Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار سلامی فرمانده کل سپاه، کلنگ ساخت اولین پتروپالایشگاه کاملا ایرانی را در جوار بزرگ‌ترین پالایشگاه ایران (پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس) به زمین زد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، مراسم آغاز ساخت اولین پتروپالایشگاه کاملا ایرانی در مجاورت پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس، صبح امروز با حضور سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پتروپالایشگاه را قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا و با بهره‌گیری کامل از دانش داخلی در ۱۸ کیلومتری شمال غرب بندرعباس در کنار بزرگ‌ترین پالایشگاه ایران می‌سازد.

سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه در مراسم کلنگ‌زنی این پروژه با بیان این که قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا بیش از ۲۲۰ طرح و پروژه بزرگ زیرساختی در کشور را در دست ساخت دارد، اظهار کرد: ساخت پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس که کشورمان را از واردات بنزین و دیگر میعانات گازی بی‌نیاز کرد نیز به همت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء صورت گرفت و این پتروپالایشگاه نیز دستاورد با ارزش دیگری در مسیر خودکفایی و استقلال میهن اسلامی‌مان خواهد بود.

فرمانده کل سپاه افزود: با ساخت پترو پالایشگاه در بندرعباس، خودکفایی و استقلال اقتصادی کشور شکل می‌گیرد.

وی افزود: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء پیشقراول شکستن فشار‌های اقتصادی و تحریم‌ها بر علیه کشورمان بوده است و امروز نیز با اتکای به نیروی جوان و متعهد و انقلابی خویش که برآمده از آحاد ملت ایران است، برگ زرین دیگری را در تکمیل زنجیره ارزش‌آفرین در صنعت نفت رقم خواهد زد.

سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این مراسم با بیان این که ساخت این پتروپالایشگاه از مطالبات اصلی رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است، خاطرنشان کرد: در تمامی مراحل طراحی و ساخت این پتروپالایشگاه تمام ایرانی در تعامل با دولت عمل کرده‌ایم تا بتوانیم ظرفیت‌های کامل ملی را در خدمت تقویت اقتصاد و استقلال کشورمان قرار دهیم.

وی عنوان داشت: این پترو پالایشگاه را در مجاور پالایشگاه بزرگ نفت ستاره خلیج فارس بنا نهاده‌ایم تا بتواند با ظرفیت ۱۲۰ هزار بشکه میعانات گازی در روز، مکمل فاز‌های پارس جنوبی باشد و خوراک خود را نیز که مواد اولیه صنعت درزمینه‌های مختلف بهداشتی، شوینده، پت و نساجی است به سرعت در اختیار چرخه داخل و سپس برای صادرات قرار دهد.

به گزارش فارس، این پتروپالایشگاه با سرمایه ۴۶۰ میلیون دلار با همکاری مشترک قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء و بخش خصوصی بنا نهاده شده است و قرار است طی ۲۴ ماه ساخته و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

سپاه با کمک قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء بیش از ۲۲۰ طرح زیرساختی بزرگ کشور را در دست اجرا دارد و با وجود تحریم‌ها اجازه توقف هیچکدام از این طرح‌ها را نمی‌دهد.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سیاسی خلیج فارس پالایشگاه نفت قرارگاه خاتم الانبیا قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء نفت ستاره خلیج فارس پالایشگاه ایران فرمانده کل سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۵۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص اعتبار برای مسکن نیرو‌های مسلح

سردار مجید ابن الرضا در جلسه شورای مسکن استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تکمیل ساخت مسکن نیرو‌های مسلح برآورد شده است گفت: اصل ۳۱ قانون اساسی بر داشتن مسکن متناسب با نیاز هر جامعه تاکید دارد و یکی از موارد مطرح شده در پیام امام راحل در خصوص وظایف دولت اسلامی نیز حل مشکل مسکن است.

وی افزود: مسکن از نیاز‌های اولیه زندگی انسان و از موضوعات جدی در سبد معیشت خانوار است متاسفانه بازدهی بازار مسکن در جامعه امروز به قدری بالا رفته که هم ارز با بازار سکه و دلار حرکت می‌کند و باید هرچه سریعتر برای حل مشکل مسکن اقدام شود.

سردار ابن ارضا با اشاره به رشد جمعیت و کمبود مسکن در سال‌های آینده افزود: بالاترین هزینه در زمینه ساخت مسکن مربوط به دستمزد، مصالح و فولاد است.

رئیس ستاد تامین اجتماعی و قرارگاه مسکن نیرو‌های مسلح کشور ادامه داد: یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی فاقد کاربری نیرو‌های مسلح با اجازه مقام معظم رهبری برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافته است.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه تاکید کرد: نیرو‌های مسلح برای تامین مسکن مورد نیازشان باید دغدغه ۱۰۰ درصدی داشته باشند و ما نیز در مدیریت استان کاملا آماده همکاری در این زمینه هستیم.

 رحمتی گفت: برای ساخت مسکن نیرو‌های مسلح زمین‌هایی در نظر گرفته شود که زیرساخت‌های مورد نیاز از قبیل برق، آب و گاز را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: شخص رئیس جمهور به مسکن دغدغه اساسی دارد و اگر این خط فکری در همه استان‌ها و شهرستان‌ها جاری و ساری شود یک عملیات عمرانی بزرگ برای ساخت مسکن به راه خواهد افتاد.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: مسکن یک حوزه تخصصی و مهندسی است بنابراین باید به جزئیات اعداد و ارقام در این حوزه مسلط باشیم.

رحمتی با تاکید بر اینکه در روند ساخت مسکن نیرو‌های مسلح حد توقفی وجود ندارد گفت: بر این اساس ظرف یک ماه آینده همه نیازمندی‌ها و موجودی‌ها احصا شوند به طوری که در جلسات بعدی قرارگاه فقط راه حل مشکلات موجود مورد بررسی قرار گیرند.

وی ادامه داد: نیرو‌های مسلح تمام دارایی‌های خود در داخل و خارج شهر را پای کار بیاورند ما نیز بالاترین ارزش افزوده‌ای را که در استان در اختیار داریم ایجاد خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ساخت عظیم‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان تمام شد
  • احداث بخشی از نهضت ملی مسکن در جوار شهرک‌های صنعتی
  • تخصیص اعتبار برای مسکن نیرو‌های مسلح
  • کاشت ۸۰ هکتار باغ زیتون در لرستان
  • عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس : خام فروشی نفت ممنوع است؛ اما با افتخار می‌فروشیم!
  • رونمایی از اولین موتور ۶ سیلندر ساخت ایران
  • اشتغال‌زایی ۳۵۰ میلیاردی بسیج سازندگی در لرستان
  • مجتمع کُک طبس باید به حداکثر ظرفیت تولید برسد
  • لزوم استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم‌الانبیا در حل مشکلات بندرعباس
  • کاشت ۸۰هکتار باغ زیتون در لرستان