Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، موسی شاعری شهردار اهواز در خصوص منتشر شدن اوراق مشارکت ساخت قطار شهری برای نخستین بار از سوی شهرداری صورت گرفته، گفت: فاز اول خط یک قطار شهری اهواز که پس از ۱۵ سال فقط ۲۸ درصد پیشرفت کاری داشته است با شرکت کیسون فسخ قرارداد کرده و طبق تفاهم نامه امضا شده، این طرح بوسیله قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) تقاطع غیر همسطح میدان دانشگاه با سرعت خوبی در حال اجرا است، افزود: پیش بینی می‌شود تا اردیبهشت ماه سال آینده به بهره برداری برسد همچنین این مسیر یک زیرگذر در سمت رفیش آباد ساخته شده که بهره برداری از آن تا مرداد سال آینده خواهد بود.

شاعری همچنین از اجرای طرح تقاطع غیر همسطح میدان‌های جمهوری اسلامی و 3 راه خرمشهر از سوی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در اهواز خبر داد و بیان داشت: ساخت یک پارک کوهستانی مجهز پشت پارک کوهساران این شهر در دستور کار قرار گرفته است.

شهردار اهواز از آماده بهره برداری بودن طرح‌های زیرگذر زردشت و کمربندی مسیر پل ششم اهواز خبر داد و عنوان کرد: ساخت زیر گذر ۱۸ متری چهارم کیان آباد با ۵۰ درصد پیشرفت کاری و اجرا تقاطع غیر همسطح چهار شیر این شهر از دیگر طرح‌های که  در حال اجرا است.

او  بر ضرورت همکاری سازمان‌ها، شرکت‌ها و صنایع با این شهرداری برای توسعه کلانشهر اهواز تاکید و ادامه داد: برای رفع مشکلات این شهر از جمله ساماندهی دستفروشان و وانت بار‌ها نیازمند همکاری دستگاه‌های مربوطه هستیم.

شاعری از راه اندازی مرکز نگهداری و عقیم کردن سگ‌های ولگرد در پارک شهروند اهواز خبر داد و گفت: پیش از این نیز یک مرکز در خصوص سگ‌های ولگرد در این شهر ایجاد شده بود و برای حل این معضل نیازمند همیاری و مشارکت عمومی و سازمان‌های مردم نهاد هستیم.

انتهای پیام/ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری اهواز قطارشهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۴۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲۷ هزار هکتار طرح با مشارکت مردم در حال واگذاری است

به گزارش خبرگزاری مهر، صفدر نیازی‌شهرکی ارتقای راندمان تولید آب و افزایش حاصل‌خیزی خاک را چکیده وظایف معاونت برشمرد و گفت: ایجاد سیستم‌های آبیاری هوشمند، تجهیز، نوسازی و اجرای سامانه‌های آبیاری تحت فشار، لاینینگ کانال‌های خاکی، آب‌بندان‌ها و هوتک‌ها در حوزه آب این معاونت اجرا می‌شود.

معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: در اجرای پروژه‌ها از مشارکت مردم و بهره برداران استفاده شده است که از آن جمله می‌توان به اجرای سامانه‌های آبیاری تحت فشار به ارزش یک هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد.

نیازی‌شهرکی اجرای سیاست مشارکت مردمی را قابل تعمیم به سایر طرح‌ها دانست و تصریح کرد: معاونت امور آب و خاک، پروژه‌های متعددی دارد که امسال می‌توان با سرمایه‌گذاری و مشارکت مردمی به مرحله اجرا رساند.

وی همچنین گفت: در حوزه خاک هم دو بخش مطالعات خاک‌شناسی و حاصل‌خیزی خاک اجرا می‌شود که هزینه آزمایشات آن به صورت مشارکتی با مردم پرداخت و پس از تهیه نسخه کودی، به کشاورزان برای حاصل‌خیزی خاک توصیه‌هایی ارائه می‌شود.

معاون امور آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی مشارکت مردم در اجرای پروژه‌ها، قنوات و آب‌بندان‌ها را فعال ارزیابی کرد و از اجرای برنامه مدون برای ارتباط بیشتر با سمن‌ها، تعاونی‌ها و انجمن‌های بخش کشاورزی برای جلب سرمایه عظیم مردمی در پیشبرد طرح‌های آب و خاک خبر داد.

وی از دو پروژه بزرگ آبیاری و زهکشی غرب و شمال‌غرب کشور نام برد و گفت: از این طرح ۲۲۷ هزار هکتاری ۱۲۷ هزار هکتار با مشارکت و سرمایه‌گذاری مردم و بهره‌برداران انجام گرفته و تحویل داده شده است و حدود ۱۰۰ هزار هکتار باقی مانده با کمک مردم امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد: امسال ۲ هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی و بهره‌برداران در این طرح عظیم هزینه شود که با احتساب سهم ۴_۵ هزار میلیارد تومانی دولت، این طرح در شهریور ماه به سرانجام برسد.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای مقابله با تغییر اقلیم که آثار آن خشکسالی و بعضاً باران‌های سیل‌آسا و افزایش دما است باید تمهیدات و راهکارهایی پیش بینی شود تا منابع آب و خاک کشور را بتوان حفظ کرد.

نیازی‌شهرکی ضمن اشاره به چالش‌های بخش آب کشاورزی خاطرنشان کرد: باید فاصله اطلاعات علمی کارشناسان و محققان و مروجان بخش کشاورزی با بهره برداران را با توسعه و تقویت نظام‌های بهره برداری و اقدامات آموزشی و ترویجی کاهش داد تا زمینه مناسبی در راستای افزایش تولید و امنیت غذایی کشور فراهم شود.

وی افزود: حدود ۱۰۰۰ همت اعتبار برای تکمیل و اجرای زیرساخت‌های بخش کشاورزی در حوزه آبیاری مورد نیاز است و اختصاص سالیانه ۲ الی ۳ همت نمی‌تواند زیرساخت‌های مناسب این بخش را فراهم نماید.

نیازی‌شهرکی به چالش‌های حوزه آب کشاورزی با وزارت نیرو در خصوص حقابه‌ها، نصب کنتورهای هوشمند، تحویل حجمی آب و سایر تکالیف آن اشاره کرد و خواستار همکاری و تعامل بیشتر وزارت نیرو با بهره برداران که بیشترین سهم را در تولید مواد غذایی کشور دارند، شد.

کد خبر 6076628

دیگر خبرها

  • طرح ساماندهی وانت‌های میوه ‌فروشی در سنندج اجرا می‌شود
  • معرفی و بررسی پروژه‌ های بزرگ حمل و نقل جاده‌ ای در حال اجرا در ایران
  • اهتمام مدیریت شهری اهواز بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام
  • تاخیر در مسافرگیری خط سوم قطار شهری مشهد پذیرفتنی نیست
  • برای پروژه قطار شهری مشهد پیوست زیارت تهیه شود
  • امیدواریم فاز یک خط ۳ قطار شهری مشهد تا مردادماه به بهره‌برداری برسد
  • ۲۱۰ پروژه بازآفرینی شهری در سال ۱۴۰۲ اجرا می‌شود
  • اشتغال محله محور در خوزستان اجرا می‌شود
  • پیش‌فروش بلیت قطار‌های مسافری بین شهری آغاز شد
  • ۲۲۷ هزار هکتار طرح با مشارکت مردم در حال واگذاری است