Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@15:28:30 GMT

افشای رئیس جمهور عراق درباره تهدید ترامپ

تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۴۰۵۴۱۰

افشای رئیس جمهور عراق درباره تهدید ترامپ

خبرگزاری فارس،:سران سه قوه عراق دوشنبه هفته جاری با رهبران احزاب و گروه‌های سیاسی عراق نشستی برگزار کردند.

در این نشست که به دعوت مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق برگزار شد، «نوری المالکی» و «هادی العامری» رهبران ائتلاف‌های «دولة القانون» و «الفتح» حضور نداشتند.

به گزارش روزنامه الاخبار لبنان، در آن دیدار، برهم صالح رئیس جمهور عراق گفت که مایک پامپئو وزیرخارجه آمریکا یکشنبه هفته جاری درباره تداوم حمله به سفارت آمریکا، مراکز دیپلماتیک و کاروان‌های نظامی آمریکا و ائتلاف موسوم به ضد داعش به او هشدار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالح به نقل از پامپئو خبر داد که «دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، به صورت جدی، بستن سفارت [واشنگتن]در بغداد را بررسی می‌کند و برای انجام این کار، آماده است».

وزیر خارجه آمریکا در ادامه ادعا‌های خود گفته بود که شاید ترامپ تصمیمی اتخاذ و «عملیات نابودی تمامی کسانی را آغاز کند که در حمله به نیرو‌های ما دست دارند».

صالح به نقل از پامپئو همچنین گفت که عملیات احتمالی آمریکا علیه «کتائب حزب الله» و «عصائب أهل الحق» خواهد بود.

منابع سیاسی که در نشست مذکور حضور داشتند به الاخبار گفتند که وزیر خارجه آمریکا، تبعات بسته شدن سفارت آمریکا در بغداد را «برای عراق و آینده آن، بسیار منفی» دانست و گفت که این «آخرین هشدار» به دولت است تا جلوی این گروه‌ها را بگیرد.

پس از اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در دی ماه ۱۳۹۸، پارلمان عراق مصوبه اخراج نظامیان آمریکا از این کشور را تصویب کرد، ولی به دلیل فشار‌های واشنگتن این مصوبه تا کنون اجرایی نشده است.

پس از عدم اجرای این مصوبه، هشت گروه وابسته به سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) در بیانیه‌ای، تأکید کردند، این مصوبه مورد تأیید ملت عراق است و این ملت نشان داد که قاطعانه مخالف حضور نیرو‌های اشغالگر آمریکایی، نقض حاکمیت عراق، کشتار ملت و ترور فرماندهان این کشور و بمباران اردوگاه‌های نیرو‌های امنیتی است.

در این بیانیه خطاب به عناصر آمریکایی تأکید شد که «تمامی عملیات‌هایی که علیه شما صورت گرفت، فقط پاسخ کوچکی به تجاوزات شما بود... پس در بیشتر پایگاه‌های خود بمانید... اگر همه گروه‌های مقاومت تصمیم بگیرند که در آن واحد، با شما مقابله کنند، چه واکنشی خواهد داشت؟» (جزئیات بیشتر).

کاخ سفید اخیرا اعلام کرد که شمار نظامیان تروریست آمریکایی در عراق کاهش یافته و واشنگتن قصد دارد تعداد این نیرو‌ها را بیشتر کاهش دهد. با وجود کاهش نظامیان آمریکا، کارشناسان تأکید دارند که گروه‌های مقاومت عراق، همچنان علیه حضور آمریکا، تهدید‌هایی مطرح می‌کنند و تأکید دارند اخراج آمریکا، با اقتدار و حاکمیت عراق، ارتباط تنگاتنگی دارد.

««کمال الحسناوی» معاون دبیرکل جنبش «الابدال» از گروه‌های الحشد الشعبی با تأکید بر تداوم عملیات علیه نظامیان آمریکا در عراق، گفت که «عملیات نظامی علیه حضور آمریکا، به قوت خود باقی بوده و تا زمان خروج کامل این نیرو‌ها در سریعترین زمان ممکن، ادامه خواهد داشت»

منبع: فردا

کلیدواژه: سفارت آمریکا تهدید ترامپ گروه های مقاومت عراق برهم صالح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۵۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در حالیکه در راهروی دادگاه نیویورک به اتهام آزار و اذیت جنسی یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی حضور داشت در واکنش به اعتراضات دانشجویان به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: اتفاقاتی که در دانشگاه‌ها مثل دانشگاه کلمبیا، نیویورک و بقیه درحال رخ دادن می‌باشد، واقعاً مایه شرمساری هست.

وی با کنایه به بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا گفت: در واقع این وضع مربوط به بایدن است. او (بایدن) در حال دریافت سیگنال اشتباهی از افراد است، او (بایدن) یک صدای اشتباه دریافت می‌کند. بایدن نمی‌داند که چه افرادی پشت این اعتراضات هستند و این یک وضع آشفته هست. تکرار می‌کنم چیزی که در دانشگاه‌ها رخ میدهد، مایه شرمساری است.

رئیس جمهور پیشین آمریکا بیان کرد: افرادی که بیرون دادگاه هستند می‌خواهند به دادگاه اعتراض کنند ولی ما شاهد وضع پلیسی هستیم که تا حالا دیده نشده است!

ترامپ در پایان افزود: هنوز هیچ کسی به دانشگاه‌ها فرستاده نشده در حالی که آنها خیلی افراد رادیکالی هستند که در حال نابودکردن دانشگاه‌ها هستند.

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

انتهای پیام/

محمدامین متین فر

دیگر خبرها

  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد