Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیر اداره گردشگری و میراث فرهنگی کنارک گفت: نیاز است طرح‌های روستاهای هدف گردشگری سواحل مکران یعنی «درک و تنگ» سریعاً بازنگری و مکان‌های گردشگری مشخص شود تا سرمایه‌گذاران گردشگری در این زمینه سردرگم نباشند. - اخبار استانها -

یوسف مصلحی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کنارک اظهار داشت: سرمایه‌گذاران زیادی علاقه‌مند هستند در شهرستان کنارک سرمایه‌گذاری کنند منتها مشکلاتی سر راه شان قرار دارد؛ با اینکه سرمایه‌گذاران موافقت اصولی را از میراث فرهنگی دریافت کردند ولی باز هم مدت ها طول می‌کشد تا زمین به سرمایه‌گذار تحویل گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواستار همکاری از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای تسهیل در جذب سرمایه‌گذار شد و گفت:  انتطار داریم بنیاد مسکن هرچه سریعتر نسبت به با بازنگری طرح هادی دو روستای هدف گردشگری یعنی بندر "تنگ"  و "درک"  اقدام کند تا حداقل کاربری‌های گردشگری ما مشخص شود و سرمایه گذار ما سرگردان نباشد.

طرح‌های گردشگری سواحل مکران معطل زمین/ سرمایه‌گذاران کلافه شدندگزارش ویدئویی|‌‌ سواحل مکران‌ بر مدار توسعه/ مهندسی توسعه ‌از بندر جاسک تا بندر چابهار/ ابرپروژه‌هایی که منطقه را آباد می‌کنداجرای 800 میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه چابهار / مکران آباد می‌شود

وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری کنارک گفت: شهرستان کنارک در جنوب غربی استان پهناور سیستان و بلوچستان واقع شده است و یکی از قطب های مهم گردشگری و صیادی است؛ این شهرستان جاذبه‌های طبیعی و منحصر به فردی در خود جای داده است، ساحل استخری و آرام کنارک، اسکله سنگی بندر کنارک، ساحل صخره ای پزم تیاب، جنگل‌های حرا، بندر زیبای تنگ با تلاقی کویر و دریا،  کوه گل افشان، تپه بلبلوک، چشمه شور عین، باغات گرمسیری کهیر، موزستان زراباد، روستای های زیبای درک، جد و کلات کلکسیونی از زیبای‌های منحصر بفرد استان را میتوانیم در شهرستان کنارک ببینیم

مصلحی افزود: خوشبختانه امسال دولت توجه بیشتری در حوزه زیر ساخت گردشگری نموده است در حال حاضر مجتمع گردشگری با مبلغی حدودی 2 میلیارد تومان در دست احداث داریم و همچنین در روستای درک احداث چشمه‌های بهداشتی‌، روشنایی جاده ساحلی روستای درک و پارکینگ ساحلی را در دست اجرا داریم.

مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد همچنین در سال جاری بعلاوه دو پروژه مذکور ما مجتمع بین راهی کهیر را در دست تعمیر و بهسازی داریم؛با تعمیر و بهسازی مجتمع بین راهی کهیر می‌توان گفت حداقل نیمی از زیرساخت‌های گردشگری را برای گردشگران عزیز فراهم کرد.

وی گفت: در حوزه شهرستان کنارک هم ما در تلاشیم که بتوانیم برای جوامع محلی هم در حوزه گردشگری اشتغال را ایجاد کنیم و ان شاالله به زودی پنج اقامتگاه بومی گردی را افتتاح خواهیم کرد؛ با افتتاح این پنج بومی گردی هم برای گردشگران و مسافران عزیز یک رفاهیاتی فراهم کردیم و هم برای جوامع محلی اشتغال ایجاد کردیم‌.

مصلحی اضافه کرد: در زمینه سرمایه‌گذاری چهار موافقت اصولی صادر شده که در صورت همکاری دیگر نهادها، سرمایه گذاران بیشتری در این زمینه ورود پیدا می‌کنند و ان شاالله با جذب سرمایه گذار بیشتر استارات توسعه شهرستان زده خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه میراث فرهنگی گفت:هفت دوره کلاس سوزن دوزی ، حصیر بافی ، معرق کاری صدف در روستاهای کهیر ، بندر تنگ، پزم، درک، همت اباد و بانسنت روستاهای هستند که امسال کلاس دوره صنایع دستی برگزار می‌کنند؛ برای توانمند سازی بانوان محلی یعنی علاوه براین که آقایان را در اقامتگاه‌ها یا بوم‌گردی‌ها سامان دهی می کنیم و بحث اشتغالزایی‌شان را فراهم می‌کنیم برای بانوان روستاها هم همین برنامه را داریم تا زمینه صنایع دستی توانمند شوند.

مدیر اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی با بیان اینکه هدف ما شناسنامه دار کردن صنعتگران در زمینه صنایع دستی شهرستان کنارک است، خاطرنشان کرد: متاسفانه سال‌های گذشته هیچ شرکت تعاونی صنایع دستی در شهرستان ثبت نشده و مشکلی اصلی این بود که صنعتگران ما سامان دهی نشده بودند و امسال خوشبختانه ما صنعتگران عزیز مان را تشویق کردیم و سه شرکت  تعاونی سوزندوزی در دست ثبت داریم تا صنعتگران در سال‌های آینده بتوانند از تسهیلات دولتی بهرمند شوند.

انتهای پیام/395/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان سازمان میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان سرمایه گذاران شهرستان کنارک میراث فرهنگی سرمایه گذار مدیر اداره صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۳۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: سریال «نون خ» در ترویج صنایع دستی، مناطق گردشگری و آداب و روسوم مردم موفق بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عزت‌الله ضرغامی صبح امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار کرد: جا دارد از سازمان صداوسیما به‌خاطر انعکاس خوب در حوزه صنایع دستی و سنت‌های بومی مردم در سریال نون خ تشکر کنم، در نمایش دادن سبک زندگی مردم و برنامه‌های محلی و سنتی و ترویج این زندگی پاک خیلی موفق بودند و تصور من این است که اگر این‌ها به صورت فیلم‌های کوتاه دربیاید، در حوزه تولید شادی و روحیه برای مردم، می‌تواند خیلی مؤثر باشد.

وی درباره مقایسه موزه ملی با موزه لوور افزود: از من در مورد قیمت بلیت‌ها سوال شده بود و من گفتم رقم ۳۰,۰۰۰ تومان که سال‌ها تغییر نکرده بود، رقمی بسیار پایین و از همه دنیا ارزان‌تر است حتی من گفتم که نمی‌خواهیم خودمان را با موزه لوور مقایسه کنیم که ۲۲ یورو و معادل ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: خدمات خاصی در موزه لوور داده نمی‌شود و تقریباً همه موزه‌ها شبیه هم هستند و ما کارشناسان خیلی خوبی داریم.

این خبر در حال تکمیل است...

منبع: ایرنا

کد خبر 747457

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • «نوشیجان» در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد