که ما از قوانین AFC می‌دانیم، این است که بازی رو‌در‌رو و گل‌های زده در خانه حریف تأثیرگذار و ملاک صعود است؛ اما الان چه اتفاقی افتاده که این قانون عوض شده است، نمی‌دانم. تیم‌های ایرانی در بازی‌های رفت میهمان بودند. در هشت بازی تیم‌های ایرانی میهمان بودند و در خانه حریف گل زدند و امتیاز گرفتند. با تمام سختی‌هایی که وجود داشت، ما در بازی رفت دو گل به الشارجه زدیم و امتیاز گرفتیم، اینها زحماتی است که کشیده شده؛ اما الان می‌گویند گل‌های زده مهم نیست و تفاضل گل مهم است. من از فدراسیون و باشگاه‌‌های خودمان باید سؤال کنم چرا از حقوق باشگاه‌های ما در این مقطع دفاع نشده است؟! این واقعا جای سؤال دارد و زحمت بازیکنان و مربیان خیلی راحت از بین می‌رود».
وضعیت در این گروه تا همین امروز هم مبهم است. در واقع هر چهار تیم شانس صعود به مرحله حذفی را دارند و طبیعتا هر چهار تیم خطر حذف را حس می‌کنند. پیش از بازی‌های امشب وضعیت جدول این گروه به این ترتیب است که الدحیل با 9 امتیاز صدرنشین است و دو تیم شارجه و پرسپولیس با هفت امتیاز در تعقیب رقیب گردن‌کلفت قطری هستند. در رتبه چهارم جدول هم تیم التعاون با شش امتیاز قرار گرفته است. اگر التعاون بتواند از سد الدحیل عبور کند، این تیم عربستانی به مرحله بعد می‌رود؛ در غیر‌این‌صورت التعاون شانسی برای صعود ندارد. درباره بازی پرسپولیس و شارجه هم که وضعیت مشخص است: پرسپولیس فقط با پیروزی صعود می‌کند و اگر الدحیل ببازد، می‌تواند آن وقت صدرنشین هم شود. از سوی دیگر الشارجه با یک تساوی هم می‌تواند به مرحله بعد برسد که همین امر ممکن است آنها را به فکر بازی تدافعی با اتکا به ضدحمله بیندازد. اما یحیی گل‌محمدی می‌گوید تیمش امروز قرار است سراسر هجومی باشد و دل هواداران را شاد کند. «شک نکنید تیم ما هجومی و برای گرفتن سه امتیاز بازی می‌کند؛ چون بازی خیلی مهمی در پیش داریم. این نتیجه برای هواداران ما هم مهم است. می‌دانم از الان هوادارانمان دنبال این هستند که خبرهای خوب بشنوند و اینکه سه امتیاز را به ‌آنها هدیه بدهیم. انگیزه زیادی برای برد داریم و صد‌درصد موقعیت گل هم خواهیم داشت. بدون ‌شک بازی سراسر هجومی را از تیم ما شاهد خواهید بود و از طرفی تمرکزمان هم باید روی گل‌نخوردن باشد».

منبع: روزنامه شرق

منبع: ساعت24

کلیدواژه: اخبار استقلال یحیی گل محمدی لیگ قهرمانان مرحله بعد خانه حریف مرحله گروهی مرحله حذفی گل های زده تفاضل گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۳۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته‌های آخر لیگ و حسرت ۴ بازی بر دل پرسپولیسی‌ها/ گل‌محمدی قهرمانی را مفت از دست داد؟

آفتاب‌‌نیوز :

بدون تردید استقلال تیم شایسته‌ای بوده که در فاصله ۶‌هفته به پایان مسابقات لیگ برتر در صدر جدول قرار دارد. نمی‌شود بدون لیاقت مدت طولانی در چنین جایگاهی ماند. آبی‌ها از ابتدای فصل روح مبارزه و جنگجویی خود را نشان داده‌اند و در کنار آن به لطف تدابیر کادرفنی، امتیازات خوبی جمع کرده‌اند. با این حال پرسپولیس هم فاصله بعید و عجیبی با رقیب سنتی ندارد و با یک امتیاز کمتر، لغزش آبی‌ها را انتظار می‌کشد. هم‌اکنون ابتکار عمل در دست سرخ‌ها نیست و این مسئله غیراز نتایج خوب استقلال، به گاف‌های بی‌موقع قرمز‌ها هم مربوط می‌شود.

پرسپولیس در برخی مسابقاتی که نبرده، جای افسوس چندانی نداشته است؛ ازجمله تساوی برابر ملوان و ذوب‌آهن در دور رفت یا باخت به سپاهانی که در نقش جهان تیم برتر میدان بود. با این حال حداقل ۴‌بازی خیلی مفت از دست قرمز‌ها رفت؛ ۴‌دیداری که کسب امتیازات کامل در هر کدام از آن‌ها می‌توانست سرنوشت تیم را تغییر بدهد.

