Web Analytics Made Easy - Statcounter

راغب الفت روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: استان کردستان در ۶ ارودگاه میزبان آوارگان عراقی بود که بر اثر فشارهای رژیم بعث و کشتار مردم بی دفاع منطقه شمال این کشور (اقلیم کردستان) وارد کشورمان شده و در اردوگاه ها اسکان یافتند.

وی اضافه کرد: برخی از این افراد به منظور دفاع از حقوق خود با رزمندگان اسلام همراه شده و در جبهه‌های حق علیه باطل به مقابله با ارتش متجاوز رژیم بعث پرداخته و ۱۱ نفر از آوارگان در این راه به شهادت رسیده و هفت نفر نیز به فیض جانبازی نایل آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الفت یادآور شد: کردستان به همراه آذربایجان غربی و کرمانشاه بعد از بمباران شیمیایی شهر حلبچه در اقلیم کردستان عراق که روز  ۲۵ اسفند ۱۳۶۵ توسط هواپیماهای رژیم بعث صورت گرفت، میزبان خیل عظیمی از آوارگان منطقه شمال این کشور در اردوگاه های مرزی بودند.

مدیرکل اتباع خارجی استانداری کردستان با بیان اینکه شهدا و جانبازان خارجی همچون شهدای ایرانی از خدمات بنیاد شهید بهره مند هستند، افزود:  هم اکنون این ۱۸ خانواده تحت پوشش خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند تا همانند شهدای ایرانی مقام شامخ شهیدان آنان گرامی داشته شود.

در استان کردستان سه هزار نقطه یادمانی وجود دارد، شهرهای مختلف این استان بویژه مریوان، سنندج و بانه در دوران جنگ تحمیلی ۳۵۶ بار بمباران شد و خون پاک ۲۶ هزار شهید از نیروهای مهاجر و انصار برای حفظ مرزهای این استان بر زمین ریخته شد.

۲۸ عملیات بزرگ در مرزهای این استان انجام شد،  ۵۵ هزار نفر مجروح جنگی و ۵۲۰ مناسبت دفاع مقدس در تاریخ استان کردستان وجود دارد،  مردم استان کردستان در دوران مختلف از جمله دفاع مقدس و مبارزه با اشرار و ضد انقلاب پنج هزار و ۴۰۰ نفر شهید گلگون کفن تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند.

در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ رژیم بعثی عراق با تصمیم و طرح قبلی و با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کرد به همین مناسبت در تقویم جمهوری اسلامی اسلامی ۳۱ شهریور تا ۶ مهر به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

برچسب‌ها جنگ تحمیلی کردستان هفته دفاع مقدس کميیسیون عالی آوارگان سازمان ملل متحد پروندهٔ خبری چهلمین سال دفاع مقدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ تحمیلی کردستان هفته دفاع مقدس جنگ تحمیلی کردستان هفته دفاع مقدس اخبار کنکور استان کردستان دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۴۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس

مجتبی اخلاقی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره آمار کتاب‌های منتشر شده در حوزه دفاع مقدس و مقاومت گفت: کتاب‌های این حوزه تحقیقی و پژوهشی است و براساس اسناد موجود در مرکز به چاپ رسیده است.

وی افزود: در محور مقاومت هم سه کتاب «معمار حرم» درباره نقش شهید سلیمانی در شکل‌گیری ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات، «سربلند میدان» زندگی‌نامه سرلشکر شهید سیدمحمد حجازی و «روشنای بدر» مستندی روایی از زندگی شهید اسماعیل دقایقی بنیانگذار جبهه مقاومت، در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به چاپ رسیده است.

مدیر انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با اشاره به نامزدی ۱۳ اثر این مرکز در بیست و یکمین دوره جایزه کتاب سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: این آثار در بخش کتاب‌های مرجع، خاطره و خاطرات شفاهی در جایزه کتاب سال دفاع مقدس بود که حاصل کار مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به همراه انتشارات مرز و بوم وابسته به این مرکزبود.

اخلاقی افزود: کتاب‌های «خاکریز‌های خط مقدم» یک و دو دایرةالمعارف جهاد سازندگی در دفاع مقدس، «محصلان مدرسه عشق» درباره نقش دانش آموزان در دوران دفاع مقدس، «بازسازی خرمشهر» در دوران پس از جنگ تحمیلی، «دستاورد‌های فرماندهان» تحلیل نقش فرماندهان آن دوران و کتاب‌های «روزشمار دفاع مقدس» از جمله آثار منتخب بیست و یکمین دوره جایزه کتاب سال دفاع مقدس بودند.

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر مادر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • نشست علمی « انقلاب اسلامی، ارتش و دفاع مقدس »
  • انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
  • روز ۱۹۵ طوفان‌الاقصی| ۸ شهید از جمله ۵ کودک در حمله به آوارگان
  • ارتش ۸ شهید مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده‌ است
  • تدوین دانشنامه دفاع مقدس در دانشگاه آزاد استان فارس
  • ارتش، فدایی بودن برای ملت را با خون امضا کرده است
  • هم‌رزم صیاد از فدایی بودن ارتش برای ملت می‌گوید
  • از تسلیم در ۸۰ ساعت تا تحقق وعده صادق در ۵ ساعت
  • شهید آوینی با زبان هنر به نسل‌ آتی جامعه معرفی شود