Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@21:55:08 GMT

رزمنده گنبدی هشت کتاب با موضوع شهدا نوشت

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۰۳۵۱۶

رزمنده گنبدی هشت کتاب با موضوع شهدا نوشت

سیدعلی کریمیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: از زمانی که رهبر معظم انقلاب در یکی از نشست‌های خود تاکید کردند با نوشتن درباره شهدا یاد و خاطر آنان را زنده نگه داریم، نوشتن با موضوع شهدا را به صورت جدی آغاز کردم و تاکنون ۶ کتاب شعر کودک با موضوع شهیدان انتشار دادم.

کتاب‌های شعر همراه با رنگ‌آمیزی کودک با عناوین "محلمون بهاره شهیداش بیشماره" به یاد سرباز شهید مهدی حدادی، " بانوی با صداقت" به یاد صیبه صداقت نخستین شهید زن انقلاب اسلامی گنبد کاووس، "سردار دشت جرجان" ‌با موضوع سردار شهید حسینعلی خالداران، "کبوتر حرم" با موضوع شهید مدافع حرم مهدی شکوری، "کبوتر عشق" به یاد شهید مدافع حرم جواد سنجه ونلی و "فاتح شهر دل‌ها" با موضوع شهید صمد اسودی توسط کریمیان به رشته تحریر درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ۲ کتاب دیگر از زندگی‌نامه شهید مدافع حرم غلامعلی تولی و معلم شهید محمد شادکام را هم در دست انتشار دارد.   

وی گفت: زمانی که جنگ تحمیلی آغاز شد و امام خمینی(ره) فرمان نبرد دادند، با وجود سن کم مانند سایر دوستانم به ندای رهبر کبیر انقلاب اسلامی لبیک گفته و بارها در میدان نبرد حق علیه باطل حاضر شدم.

کریمیان ادامه داد: مسوول اعزام به جبهه به دلیل سن پایین با اعزام من مخالفت می‌کرد اما در نهایت به همراه پدرم زمانی که ۱۶ سال سن داشتم مجددا برای ثبت‌نام اقدام کردم و سال ۶۶ به جبهه اعزام شدم.

وی افزود: بیش از سه ماه در مناطق عملیاتی جنوب کشور مانند شلمچه و اروندکنار در کنار سایر دوستانم بر علیه دشمن بعثی جنگیدم تا اینکه در این منطقه از ناحیه پا مجروح شدم.

۳۳ هزار رزمنده گلستان برای دفاع از میهن و پایداری انقلاب به ندای امام خمینی لبیک گفته و در مناطق عملیاتی حضور یافتند.

تقدیم بیش از سه هزار و ۷۰۰ هزار شهید از جمله ۳۶ بانوی شهید، حدود ۱۲ هزار جانباز و هزار و ۱۷۹ آزاده، کارنامه پرافتخار مردم گلستان در جنگ تحمیلی است.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۶۰ هزار نفر جمعیت واقع در شرق استان گلستان ۵۱۶ شهید والامقام تقدیم میهن اسلامی کرده ‌است.

برچسب‌ها گنبدکاووس دفاع مقدس شهدا گلستان کتاب چهلمین سالگرد دفاع مقدس پروندهٔ خبری چهلمین سال دفاع مقدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس دفاع مقدس شهدا گلستان کتاب چهلمین سالگرد دفاع مقدس گنبدکاووس دفاع مقدس شهدا گلستان کتاب چهلمین سالگرد دفاع مقدس اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۳۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی امیرعبداللهیان از خانواده شهید طهرانی مقدم

مشاور فرهنگی وزیر امور خارجه کشورمان با حضور در بیت سردار شهید حسن طهرانی مقدم پیام تشکر وزیرخارجه را به خانواده شهید ابلاغ کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام والمسلمین میثم امرودی، مشاور فرهنگی وزیر امور خارجه صبح امروز با حضور در بیت سردار شهید حسن طهرانی مقدم با خانواده این شهید دیدار و پیام تشکر وزیرخارجه را به خانواده شهید ابلاغ کرد. 

