Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، چندی است که تهیه پروتز پای مصنوعی برای محیط‌بان جانباز امین هادی پور که در جریان درگیری با متخلفان دچار آسیب شده و پای خود را از دست داد بحث آفرین شده است.

ماجرا از آنجا شروع شد که فروردین ماه با حمله چند متخلف به پاسگاه محیط بانی در گتوند برای دستیابی به سلاح‌های محیط بانی به هادی پور حمله کردند و با ضرب و شتم و شلیک گلوله به وی باعث آسیبی شدند که به قطع پای وی انجامید، وی با حضور در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که به دلیل تأخیر در انجام مداواهای لازم پس از حمله متخلفان، پزشکان مجبور به قطع کردن پای وی شده‌اند و حالا برای انجام فعالیت‌های روزمره‌اش نیاز به یک پای مصنوعی هوشمند دارد که ساخت کشور آلمان است و سازمان محیط زیست اعلام کرده است قادر به پرداخت این هزینه‌ها نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه امین هادی پور پس از وقوع این درگیری در مدت زمان کوتاهی به بیمارستان خاتم الانبیا شوشتر منتقل شده و بعد از گذشت ساعاتی برای انجام مداواهای بیشتر به بیمارستان گلستان شهر اهواز رفت و پس از هشت روز به دلیل شدت صدمات وارده به ناحیه پایش وی را به یکی از بیمارستان‌های مجهز شهر تهران منتقل کردیم، گفت: حدود شش عمل جراحی روی پای این محیط بان انجام شد و با این وجود پزشکان تصمیم گرفتند، پای وی را از ناحیه زانو قطع کنند.

پروتز ۳۰۰ میلیونی بهترین پروتز پای موجود در داخل کشور است

وی در ادامه توضیح داد: پس از پایان یافتن دوره نقاهت، برای تهیه پای مصنوعی این محیط‌بان جانباز با مرکزی که برای جانبازان جنگ تحمیلی پروتزهایی تهیه می‌کند مذاکره شد و قرار شد، بهترین پروتز پای موجود که نزدیک ۳۰۰ میلیون تومان قیمت دارد با موافقت شرکت بیمه گذار تهیه شود. اما گویا هادی پور با توجه به پرس و جوهایی که کرده است، تصمیم گرفته که یک پای مصنوعی تولید شده در یک شرکت آلمانی را که حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در آن زمان قیمت داشت تهیه کند که در حال حاضر به حدود ۲ میلیارد تومان افزایش قیمت داده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه پروتز پای داخلی هزینه‌های کمتری دارد و فرقی با نمونه خارجی ندارد، گفت: تهیه این پای مصنوعی علاوه بر هزینه‌های گزاف اولیه در مرحله نگهداری نیز هزینه‌بر است.

وی با اشاره به اینکه این محیط‌بان برای تهیه پای مصنوعی خودش شماره حسابی را در فضای مجازی منتشر کرده و از مردم خواسته برای تهیه آن به وی کمک کنند ابراز داشت: به نظرم بهتر بود اول هادی پور پروتز پای مورد نظر داخلی را امتحان می‌کرد و اگر نتیجه مورد نظر را نمی‌گرفت دست به این اقدام می‌زد.

محبت خانی در پاسخ به این سوال که آیا پروتز پای ۳۰۰ میلیونی موردنظر، اجازه فعالیت‌های روزمره محیط‌بانی را به هادی پور می‌دهد، اظهار داشت: این پروتز بارها از سوی جانبازان مورد استفاده قرار گرفته و هادی پور می‌تواند فعالیت‌های روزمره محیط بانی را به صورت مناسبی انجام داد.

پروتز پای هوشمند کمترین درخواست برای انجام فعالیت‌های محیط بانی است

محیط بان هادی پور به دلیل برخی مسائل حاضر با گفت و گو با خبرنگار مهر نشد اما آنطور که نزدیکان وی می‌گویند سازمان محیط زیست قول داده بوده که بهترین پای هوشمند را در اختیارش قرار دهد تا بتواند دوباره به سر کارش برگردد، اما متأسفانه چند روزی است فضا به سمتی پیش رفته است که انگار هادی پور زیاده خواهی می‌کند. در حالی که از سید امین هادی پور پس از قطع پایش خواسته که پروتزهای پای موجود در بازار را بررسی کند و خودش پای مورد نظرش را انتخاب کند و وی با سه شرکت مذاکره کرده و در نهایت یک پای پروتزی هوشمند مطابق با استانداردها انتخاب کرده است.