نفت آبادان؛ فاجعه کامل

بعد از یک مساوی ناامیدکننده در انزلی و در روزی که پرسپولیس کم‌موقعیت‌ترین بازی کل فصلش را انجام داد، سرخ‌ها چاره‌ای جز بردن نفت در زمین خانگی خود نداشتند، اما ابتدا با گل علی یوسف عراقی غافلگیر شدند. فشار پرسپولیس در نیمه اول به جایی نرسید، اما اواخر این وقت حسین سنگرگیر از تیم مهمان اخراج شد تا طلایی‌پوشان یک نیمه کامل ۱۰‌نفره بازی کنند. پرسپولیس بی‌محابا فشار آورد و تا دقیقه‌۷۵ موفق شد توسط محمد عمری و گئورگی گولسیانی ۲‌گل بزند، اما قرمز‌ها بازی را رها کردند تا آخرین توپ مسابقه با اشتباه دانیال اسماعیلی‌فر وارد دروازه آن‌ها شود؛ یک گل‌به‌خودی تلخ، تقاص تیمی که بازی را تمام‌شده تلقی کرد.

استقلال خوزستان؛ باری به هر جهت

یکی از سهل‌انگارترین نسخه‌های پرسپولیس این فصل، هفته سیزدهم در بازی برابر استقلال خوزستان اکران شد. در روزی که استقلال با ۴‌گل در ورزشگاه آزادی نساجی را شکست داد، سرخپوشان در اهواز به یک امتیاز بسنده کردند. این‌بار هم تیم حریف با گل زودهنگام جواد آقایی‌پور جلو افتاد، باز پرسپولیس کلی تقلا کرد تا با گل محمدحسین کنعانی‌زادگان از روی نقطه پنالتی کار را مساوی کند، اما باز هم قرمز‌ها درس نگرفتند و یک گل آسان دیگر از آقایی‌پور خوردند تا گل نبیل باهویی فقط مانع از شکست آن‌ها شود. آن ۲ امتیاز هم خیلی ساده از کف رفت.

مس رفسنجان؛ اوج بی‌خیالی

آخرین بازی نیم‌فصل اول، آخرین بازی یحیی گل‌محمدی روی نیمکت پرسپولیس هم بود؛ نمایشی از بی‌خیالی و بی‌تفاوتی مرگبار. در روز‌هایی که مس رفسنجان بدترین نتایج ممکن را می‌گرفت و حتی تکلیف کادرفنی‌اش هم به درستی مشخص نبود، پرسپولیس خیلی راحت برابر این تیم متوقف شد. قرمز‌ها در آخرین دقایق نیمه اول با گل شهاب زاهدی جلو افتادند، اما شیمبا در نخستین دقایق نیمه دوم از روی نقطه پنالتی کار را به تساوی کشاند. در ادامه مسابقه هم واقعا برنامه و تلاش مشخصی از سرخپوشان دیده نشد.

آلومینیوم؛ نه‌چندان عادلانه

این یکی مربوط به دوران اوسمار ویرا بود. در نخستین بازی دور برگشت، پرسپولیس بعد از یک نیمه متعادل، در نیمه دوم شروع کرد به فشار آوردن روی دروازه آلومینیوم و موقعیت‌های خوبی هم به‌وجود آورد. در شرایطی که هر لحظه احتمال گل زدن پرسپولیس وجود داشت، اشتباه علیرضا بیرانوند باعث شد امیر نوری از ۴۰‌متری دروازه سرخپوشان را باز کند. نتیجه این مسابقه از نظر فوتبالی چندان عادلانه نبود و حالا روشن می‌شود شاید حتی ثبت یک تساوی در اراک هم می‌توانست خیلی به قرمز‌ها کمک کند.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • نگاهی به دومین مصاف سپاهان در جام حذفی
  • پیکان به دنبال اولین پیروزی برابر مس/ برنامه ۷ دیدار مرحله حساس
  • پرسپولیس در یک‌هشتم جام حذفی؛ ۲۵ صعود از ۳۱ حضور
  • هم از استقلال امتیاز می گیریم هم از پرسپولیس | خط و نشان برای سرخابی ها
  • بیگی: در قائمشهر از استقلال و پرسپولیس امتیاز می‌گیریم
  • صعود بیرانوند به مرحله حذفی رقابت‌های جهانی اهداف پروازی
  • هفته‌های آخر لیگ و حسرت ۴ بازی بر دل پرسپولیسی‌ها/ گل‌محمدی قهرمانی را مفت از دست داد؟
  • صعود مقتدرانه یوز‌های ایرانی به دور حذفی فوتسال جام ملت‌های آسیا
  • شعبده‌بازی سرمربی ایرانی با تیم ملی افغانستان | آنها به جام جهانی می‌رسند؟
  • تیم فوتسال افغانستان به مرحله حذفی صعود کرد