Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، عباس نژاد مدیر کل محیط زیست استان گفت: ۷۰ درصد پسماند‌های استان قزوین زباله های‌تر است و فقط ۳ درصد از آن‌ها در مرکز دفن زباله محمد آباد تفکیک می‌شود، ما بقی باید تبدیل به کمپوست و یا دفع شود که این اتفاق نمی‌افتد.

به گفته عباس نژاد، تا ٣ سال آینده ظرفیت دفن پسماند در این مرکز را نخواهیم داشت و باید به فکر روش‌های نوین بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: حجم پسماند شهر زیاد است و نقشه راهی برای ساماندهی آن‌ها نداریم.

تکمیل می شود ................

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست قزوین تفکیک زباله پسماند تر و خشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۴۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۸ درصدی بهای خدمات مدیریت پسماند‌های ساختمانی در تهران

 اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیست و هفتمین جلسه علنی این شورا بررسی اصلاحیه مصوبه نحوه محاسبه و اخذ خدمات مدیریت پسماند (عادی) بهای خدمات مدیریت پسماند‌های ساختمانی و عمرانی در سال ۱۴۰۳ را در دستور کار خود داشتند که در همین راستا مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهرداری تهران عدد ۴۵ درصد را برای پسماند عادی پیشنهاد داده بود که پس از بررسی‌ها به ۳۹ درصد رسید، گفت: پیشنهاد در حوزه پسماند ساختمانی و عمرانی نیز ۴۵ درصد بود که به عدد ۳۹ درصد رسید. در بخش صنعتی و پزشکی نیز با توجه به شرایط موجود و هزینه‌های بالای پسماند پزشکی در سایر شهرها، پیشنهاد افزایش ۷۰ درصدی مطرح شد که مورد پذیرش کمیسیون نیز قرار گرفت.

در ادامه حبیب کاشانی، خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نرخ تورم ۳۸ درصد اعلام شده است، افزود: با توجه به این موضوع، افزایش ۷۰ درصدی نرخ بهای جمع آوری پسماند پزشکی مورد موافقت قرار نخواهد گرفت.

سیدجعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر نیز با تأکید بر اینکه نرخ حداکثر بهای خدمات را ۳۵ درصد یا کمتر اعلام کردیم، گفت: استدلال ما این بود که فشار بر زندگی مردم افزایش پیدا نکند. به نظر می‌رسد این ارقام می‌تواند پیامد‌های منفی داشته باشد.

وی افزود: به اندازه کافی شاهد افزایش نرخ هستیم و شهرداری از بخش‌های مختلف به اندازه کافی درآمد دارد؛ لذا پیشنهاد می‌کنیم میزان افزایش به کمتر از ۳۵ درصد برسد.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران هم با بیان اینکه بیمارستان‌هایی که ظرفیت انتقال پسماند بیمارستانی ندارند، شهرداری خودرو‌های ویژه را اختصاص می‌دهد، تأکید کرد: ما می‌توانیم افزایش ۳۸ درصدی را متناسب با افزایش نرخ تورم قرار دهیم؛ اما برای پسماند بیمارستانی که پسماند خاص است، باید بیمارستان‌ها قرارداد خاصی ببندند.

به گزارش ایسنا، بر اساس پیشنهاد چمران و حداکثر آراء موافق اعضای شورا، اصلاحیه مصوبه نحوه محاسبه و اخذ خدمات مدیریت پسماند (عادی) بهای خدمات مدیریت پسماند‌های ساختمانی و عمرانی در سال ۱۴۰۳ بر اساس نرخ تورم به میزان ۳۸ درصد افزایش تصویب شد.

در ادامه این جلسه اصلاحیه مصوبه بهای خدمات کارشناسی و فنی اماکن تجاری در میدان مرکزی میوه و تره بار نیز مورد بررسی قرار گرفت و به پیشنهاد چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران مقرر شد که بهای خدمات پسماند از سایر خدمات جدا شود و این اقدام پس از بررسی‌ها به رأی گذاشته شود.

مهدی بختیاری زاده، سرپرست سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران نیز در جریان بررسی این لایحه با بیان اینکه این بهای خدمات به هزار و ۳۶۰ حجره اختصاص دارد، اظهار کرد: این خدمات تنها جمع آوری پسماند نیست و در بخش روشنایی، فنی و رفع سد معبر و تأسیسات است. سال قبل ۶۲ میلیارد تومان برای این خدمات در میدان مرکزی در نظر گرفته شد؛ اما درآمد‌ها کمتر از ۲۰ میلیارد تومان بود و اگر میزان افزایش پیش بینی شده تصویب نشود، ارائه خدمات با مشکل مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: این حجره‌ها بنگاه‌های اقتصادی هستند و گردش مالی بالایی دارند و از سویی حجم خدمات بالایی دریافت می‌کنند و تقاضا می‌شود میزان افزایش پیشنهادی مورد تصویب قرار بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • لزوم فرهنگ‌سازی تفکیک زباله‌های خطرناک در قم
  • معابر شهر تبریز پنج هزار و ۳۸۳ باکس زباله دارد
  • حذف جعبه های جمع آوری زباله در معابر تبریز
  • شناسایی و ساماندهی معتادان متجاهر و زباله گردها
  • ضرورت فرهنگ‌سازی برای جداسازی زباله‌های شهری خطرناک در قم
  • پرونده اَبرچالش گیلان در انتظار ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار
  • افزایش ۳۸ درصدی بهای خدمات مدیریت پسماند‌های ساختمانی در تهران
  • «نوماند» سد راه یا بازوی پنهان مافیای زباله؟!
  • سایت سجزی از پسماند‌های عفونی پاک می‌شود
  • ۲ هزار و ۸۵۳ معتاد متجاهر، متکدی و زباله گرد جمع آوری شدند | برخورد با سارقان پسماند خشک