Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-18@10:10:06 GMT

تامین پیش پرداخت خرید واکسن کرونا تا ۱۸ مهر

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۰۴۵۹۹

تامین پیش پرداخت خرید واکسن کرونا تا ۱۸ مهر

خبرگزاری ایسنا: دکتر کیانوش جهانپور با اعلام این مطلب، گفت: گام بعدی پس از امضا و ارسال توافقنامه، تامین پیش پرداخت لازم تا ۱۸ مهر (۹ اکتبر ۲۰۲۰) است که قاعدتا بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نسبت به تامین این مرحله اقدام خواهد کرد. همچنین در راستای دستور دکتر نمکی وزیر بهداشت در جهت استفاده از منابع ارزی کشورمان در برخی کشور‌های آسیایی، هماهنگی‌ها و مذاکرات متعددی با وزارت امور خارجه و طرف خارجی به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اتحادیه بین المللی واکسن به منظور برجسته کردن ابعاد بین المللی خرید واکسن کووید۱۹، فهرستی از دولت‌های مشارکت کننده در ساز و کار کواکس را منتشر کرده که جمهوری اسلامی ایران نیز یکی از این کشور‌ها است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: برای سلامت انسان‌ها به دور از هرگونه تبعیض و یکسونگری و تحریم ظالمانه، نگاه علمی به مدیریت پاندمی، اولویت سلامت، مشارکت مردم، مسوولیت مشترک و همکاری بین بخشی و بین المللی، رویکرد همه جانبه، توجه به مولفه‌ها و آثار اجتماعی و اقتصادی بیماری و همچنین تعهد حکومت‌ها و رهبران کشورها، مهمترین ابزار مقابله جهانی با پاندمی کرونا است.

جهانپور یادآور شد: در راه مقابله با کرونا، فعالان عرصه سلامت از بهورزان و مراقبان سلامت تا پرستاران، پیراپزشکان و پزشکان و همه کارکنان سلامت، بعنوان خط مقدم دفاع از سلامت عمومی، بیشترین فشار را متحمل شدند و باید در مقابل ایثار و جانفشانی همه مدافعان سلامت به ویژه شهدای عزیزی که جان خویش را فدای سلامت مردم کردند، تعظیم کنیم.

بنابر اعلام وبدا، وی گفت: تلاش همگانی در عرصه تولید واکسن کووید۱۹ و دسترسی همزمان، عادلانه و به دور از تبعیض به واکسن‌های احتمالی که توسط ساز و کار کواکس با مشارکت سازمان جهانی بهداشت، اتحادیه جهانی واکسن و سایر نهاد‌های بین المللی مدیریت می‌شود و پیوستن جمهوری اسلامی ایران به این ساز و کار در کنار بیش از ۱۸۰ کشور جهان، درس دیگری در پاندمی کرونا است که برای مقابله با مشکلات جهانی، راهی به جز همکاری و مشارکت جهانی وجود ندارد.

منبع: فردا

کلیدواژه: خرید واکسن کرونا پیش پرداخت بانک مرکزی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۴۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پرداخت ارز کالاهای اساسی از دو روز دیگر

علیرضا پیمان پاک اظهار داشت: پرداخت ارز امسال به واردکنندگان کالا‌های اساسی از یک تا دو روز آینده آغاز می‌شود و نگرانی بابت تامین ارز کالا‌های اساسی نداریم.

به گزارش تسنیم، وی اظهار داشت: پرداخت ارز امسال به وارد کنندگان کالا‌های اساسی از یک تا دو روز آینده آغاز می‌شود و نگرانی بابت تامین ارز کالا‌های اساسی نداریم و تمام منابع ارزی در دسترس است.

وی افزود: سال ۱۴۰۲ از بابت تامین ارز مورد نیاز کالا‌های سال بسیار خوبی بود و به شکل مرتب و مناسبی انجام می‌شد، اما همواره تاخیری در پرداخت ارز کالا‌های اساسی وارداتی وجود دارد.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: در برخی از کالا‌ها در حال حرکت به این سمت هستم که ارز آن‌ها به موقع تامین شود و در برخی از کالا‌ها تامین ارز با فاصله انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: در سال جاری نیز روند تامین ارز به طور مستمر و با هماهنگی بانک مرکزی در حال جریان است و تامین می‌شود.

دیگر خبرها

  • پیش بینی ذخیره ۶۰۰ هزار تن گندم در لرستان
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • آغاز پرداخت ارز کالاهای اساسی از دو روز دیگر
  • مانع‌زدایی از شرکت‌های تولید و توزیع‌کننده واکسن، دارو و مکمل‌ها در راستای تحقق شعار سال
  • چگونه سابقه بیمه تامین اجتماعی را افزایش دهیم؟ | شرایط خرید سابقه بیمه تامین اجتماعی چیست؟
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • سازمان‌های بین‌المللی برای غزه جز ابراز همدردی کاری نمی‌کنند
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • فیفا آنقدر فاسد بود که می‌شد جام جهانی را خرید!‏