Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان ها- رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: این مجموعه فعالیت‌های خود را در راستای احقاق حقوق عامه و رسیدگی به مهمترین مطالبات به منظور توسعه استان قرار داده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، ناصر عتباتی پیش از ظهر امروز در دیدار قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان اردبیل با رئیس قوه قضاییه اظهار داشت: طی مدیریت دادگستری استان در راستای تحقق سند تحول فعالیت می‌کند و تمامی اقدامات در این راستا ساماندهی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برنامه اجرایی عملیاتی مشخص برای تمامی حوزه های قضایی پیش بینی شده است و به صورت شعبه به شعبه  اجرای این برنامه‌ها بررسی می‌شود. با توجه به اینکه جهت گیری دادگستری کل استان در شرایط خاص کشور از حساسیت برخوردار است، با افزایش نیروی انسانی افزایش بهره وری دنبال شده است.

رئیس کل دادگستری اردبیل: نقش بانک‌ها در حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید حیاتی استرئیس کل دادگستری اردبیل: هیچ اغماض و چشم‌پوشی با برهم زنندگان نظم ‌و آرامش عمومی نداریمرئیس‌کل دادگستری اردبیل: موجودی پرونده‌ها در کل شعبات استان 22 درصد کاهش یافت

رئیس کل دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: نکته قابل توجه در عملکرد حوزه‌های قضایی، نقش آفرینی تمامی حوزه‌ها و کارکنان و همدلی و همراهی جهت رفع کمبودها و تنگناها وخدمت رسانی به مردم بوده است.

عتباتی با اشاره به کاهش پرونده های ورودی به دستگاه قضایی تصریح کرد: در ابتدای اردیبهشت 98، 56 هزار و 333 فقره داشتیم که در اردیبهشت ماه امسال با کاهش 27 درصد مواجه شده است.

وی از تعیین تکلیف پرونده های معوق پیرو تاکید ریاست قوه قضاییه خبر داد و گفت: بیش از 78 درصد پرونده‌های معوق مختومه شده است همچنین کاهش 73 درصدی موجودی شعب تجدید نظر در نتیجه فعالیت  جهادی حاصل شده است.

رئیس کل دادگستری استان با یادآوری اینکه در پایان 98 و ابتدای 99 درگیر کرونا شدیم و 112 نفر از همکاران اداری و شوراهای حل اختلاف به بیماری مبتلا شدند اما نهضت خدمت رسانی را متوقف نکردیم، اضافه کرد: به منظور اطلاع رسانی الکترونیک اقدامات قابل توجهی انجام شده و بسیاری از دادگاه‌ها کسب امتیاز کرده‌اند.

به گفته عتباتی با تقویت بانک اطلاعاتی سنا  بسیاری از کارهای کارشناسی در بستر الکترونیک انجام شده و سطح رضایتمندی مردم افزایش یافته است.نگاه ویژه به زندان و کاهش جمعیت کیفری پیرو دیدگاه ویژه رهبر معظم انقلاب با جدیت پیگیری شده است.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به استقرار یک شعبه کیفری در دادگاه انقلاب استان برای رسیدگی به کیفرخواست های شفاهی، تصریح کرد: این اقدام منجر به رشد رسیدگی به کیفرخواست ها شده است.

وی همچنین به برنامه ریزی برای مجازات های جایگزین حبس و تشویق قضات خلاق و فعال، برنامه ریزی برای حضور هدفمند در حوزه های قضایی به تعداد 810 مورد بازدید که رتبه 7 کشوری را اخذ کرده است اشاره و تاکید کرد: علاوه بر این در راستای کاهش ورودی زندانیان مالی نیز اقدامات قابل توجهی انجام شده و امسال با کاهش ورودی به نسبت سال گذشته مواجه شدیم.

عتباتی با بیان اینکه مرخصی زندانیان و محکومان با افزایش همراه است، تاکید کرد:83 درصد واجدین شرایط مرخصی کرونایی به مرخصی رفتند. در راستای کاهش اجرای حکم اعدام نیز، در هیئت جهادی بخشایش کارگروهی تشکیل دادیم و تاکنون 8 فقره پرونده مختومه شده است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل افزود: در راستای ارتقا سلامت دستگاه قضایی،  مبارزه با مفاسد، تقویت مجتمع های مهم، شناسایی و کشف قانون های فساد و کشف تخلف وکلا و کارشناسان با جدیت دنبال می شود.

 وی با بیان اینکه دستگاه قضایی طی سال های اخیر پناه و پشتیبان واحدهای تولیدی شده است، اضافه کرد: ارائه مشاوره به فعالان اقتصادی در کمیته حمایت از سرمایه گذاری منجر به رونق تولید شده و در عین حال با انجام مستمر بازدید از واحدهای تولیدی، در کنار فعالان بخش تولید هستیم.

عتباتی با ذکر مثالی با اشاره به بازدید رئیس قوه قضاییه از شهرک صنعتی شماره دو اردبیل گفت: در شهرک صنعتی شماره دو عملیات عمرانی و ساماندهی فاضلاب پیرو دستورات صادر شده در حال انجام است.

وی به عملکرد رضایت بخش شورای بیت المال اشاره و تاکید کرد:  موضوع حقوق عامه با جدیت دنبال می‌شود و در این راستا پرونده های متعددی مورد بررسی قرار گرفته است.

وی همچنین به بررسی پرونده‌های واگذاری در اردبیل از جمله مجتمع صنعتی گوشت و  کشت و صنعت مغان اشاره و تاکید کرد: در راستای احقاق حقوق عامه از هیچ اقدامی کوتاهی نمی کنیم.

