Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفاع مقدس، یادآور سال‌ها مقاومت و ایستادگی رزمندگان در برابر دشمن است، رزمندگانی که با شجاعت و شهامت ایستادند و حماسه‌های ماندگار خلق کردند تا با رشادت و ایثار خود، دشمن را از رسیدن به اهدافش ناکام بگذارند.

خبرگزاری شبستان_ _مانه و سملقان؛ تجاوز و یورش همه جانبه رژیم بعث عراق به مرزهای مختلف ایران سبب شد تا رزمندگان دلاور با تمام وجود و اراده ای پولادین در برابر متجاوزان و حامیانش صف آرایی و ماشین جنگی صدام را متوقف کنند و درسی فراموش ناشدنی را به دشمنان این مرز و بوم بیاموزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مردان مانه و سملقانی هم در این دوران با افتخار اسلحه ها را از زمین برداشتند و آماده میدان شدند و غیورانه در میدان جنگ در برابر دشمن ایستادند.

 

 

***جنگ تحمیلی؛ آزمون اقتدار و سربلندی

یکی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس از روستای قره مصلی مانه و سملقان می گوید: جوانان با حضور خود در جبهه‌های حق علیه باطل و با روحیه شهادت طلبی و جهادی خود توانستند هشت سال در مقابل استکبار جهانی که یک جنگ تحمیلی علیه ملت ایران راه انداخته بودند بایستند و با اقتدار و سربلندی از این آزمون بیرون آیند.

 

محمدرضا جمالی افزود: در آن زمان 21 سال سن داشتم و تازه ازدواج کرده بودم و با این حال وقتی زمان جنگ فرا رسید نتوانستم در گوشه ای بنشینم و ببینم که بیگانگان به کشور عزیزم تجاوز کرده اند.

 

وی بیان کرد: حضور در جبهه و مبارزه با دشمن را برای خود یک تکلیف و یک آزمون اقتدار و سربلندی می دانستم و برای همین هم بدون اینکه درنگ کنم برای حفظ این خاک و ناموسم به پا خاستم.

 

 

***رزمندگان مظهر ازخودگذشتگی و ایثار

 

یکی دیگر از رزمندگان شهر آشخانه که جانباز 60 درصد نیز هست، می گوید: رزمندگان، انسان هایی شجاع و با اراده راسخ بودند که هم چون سدی فولادین در برابر دشمنان ایستادگی کردند و با باوری که به اسلام داشتند برای دفاع از این دین آسمانی قدم در راهی خدایی گذاشتند تا به عنوان مظهر ازخودگذشتگی و ایثار تبدیل شوند.

 

نورمحمد روحانی افزود: این رزمندگان، بی توقع و بدون هیچ چشمداشتی از جان خود گذشتند و با ایثار و فداکاری در جبهه های حق علیه باطل در برابر صدام ایستادند.

 

وی بیان کرد: امروز اگر امنیت و آرامش را در کشور عزیزمان شاهد هستیم به خاطر رشادت ها و ایثار شهدا و همین رزمندگان است.

 

وی تصریح کرد: جوانان باید با ارزش های هشت سال دفاع مقدس آشنا شوند و از شهدا و رزمندگان الگو بگیرند و نگذارند امروز دشمنان با جنگ نرم در جنگ پیروز شوند.

 

 

***جنگ همان جنگ است فقط ظاهرش فرق کرده

یکی دیگر از رزمندگان ساکن روستای بیار می گوید: جنگ همان جنگ است و فقط تغییر شکل داده است.

 

حیدر ذاکری اظهارداشت: امروز جنگ تغییر کرده ولی در واقع جنگ، همان جنگ است و فرقی نمی‌کند، در ظاهر یک سری موارد تغییر کرده ولی در باطن، جنگ همان جنگ است.

 

وی افزود: در حال حاضر تبلیغات و آگاهی دادن خیلی مؤثر است؛ آن طور که باید آگاهی نداریم و اطلاعات عمومی در همه موارد در بین مردم پایین است برای مثال اگر از یک جوان ۲۰ ساله مفهوم جنگ را بپرسید شاید خیلی نتواند به شما پاسخ درستی دهد، زیرا اطلاعات و آگاهی ندارد یا اگر از مردم در خصوص ویروس کرونا بپرسید، اطلاعات درستی ندارند؛ اگر اطلاعات کافی و درستی داشتند خیلی‌ها رعایت می‌کردند.

 

ذاکری با بیان اینکه جوانان باید مطلع شوند، ادامه داد: خیلی از رزمندگان و جانبازان دفاع مقدس گمنام هستند و مردم از این افراد آگاهی ندارند، باید به گونه‌ای افراد را تشویق به فراگیری اطلاعات و آشنایی با زندگی شهدا و جانبازان کنیم و برای موفقیت در این مسیر باید مشوق‌های کافی وجود داشته باشد.