براساس گزارش‌های رسیده سید امین هادی پور در تاریخ ۱۳ مرداد فاکتور پروتز پای مصنوعی هوشمند مورد نظرش را که حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون قیمت داشته است به سازمان ارائه کرده و با توجه به تحقیقاتی که انجام داده است، پای پروتزی ۳۰۰ میلیونی که سازمان محیط زیست از آن یاد می‌کند قابلیت انجام فعالیت‌های محیط بانی را ندارد.

نامه نگاری یک سازمان مردم نهاد با رئیس جمهور برای تأمین مبلغ مورد نیاز خرید پای مصنوعی هوشمند

با توجه به اینکه امین هادی پور محیط بان گتوندی در حال انجام وظیفه دچار این عارضه و در نهایت قطع عضو شده است؛ سازمان محیط زیست موظف است نزدیک ترین پای هوشمند که قابلیت‌های پای متناسب با وضعیت وی را برایش تهیه کند. مطالبه وی برای دریافت بهترین پروتز پای موجود از سوی فعالان محیط زیست مورد توجه قرار گرفت و حال با توجه به اینکه سازمان محیط زیست موافق تهیه پای هوشمند نیست، یک سازمان مردم نهاد محیط زیستی با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار ورود وی به پرونده نقص عضو سید امین هادی پور محیط‌بان شده است.

در این نامه آمده است: این محیط‌بان ۳۸ ساله که آرزویش انجام وظیفه در طبیعت است، در حال حاضر نیازمند انجام پروتز است که متخصصان هزینه آن را (با احتساب قیمت ارز آزاد)، بالغ بر ۱.۷۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان (۵۷.۹۸۰ یور و+۱۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان) برآورد کرده‌اند. و از رئیس جمهور تقاضا شده به وزیر بهداشت دستور دهد تا جهت کاهش هزینه نسبت به تأمین ارز دولتی به‌منظور واردات تجهیزات لازم اقدام کند.

همچنین از وزیر امور خارجه خواسته شده با رایزنی با مقامات بهداشتی آلمان، نسبت به تأمین سریع تجهیزات لازم از راه‌های انسان دوستانه و یا اعزام هادی پور به کشور آلمان کمک کنند.

کد خبر 5023603 سمیرا خباز

منبع: مهر

کلیدواژه: محیط بان پای مصنوعی شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه پلیس راهور ترافیک هفته دفاع مقدس ویروس کرونا کمیته امداد امام خمینی پیش بینی وضعیت هوا سازمان تامین اجتماعی وضعیت راهها سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اربعین حسینی سازمان محیط زیست امین هادی پور محیط بان پای مصنوعی پای هوشمند پروتز پای پای موجود محیط بانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۳۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع کردن زباله ها توسط فیل دوستدار محیط زیست (فیلم)



منبع:پیج farid_majale

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: قدرت فیل در سرنگون کردن یک درخت (فیلم) حمله وحشتناک فیل خشمگین به خودروی گردشگران (فیلم) بازی بامزه یک بچه فیل با پرنده‌ها (فیلم)

دیگر خبرها

  • جمع کردن زباله ها توسط فیل دوستدار محیط زیست (فیلم)
  • سرشماری دوزیستان در مریوان انجام شد
  • شناسایی ۶۲ واحد آلاینده در مه ولات
  • حقابه هیرمند از سوی افغانستان امسال رهاسازی شد/ اولویت‌بندی انتقال آب بر اساس نیاز شرب استان‌ها
  • حق‌آب هیرمند از سوی افغانستان امسال رهاسازی شد/ اولویت‌بندی انتقال آب بر اساس نیاز شرب استان‌ها
  • ماجرای سیم کارت میلیاردی جوان گل‌فروش
  • سالانه ۱۰ میلیارد مترمعکب آب از کشور خارج می‌شود
  • دولت با تمام توان پیگیر حل مساله ریزگردها است
  • کسب رتبه دوم خراسان رضوی در پایش‌ های زیست محیطی کشور
  • خراسان رضوی در جایگاه دوم انجام پایش های نظارتی در کشور