Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@20:28:53 GMT

حضرت رقیه (س) مأمور انقلاب عاشورا بود

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۰۳۸۴۵

حضرت رقیه (س) مأمور انقلاب عاشورا بود

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله علم الهدی در شام شهادت حضرت رقیه (س) در مشهد، گفت: با بیان شهادت نازدانه امام حسین علیه السلام ما یک معرفت شناسی کامل نسبت به سیدالشهدا (ع) پیدا می کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه ما دو مسئله داریم که در مظالم قیام سید الشهدا مطرح می شود، ادامه داد: اگر بنا بود خداوند هر کسی که او را یاری می کند، یاری دهد پس باید در قیام سیدالشهدا (ع)، خدا آنان را پیروز می کرد و خاندان اهل بیت (ع) به اسارت نمی رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ائمه ولایت مطلقه الهی هستند، افزود: در جریان قیام کربلا دو معصوم وجود داشتند، هم در روز عاشورا و هم در اسارت، با اینکه می توانستند از ولایت مطلقه الهی خود برای نجات کودکان و زنان خود استفاده کنند این کار را نکردند زیرا اگر چنین می شد، هر کسی که مخالف با اهل بیت بود، تصور می کرد امام اسطوره است و اگر او را مورد آزار قرار دهد، دچار یک بلای غیبی می شود ولی وجود مقدس سید الشهدا (ع) با قیام عاشورا این شبهه را از بین بردند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: یاری خدا به سیدالشهدا (ع) در قیامشان اینگونه بود که خداوند امام حسین (ع) را باعث یک بیداری همگانی در تمام جهان کرد که باید این امر به صورت یک انقلاب نهادینه می شد تا همه دوران ها با الگوپذیری از قیام عاشورا مقابل ظلم بایستند و پیروز شوند.

وی با بیان اینکه ولایت مطلقه الهی ائمه تنها برای خودشان نیست، بلکه برای گسترش دین خداست، اظهار کرد: اگر قرار بود اهل بیت (ع) از ولایت مطلقه الهی در تمام زندگی برای خودشان استفاده کنند یک امتیاز ناعادلانه ای می‌شد. ائمه اطهار (ع)، تسلیم قضای الهی هستند که وجود این نازدانه ۳ ساله شاهد همین مطلب است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: شما عزیزان از حضرت رقیه (س) فقط قصه خرابی شام را شنیدید در صورتی که وجودش در قیام کربلا یک معجزه بود. مادر حضرت رقیه (س) در یک سالگی فرزندش از دنیا رفت و وجود مقدس حضرت رقیه (س) به شدت به سیدالشهدا (ع) وابسته شد که اسمش را گذاشتند فاطمه صغیره و به خاطر مورد توجه بودن ایشان برای یک بانویی که نامش رقیه بود، به او لقب رقیه دادند.

وی ادامه داد: وجود مقدس امام حسین (ع) دختر سه ساله شان را همراه کردند چرا که با همان سن کم او مامور انقلاب عاشورا بود. شما عزیزان باید در تلاش باشید که همراه با عشق و احساسی که دارید معرفت خودتان را نسبت به اهل بیت (ع) بالا ببرید. در جایی که مصیبت کربلا مطرح می شود، وقتی این دختر وارد گودی قتلگاه می شود، بدن خورد شده و بی سر پدر را بر دست عمه جان زینب دید و از حال نرفت بلکه با گریه گفت بابا چه کسی رگ های گردن تو را بریده است. هرکسی که آنجا بود و صوت این بچه را شنید، شروع به گریه کردن کرد و وقتی حضرت زینب (س) دیدند که بادیه نشینان می خواهند او را به زور بلند کنند خودشان را بر روی حضرت رقیه انداختند و تازیانه خوردند.

کد خبر 5031830

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله علم الهدی حضرت رقیه مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین ویروس کرونا هفته دفاع مقدس چهل سالگی دفاع مقدس شیراز شهرکرد بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا کرمانشاه دفاع مقدس جنگ تحمیلی گرگان دفاع مقدس اردبیل محرم 99 ولایت مطلقه الهی حضرت رقیه اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۳۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش نشست پنجمین کنگره جهانی حضرت امام رضا(ع) برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا علیه السلام با پیش نشست ترکیه استانبول برگزار شد.

این پیش نشست پنجشنبه، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ رأس ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۶:۳۰ به وقت ایران در دانشگاه آرل استانبول، ترکیه برگزار گردید.

گفتنی است این نشست با مشارکت اساتید جمهوی اسلامی ایران و ترکیه برگزار شد.

کد خبر 6081678 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • کلام حضرت علی(ع) برای منتظران حضرت مهدی (عج)
  • تأسیس سپاه پاسداران یکی از معجزات الهی است
  • تشکیل سپاه پاسداران نتیجه هوشمندی و درایت الهی امام راحل بود
  • پیش نشست پنجمین کنگره جهانی حضرت امام رضا(ع) برگزار شد
  • حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، مصادیق بارز کرامت
  • جز امام (ره) و رهبری کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود
  • جز حضرت امام(ره) و رهبر انقلاب کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود
  • فرمانده کل ارتش: جز حضرت امام (ره) و رهبر انقلاب، کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود/ در راستای بیانیه گام دوم وظیفه‌ ارتش این است که هم منتظر باشد، هم مستحق ظهور؛ یعنی ارتشی که آرمانش نابودی رژیم صهیونیستی و فروکشیدن استکبار از اریکه‌ قدرت
  • دلیرمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوره‏‌های مختلف انقلاب اسلامی نقش آفرینی کردند
  • ارتش مایه مباهات و سربلندی ملت ایران است