Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام محسن کرمی، شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان، افزود: اقدامات مقابله ای این استان در حوزه مواد مخدر طی پنج ماهه امسال در قیاس با مدت مشابه پارسال با کاهش ۳۱ درصدی همراه بود در حالی که در مجموع کشور با افزایش ۲۰ درصدی مواجه بوده و بنابراین نیازمند کمک دستگاه های ذیربط و فعالیت های بیشتر در این خصوص هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کشفیات مواد مخدر در این استان در ۶ ماهه نخست سالجاری کمتر از ۱۰ تن (۹۲۵) است، اظهار داشت: در حوزه مقابله پیشگیرانه با قاچاق موادمخدر و شناسایی خرده‌فروشان در سطح شهر به لحاظ امنیت و پاسداشت حریم شهروندان، لازم است با برنامه ریزی منسجم تر، برخورد مناسب تری صورت گیرد.

حجت الاسلام کرمی با تاکید براینکه اقدامات مقابله ای و پیشگیرانه در حوزه موادمخدر، کار پُر زحمتی است، اظهار داشت: استفاده از سگ‌های موادیاب، ظرفیت بسیار خوبی برای مقابله با مواد مخدر بوده و از سویی نیز لازم است تیم های مقابله ای با این بلای خانمانسوز، بیشتر و فعال تر شود.  

وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در بحث کشفیات مواد مخدر در استان زنجان توسط پلیس انجام گرفته است ولی این وضعیت قابل قبول نیست. افزود: طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر در ۶ ماهه نخست امسال طی سه مرحله انجام گرفته است و دستگاه‌های همسو نیز همکاری و تعامل خوبی را در این خصوص داشته اند اما ظرفیت برای مقابله جدی تر با پدیده مواد مخدر و معتادان متجاهر  بیشتر از این است که باید از آنها بهره گرفت.

حجت الاسلام کرمی با تاکید بر اینکه حضور معتادان متجاهر در سطح جامعه به هیچ وجه خوب و زیبنده نیست، اظهار داشت: در جمع آوری و نگهداری معتادان متجاهر باید دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی بیشتر رعایت شود که در غیر این صورت آسیب زا خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب زنجان با اشاره به اینکه جمعیت معتادین به مواد مخدر در شهرستان ابهر کمتر از شهرستان زنجان نیست، گفت: در بحث کشت گُل ابهاماتی در قانون وجود دارد و باید مجازات ها در این خصوص بیشتر از مجازات های کنونی باشد.

کشف و ضبط ۹۲۵ کیلوگرم موادمخدر طی ۶ ماهه نخست امسال در زنجان 

جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان زنجان نیز گفت: طی ۶ ماهه نخست امسال پلیس مبارزه با مواد مخدر این استان موفق به کشف و ضبط ۹۲۵ کیلوگرم انواع موادمخدر شد که نشان از تلاش و فعالیت جدی همکاران است.  

سرهنگ رحیم رفیعی افزود: از این میزان مواد مخدر کشف و ضبط شده، ۷۲ کیلوگرم شیشه، هفت کیلوگرم شیشه، هشت کیلوگرم هروئین، ۶۸ کیلوگرم گل و گراس، ۳۰ کیلوگرم حشیش و بخش عمده آن نیز با ۷۳۸ کیلوگرم مربوط به تریاک است.

وی به انجام عملیات های مشترک طی مدت یاد شده اشاره کرد و اظهار داشت: در ۶ ماهه نخست سالجاری پلیس مبارزه با مواد مخدر این استان ۱۶ مورد عملیات مشترک با سایر استان ها داشت که قدرالسهم زنجان از مجموع ۶۰۰ کیلوگرم موادمخدر کشف و ضبط شده به میزان ۳۰۰ کیلوگرم شد.

رفیعی با بیان اینکه طی مدت یاد شده یک‌هزارو ۷۵۸ نفر از فعالان در حوزه موادمخدر اعم از قاچاقچی، حمل کننده، توزیع کننده، خرده فروش، دستگیر شد، افزود: ۹۸ نفر آنان قاچاقچی، ۹۴ نفر توزیع کننده، ۵۴۰ نفر خرده فروش و هشت نفر حمل کننده و مابقی نیز نگهدارنده بودند.  

وی با بیان اینکه متاسفانه روند ابتلا به اعتیاد بالا است به تعداد معتادان دستگیر شده اشاره کرد و اظهار داشت: در ۶ ماهه نخست امسال ۹۲۸ نفر معتاد (۹۲۳ مرد و ۵ زن) از سوی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان دستگیر شدند و در سه ماهه نخست امسال نیز سه مرحله طرح جمع آوری معتادان متجاهر را داشتیم که ۲۴۰ نفر آنان بستری شدند.

برچسب‌ها مواد مخدر ستاد مبارزه با مواد مخدر زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مواد مخدر ستاد مبارزه با مواد مخدر زنجان مواد مخدر ستاد مبارزه با مواد مخدر زنجان اخبار کنکور پلیس مبارزه با مواد مخدر ۶ ماهه نخست امسال معتادان متجاهر ۶ ماهه نخست مقابله ای کشف و ضبط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۳۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۵۰ کیلوگرم تریاک از خودروی ۲ قاچاقچی

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ حسین باباپور، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ گفت: با انجام رصد و پایش و پیگیری‌های شبانه روزی و فعال سازی گشت‌های آشکار و پنهان پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در محورها و بزرگراه‌های منتهی به پایتخت، مأموران این پلیس موفق به شناسایی ۲ قاچاقچی در محور قم به تهران شدند و برای بررسی موضوع به آنها دستور توقف دادند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: متهمان سعی در فرار داشتند که با سرعت عمل مأموران، ناکام مانده و هر ۲ بازداشت و خودروی آنها متوقف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ، خاطرنشان کرد: در بازرسی از صندوق عقب خودرو ۵۰ کیلو گرم تریاک در بسته بندی‌های مختلف کشف شد و متهمان با توجه به مشهود بودن جرم دستگیر و به پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب منتقل شدند.

وی در پایان تصریح کرد: هر ۲ متهم در بازجویی‌های انجام شده به جرم خود اعتراف کرده و پس از تکمیل پرونده راهی دادسرا شدند.

کد خبر 6083289

دیگر خبرها

  • کشف ۵۰ کیلوگرم تریاک از خودروی ۲ قاچاقچی
  • توقیف تریلی حامل شیشه و هروئین در مرز تایباد
  • قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر: نگاه نهادهای بین‌المللی به حوزه مواد مخدر سیاسی است
  • جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر در شهرستان پیرانشهر
  • محمدیه به شهر بدون دخانیات تبدیل می‌شود
  • کشف تریاک در مرز سراوان
  • کشف محموله ۵۶۶ کیلوگرمی مواد مخدر صنعتی در مرز دوغارون
  • کشف بیش از ۲ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد
  • کشف ۱۹۰ کیلوگرم تریاک در فسا
  • اعتبارات مبارزه با مواد مخدر در خوزستان افزایش یابد