 

 

***باید مراقب حفظ سنگرهای فرهنگی باشیم

امام جمعه شهر آشخانه نیز با اشاره به فرا رسیدن سالگرد هشت سال دفاع مقدس گفت: ما آن زمان سنگرها را حفظ می‌کردیم الان نیز باید ملت شریف ایران سنگر تهاجم فرهنگی را حفظ کنند و نگذارند که دشمن از طریق این سنگر حمله کند.

 

حجت الاسلام عباسعلی احمدزاده افزود: باید در خصوص فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگ ‌سازی بیشتری صورت گیرد؛ مخصوصاً رسانه ملی ما به شهدا و زندگی آن‌ها بیشتر بپردازند تا فرهنگ ایثار و شهادت زنده نگه داشته شود.

 

وی ادامه داد: می‌توانیم از خانواده‌های شهدا و ایثارگر و جانبازان فیلم تهیه کنیم و صدا و سیما یک برنامه ایده‌آل سریالی داشته باشد و این زندگی‌ها را مجموعه ‌وار پخش کنند.

 

وی بیان کرد: ما می‌توانیم کنگره‌ای برای جانبازان و خانواده شهدا در نظر بگیریم که دائمی باشد و توجه ما صرفاً به روز و هفته جانباز نباشد؛ باید مسئولان مرتبط به ریشه کار پی ببرند و اساسی کار کنند.

 

 

***جبهه دفاع مقدس، دانشگاه انسان‌سازی است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان مانه و سملقان نیز گفت: در این شهرستان 145 برنامه فرهنگی و محرومیت زدایی در حال برگزاری است.

 

سعید وطن دوست افزود: جبهه دفاع مقدس، دانشگاه انسان‌سازی بود، بسیاری از افراد در بدو ورود به جبهه با باورها و اعتقادات مذهبی بیگانه بودند اما دچار تحولات شگرفی شده و از برکات این جبهه بی‌نصیب نماندند.

 

وی با اشاره به هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت همچون گنجی است که باید آن را حفظ و به نسل جدید و آینده منتقل کرد.

 

 

پایان پیام/638

منبع: شبستان

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران گراميداشت هفته دفاع مقدس مانه و سملقان هشت سال دفاع مقدس برابر دشمن همان جنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۳۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷۱ نفر از رزمندگان حزب الله شهید شده اند

به گزارش همشهری آنلاین، در سایه تداوم تجاوزهای رژیم صهیونیستی به روستاهای جنوب لبنان، حزب‌الله لبنان خبر شهادت محمد خلیل عطیه (ساجد) را در راه قدس اعلام کرد.

به این ترتیب شمار شهدای در راه قدس حزب‌الله لبنان از زمان آغاز نبرد طوفان‌الاقصی به ۲۷۱ نفر افزایش یافت.

در بیانیه حزب‌الله لبنان آمده که این رزمنده مقاومت متولد ۱۹۹۴ در شهرک قانا و ساکن شهرک الصرفند در جنوب لبنان بود.

دو روز پیش نیز مقاومت لبنان، خبر شهادت سه تن از رزمندگان خود به نام‌های مبارک علی حمیه (صادق) از شهرک طاریا و ساکن شهرک البزالیه البقاعیه، حسین علی دغمان (ملاک) از شهرک جنوبی کفرتبنیت و علی رضا حرف (ابومهدی) از شهرک المنصوری در جنوب را منتشر کرده بود.

شبکه المیادین امروز با انتشار خبر شهادت یکی دیگر از اعضای مقاومت لبنان همچنین از تداوم حملات هوایی و توپخانه‌ای شدید رژیم صهیونیستی به مناطق جنوبی لبنان خبر داد.

بر اساس این گزارش، رژیم صهیونیستی مناطق اطراف شهرک‌های بیت لیف، عیتا الشعب، یارون، المحمودیه، العیشیه و ارتفاعات جبل ابو راشد را هدف قرار داد. این در حالی است که عملیات حزب‌الله در حمایت از مردم و مقاومت غزه علیه مواضع نظامیان اسرائیلی و پایگاه‌های نظامی آنها در شمال فلسطین اشغالی همچنان ادامه دارد.

کد خبر 846697 منبع: فارس برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه فلسطین لبنان - حزب الله

دیگر خبرها

  • ۲۷۱ نفر از رزمندگان حزب الله شهید شده اند
  • تجلیل از پیشکسوتان ارتش نوعی «جهاد تبیین» برای نسل امروز
  • نعیم قاسم:مقاومت تنها گزینه برای مقابله با توحش اسرائیل است
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان
  • ارسال اثر به دبیرخانه جشنواره تولیدات فضای مجازی همدان 
  • هم‌اندیشی مدیران هیأت‌های رزمندگان اسلام در مشهد مقدس
  • وعده صادق حضور مقتدرانه سپاه در صحنه دفاع از انقلاب است
  • گرامیداشت سالگرد شهادت سردار حجازی در زارچ