Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم آغاز ساخت نخستین پتروپالایشگاه تمام ایرانی در بندرعباس گفت: با ساخت این پتروپالایشگاه، خودکفایی و استقلال اقتصادی کشور شکل می‌گیرد.

سردار سلامی به تحریم‌های دشمنان اشاره کرد و افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با کمک قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء بیش از ۲۲۰ طرح زیرساختی بزرگ کشور را در دست اجرا دارد و با وجود تحریم‌ها اجازه توقف هیچکدام از این طرح‌ها را نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: سپاه پاسداران از همه ظرفیت‌ها برای آبادانی ایران اسلامی استفاده می‌کند و مانند جنگ‌های گذشته بر دشمن غلبه خواهیم کرد.

سعید محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء نیز نبود تکمیل زنجیره ارزش در صنعت نفت و گاز را از نقاط ضعف در مقابل تحریم‌ها دانست و گفت: با توجه به اینکه ساخت پتروپالایشگاه از مطالبات اصلی رهبر انقلاب اسلامی است، سپاه و قرارگاه سازندگی در تعامل نزدیک با دولت، ساخت نخستین پتروپالایشگاه تمام ایرانی را آغاز کرده است.

او افزود: این پتروپالایشگاه با ظرفیت تولید روزانه ۱۲۰ هزار بشکه میعانات گازی، مکمل فاز‌های پارس جنوبی است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء گفت: خوراک این پتروپالایشگاه از عسلویه تامین می‌شود و تولیدات راهبردی شامل مواد اولیه صنعت نساجی، مواد شوینده و صنعت پت را تولید می‌کند.

سعید محمد افزود: این پتروپالایشگاه با سرمایه گذاری ۴۶۰ میلیون دلاری قرارگاه خاتم و استفاده از توان بخش خصوصی در کنار پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس فارس ساخته و تا دو سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سپاه پاسداران قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء ساخت پتروپالایشگاه شرکت نفت ستاره خلیج فارس قرارگاه سازندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۳۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاهای آذربایجان شرقی

 حسینی در نشست بررسی طرح‌های عمرانی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه عاشورا اعتبار مورد نیاز برای اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاهای آذربایجان شرقی را بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم با آب منطقه‌ای استان صورت گرفته است تا تمام طرح‌ها در موعد مقرر و با تزریق اعتبارات مصوب تکمیل و آماده بهره برداری شود.

 وی گفت:اجرای طرح‌های آبرسانی برای روستا‌های استان نیازمند تامین و جاگذاری ۱۹ مخزن بزرگ آب و همچنین ۶ هزار و ۲۰۰ متر لوله گذاری برای خط انتقال است.

حسینی افزود: ماموریت آبرسانی به مناطق محروم و روستایی و نیز مدرسه سازی در روستا‌های هدف قرارگاه پیشرفت سپاه عاشورا با جدیت و بدون وقفه در حال پیگیری و اجرا است و مصمم هستیم با همکاری شرکت آب منطقه‌ای و آموزش و پرورش آذربایجان شرقی علاوه بر ۶۱ طرح آب روستایی ساخت ۱۲ مدرسه روستایی را نیز امسال به اتمام برسانیم.

وی با اشاره به افزایش تنش آبی در سال‌های اخیر در آذربایجان شرقی به خصوص در مناطق روستایی یکی از رسالت‌های اصلی و مهم قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را توجه به رفع مشکلات اقتصادی مناطق محروم عنوان کرد.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه عاشورا ادامه داد: طبق تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه جدی به مناطق محروم قرارگاه پیشرفت سپاه عاشورا بدون وقفه به صورت جدی هم در حوزه آبرسانی به روستا‌های هدف و هم در حوزه ساخت، تجهیز و تعمیر مدارس ماموریت‌های خود را دنبال می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • اشتغال‌زایی ۳۵۰ میلیاردی بسیج سازندگی در لرستان
  • مجتمع کُک طبس باید به حداکثر ظرفیت تولید برسد
  • برگزاری مسابقات ورزشی پیشکسوتان سپاه در بندرعباس
  • افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه
  • لزوم استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم‌الانبیا در حل مشکلات بندرعباس
  • کاشت ۸۰هکتار باغ زیتون در لرستان
  • توسعه پتروپالایشگاه‌ها بخشی از مشکلات حوزه انرژی را برطرف می‌کند
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاهای آذربایجان شرقی
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی روستایی به همت سپاه عاشورا
  • سپاه پاسداران به تناسب نیاز کشور به‌روزرسانی شده است