Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه روابط‌عمومی این اداره کل، حبیب یزدان پناه اظهار داشت: این میزان سرمایه گذاری که در یک سال اخیر انجام شده در بخش های مختلف حوزه گردشگری از جمله تکمیل زیرساخت های مناطق گردشگری و مرمت کمپینگ‌های گردشگری بوده  است.

وی گفت: علاوه بر این، بخش خصوصی نیز ۲۴ پروژه گردشگری شامل مرکز تفریحی گردشگری، هتل، اقامتگاه‌ بوم‌گردی، مجتمع اقامتی پذیرایی و بین‌راهی با حجم سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۱۱۰ میلیارد و ۶۴۸ میلیون ریال در حال ساخت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تعدادی از این پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد دارند و بهره‌برداری از آن‌ها در سال جاری پیش‌بینی شده است، افزود: چهار هتل، دو مجتمع گردشگری، چهار مجتمع اقامتی، پذیرایی و بین‌راهی و دو مرکز تفریحی گردشگری در حال ساخت در استان وجود دارد که با بهره‌برداری از آن‌ها ظرفیت اقامتی استان دو برابر می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی با اشاره به اینکه توسعه این زیرساخت‌ها را در روستاهای هدف گردشگری و روستاهایی که قابلیت جذب گردشگر دارند، در راستای ایجاد اشتغال روستایی دنبال می‌کنیم، گفت: تاکنون برای قریب به ۵۰ روستای استان، اقدامات زیرساختی و طرح‌های مهم گردشگری اجرایی شده است.

یزدان‌پناه اشاره‌ای نیز به وضعیت کنونی تأسیسات و اماکن اقامتی گردشگری خراسان شمالی داشت و تصریح کرد: ۱۸۰ واحد گردشگری شامل هتل، مهمان پذیر، خانه مسافر، مجتمع اقامتی تفریحی، اقامتگاه بوم‌گردی، سفره‌خانه سنتی، رستوران بین‌راهی و دفاتر خدمات مسافرتی در استان فعالیت دارند.

او استقبال از بوم‌گردی های استان در نیمه دوم سال گذشته و قبل از شیوع کرونا را بسیار بالا توصیف کرد و افزود: «در حال حاضر قریب به ۴۰ اقامتگاه بوم‌گردی در روستاهای خراسان شمالی ایجاد شده است که در مجموع با ظرفیت ۱۴۴ اتاق، در کنار سایر ظرفیت‌های اقامتی استان، در حال فعالیت هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی تصریح کرد: ۲۲ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۱۲۷نفر، تعداد مسافر ورودی به استان از نیمه سال ۹۸ تا کنون است و همچنین طی این مدت، ۵۸۷ گردشگر خارجی نیز وارد خراسان شمالی شدند.

 ۱۵۹ مرکز اقامتی، رفاهی و پذیرایی در خراسان شمالی وجود دارد که ظرفیت پذیرش آن ها هزار نفر است.

این استان با دارا بودن ۸۶۳ هزار نفر دارای  ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲۴ منطقه نمونه ملی و استانی و هشت روستای هدف گردشگری مقصدی بکر برای طبیعت دوستان و علاقه‌مندان به فرهنگ و آیین‌های اقوام مختلف است.

برچسب‌ها بجنورد وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی سرمایه گذاری بجنورد وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی سرمایه گذاری اخبار کنکور سرمایه گذاری خراسان شمالی بوم گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۴۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره «نقالان سوره» بر روی مهم‌ترین مخاطب هنر دست گذاشته است

به گزارش خبرنگار مهر، سعید لشکری پیش از ظهر یک‌شنبه در آئین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی خراسان شمالی که در سالن آمفی‌تئاتر مجتمع ایثار بجنورد برگزار شد، با اشاره به اینکه هنر، متعلق به انسانیت است و باید در این مسیر حرکت کند، گفت: هنر در استانی همانند خراسان شمالی «زنده» است و در بسیاری از موارد در قله قرار دارد.

وی در ادامه به هنر انقلابی اشاره کرد و افزود: حوزه هنری خودش را متعهد به هنرِ متعهد به حقیقت می‌داند.

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی بیان کرد: اساساً هنر از دل تعهد منبعث می‌شود و حامل پیام متعهد به حقیقت است.

لشکری گفت: در ابتدای فعالیت هنری، هر روز این مسئولیت در قبال مردم جدی‌تر و پررنگ‌تر می‌شود و زمانی که به قله هنر می‌رسیم، این تعهد در قبال همه انسانیت، گسترده می‌شود.

وی به برگزاری جشنواره ملی نقالان سوره نیز اشاره کرد و گفت: اتفاق ویژه‌ای که در خراسان شمالی رقم خورد و نگاه‌ها را به این سمت آورد این است که مقدمات برگزاری جشنواره ملی نقالان توسط استان فراهم شد و در این خصوص بر روی مهم‌ترین مخاطب هنر یعنی نوجوانان و دانش آموزان دست گذاشت.

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی تصریح کرد: امروز اگر راه را به لحاظ هویتی و فرهنگی برای نسل آینده فراهم نکنیم، معلوم نیست چه اتفاقی در آینده رخ دهد.

لشکری تاکید کرد: برای یک نقالی خوب وجود قهرمان نخستین نکته است و خراسان شمالی ظرفیت‌های بسیار زیادی در قهرمان‌های هنری، مفاخر علمی، ادبی، شهدا و… دارد و این بدان معنا است که همه زنجیره‌های لازم در این خصوص وجود دارد و شرایط فعالیت نقالی فراهم است.

کد خبر 6084849

دیگر خبرها

  • تبلیغات و اطلاع‌رسانی از راهکار‌های رونق گردشگری است
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران
  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • بهره برداری و آماده بکار بودن ۱۶ دستگاه دیزل ژنراتور در خراسان شمالی 
  • نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی
  • اهمیت نقش حمایتی مسئولان در جذب و ماندگاری سرمایه‌گذاران در همدان
  • جشنواره «نقالان سوره» بر روی مهم‌ترین مخاطب هنر دست گذاشته است
  • «چهره برتر خبر» سال خراسان شمالی معرفی شد
  • اولویت انتخابات سرمایه‌گذار در کیش اعلام شد
  • خریداری تجهیزات پزشکی در خراسان شمالی