وی پس از اهدای گل و قرائت پیام قدردانی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران از خانواده شهید بزرگوار سردار حسن طهرانی مقدم در سخنانی ضمن یادآوری ضرورت احیای نام و یاد شهدا و پیگیری راه آنان، گفت: مقام معظم رهبری فرمایشی دارند مبنی براینکه زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست و لذا دائما می‌بایست نام و یاد این شهدا را احیا کرد و نکته مورد تاکید دیگر معظم له در خصوص شهدا قدم برداشتن در راه مسیر شهدا است که قدم در قدمگاه شهیدان گذاشتن کار سختی است. جوانان ما اگر دنبال راه انقلاب هستند راه همان راهی است که شهید طهرانی مقدم ادامه داده است.

امرودی خطاب به خانواده شهید در ادامه تصریح کرد: برخی‌ها فکر می‌کنند شهید طهرانی مقدم فقط بازدارندگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را برعهده داشت درحالی که به این مسئله توجهی ندارند که ملتی که شهید داده است خود این شهدا بزرگترین قدرت بازدارندگی را برای ملتشان ایجاد کرده‌اند.به این معنا که بزرگترین قدرت نرمی که می‌تواند در برابر دشمن بازدارندگی ایجاد کند خود این شهیدان هستند و به تعبیر حضرت امام ملتی که شهادت دارد شکست ندارد. بنابراین شهادت اوج اقتدار ماست و به تنهایی بازدارنده است.

مشاور فرهنگی وزیر امور خارجه در ادامه با اشاره به عملیات موشکی و پهپادی غرور آفرین اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اهداف صهیونیستی در عمق این رژیم را مدیون جانفشانی‌های شهدایی چون طهرانی مقدم و حاج قاسم سلیمانی دانست و آن را تکمیل کننده تلاش‌های دستگاه دیپلماسی به نفع ملت‌های منطقه برشمرد.

وی در پایان با تشکر از زحمات خانواده شهیدان طهرانی مقدم برای ملت و نظام گفت که بواسطه حضور در جمع این خانواده بزرگ که آثار و برکات غرور آفرین آن را امروز در این شرایط سخت مشاهده می‌کنیم، خداوند را شاکر هستم و به نیابت از آقای امیرعبداللهیان که هم اینک در ماموریت حضور در سازمال ملل هستند و به اتکای تلاش‌های این شهدا و حمایت‌های مردم در روز قدس آن سخنرانی قاطع و دشمن شکن را در صحن سازمان ملل ایراد کردند مراتب تشکر و قدرانی را خدمت خانواده شهیدان طهرانی مقدم اعلام می‌دارم.

در این دیدار علاوه بر مشاور فرهنگی وزیر امور خارجه، حجت الاسلام فلاحی، دکتر فداحسین مالکی و دکتر زهرا الهییان به نمایندگی از مجلس شورای اسلامی و دکتر خطیبی معاون وزیر علوم، مهدی شکیبایی معاون اتحادیه بین المللی سازمانهای غیر دولتی حامی فلسطین  نیز حضور داشتند و طی سخنانی مراتب تشکر و قدردانی خود را از بابت زحماتی که شهید طهرانی مقدم در ایجاد توانمندی‌های موشکی و پهپادی متحمل شدند، به بیت شهید طهرانی مقدم اعلام کردند.

حضور جمعی از مسئولین در منزل شهید طهرانی مقدم+عکسندیدی ضرب شست ناب طهرانی مقدم را؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای ۲۸۵ عنوان برنامه در دهه کرامت در استان
  • اختصاص ۵ میلیارد تومان به بنیاد شهید ایلام در سفر اول رییس جمهوری
  • عبور از اروند اوج شکوه رزمنده‌های گیلان در عملیات والفجر ۸
  • مأموریت ارتش دفاع از تمامیت ارضی و حفظ استقلال کشور است
  • شهدای عرصه هویت ملی استان سیستان و بلوچستان
  • پیروی جوانان از سیره شهدا، رمز اعتلای کشور است
  • پیروی جوانان از سیره شهدا رمز اعتلای کشور است
  • ورزش ایران ۵ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است/ لزوم شناخت سیره و منش شهدا
  • تدوین کتاب نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس
  • قدردانی امیرعبداللهیان از خانواده شهید طهرانی مقدم