مطالبات کارکنان قضایی استان از رئیس قوه قضاییه

نماینده قضات استان اردبیل در این جلسه به ضرورت بهبود معیشت قضات اشاره کرد و گفت: تخصیص فوق العاده مرزی قضات با جدیت درخواست می‌شود.

جلال آفاقی با اشاره به اینکه با گذشت 6 ماه از سال پیگیری‌ها  در این خصوص بی نتیجه بوده است، ادامه داد: همچنین همسان سازی حقوق و مزایا خواسته قضات است.

وی به ضرورت اختصاص تدابیر لازم برای تهیه مسکن نیز اشاره و تصریح کرد: تداوم اختصاص تسهیلات بانکی و احصا مشاغل قضایی در شمار مشاغل سخت و زیان آور انتظار می‌رود.

نماینده کارکنان دستگاه قضایی استان اردبیل نیز با اشاره به اینکه با یک تحقیق در بیلان کاری روزانه کارکنان می‌توان به مشکلات آن پی برد، تصریح کرد: انتظار داریم بستر سازی مناسب برای برخورداری کارکنان از تسهیلات و امکانات لازم مدنظر قرار گیرد.

اکبر منتظر با تاکید به اینکه چرخ معیشتی کارکنان قضایی با مشکل مواجه است، ادامه داد: به رغم وجود تنگناها خدمات جهادی به مردم ارائه می‌شود.

در عین حال نماینده شوراهای حل اختلاف استان اردبیل خواستار ایجاد صندوق تعاون شد و گفت: همچنین انتظار می‌رود پرداختی شوراها حداقل برابر با قانون کار انجام شود.

بیوک جامعی تصریح کرد: شوراهای حل اختلاف استان توانسته بازوی یاریگر دستگاه قضایی بوده و بسیاری از پرونده‌ها در کمترین زمان حل و فصل شود.

همچنین مدیرکل بازرسی استان اردبیل به همراهی نهادهای اجرایی در نظارت و بازرسی اشاره کرد و گفت: اجرای طرح کاداستر در راستای جلوگیری از زمین خواری با جدیت در دست اجرا بوده است.

کاظم الموتی به حذف پرونده ‌ای فیزیکی و بارگزاری در سامانه ملی املاک اشاره و تاکید کرد: در بخش نیروهای مسلح نیز پرونده مانده نداریم و رقم پرونده‌های مانده به صفر رسیده است.

وی افزود: در زندان ها، بهره گیری از ظرفیت زندان برای اشتغال زایی زندانیان با جدیت در دستور کار بوده است در عین حال مرخصی اهدایی نیز 74 درصد به ثبت رسیده است.

مدیرکل بازرسی استان اردبیل به ارزیابی عملکرد مدیران ادارات اشاره شد و گفت: در این راستا چندین فقره گزارش های هشداری از سوی سازمان بازرسی ارائه شده است.

وی  کاستی اصلی دستگاه‌ها را نیروی انسانی و منابع مالی دانست و اظهار داشت: برخی دستگاه‌ها اعلام کردند تنها یک دستگاه خودرو قابل استفاده دارند که انتظار داریم به این موضوع رسیدگی شود.

انتهای پیام/136/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری استان اشاره و تاکید دادگستری اردبیل استان اردبیل دستگاه قضایی قوه قضاییه پرونده ها حقوق عامه حوزه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۴۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت کارمند یکی از ادارات دولتی در مازندران

رئیس کل دادگستری مازندران از بازداشت کارمند یکی از ادارات دولتی شهرستان قائم‌شهر به اتهام اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی با سوءاستفاده از روابط خصوصی با مامورین دولتی، کلاهبرداری، تحصیل مال از طریق نامشروع، اخذ رشوه و تصرف غیرقانونی در اموال دولتی خبر داد.

به گزارش میزان؛ عباس پوریانی اظهار کرد: یک متهم با ادعای نفوذ در دادسرا و اداره دامپزشکی شهرستان قائم‌شهر، وعده کارسازی و رفع پلمب یک واحد صنفی با سو استفاده از جایگاه اداری، در یک پرونده مرتبط با جرایم بهداشتی را داده بود.

وی ادامه داد: این متهم در مرحله اول، مبلغی رشوه از فرد مذکور اخذ کرده و در ادامه نیز تعدادی سکه تمام بهار آزادی مطالبه کرد که با رصد دقیق اطلاعاتی و صدور دستور قضایی، متهم درحین ارتکاب جرم و پس از اخذ سکه‌های تمام بهار آزادی توسط مامورین حفاظت و اطلاعات دادگستری مازندران دستگیر و سکه‌های مذکور از متهم کشف و ضبط شد.

رئیس کل دادگستری مازندران خاطرنشان کرد: در این راستا پس از تشکیل پرونده قضایی، متهم پس از تفهیم اتهام و اقرار به جرایم ارتکابی، با صدور قرار مناسب، روانه زندان شد.

پوریانی با بیان اینکه تحقیقات تکمیلی برای بررسی زوایای دیگر پرونده در حال انجام است، تصریح کرد: برخورد دستگاه قضایی استان با هرگونه فساد، سریع، قاطع و بازدارنده خواهد بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • طرح نور با جدیت ادامه می‌یابد
  • رسیدگی به چک‌های برگشتی با هوش مصنوعی
  • صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر
  • ضرورت رسیدگی به پرونده‌ها در کمترین زمان
  • متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر کرمان ۸۴ روز است
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی
  • راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها
  • کارمند یکی از ادارات دولتی در قائمشهر بازداشت شد
  • بازداشت کارمند یکی از ادارات دولتی در مازندران