Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،اسدی مدیر جهادکشاورزی شهرستان اهر در حاشیه بازدید از مزارع در حال کشت زعفران در اراضی روستای نقاره کوب شهرستان اهر گفت: در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال مولد، جلوگیری از مهاجرت روستاییان، افزایش درآمدبهره برداران و صادرات غیرنفتی و با توجه به نیاز آبی کم این محصول و لزوم تغییر الگوی کشت، کارشناسان و مروجان این مدیریت، ترویج کشت گیاهان دارویی زعفران و گل محمدی را در برنامه خود قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: خوشبختانه روز به روز به علاقمندان کشت این محصول افزوده می‌شود و در حال حاضر حدود شش هکتار از اراضی شهرستان بدون استفاده از اعتبارات نهال یارانه‌دار و تسهیلات رایگان زیرکشت رفته است.

او گفت: در حال حاضر سطح زیرکشت زعفران شهرستان بالغ بر ۱۲ هکتار بوده و میانگین عملکرد آن در واحد سطح چهار کیلوگرم در هکتار بوده و در برخی از مزارع زعفران ۱۰ کیلوگرم در هکتار نیز برداشت می‌شود.

 اسدی از کشاورزان خواست با توجه به اندک زمان باقی مانده برای کشت این محصول جهت راهنمایی در خصوص تهیه پیازچه و نحوه کشت به مدیریت و مراکز جهادکشاورزی شهرستان مراجعه کنند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشت زعفران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۵۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشاکاری ۲۵ درصد شالیزار‌های محمودآباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد از نشاکاری ۲۵ درصد اراضی شالیزاری این شهرستان خبر داد.


محمد هادی‌زاده افزود: تاکنون ۱۷ هزار و ۵۴۵ هکتار معادل ۱۰۰ درصد اراضی شالیزاری شهرستان محمودآباد شخم و شیار شد.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد با اشاره به اینکه تاکنون ۴ هزار و ۵۵۰ هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان معادل ۲۵ درصد نشاکاری شد تصریح کرد: نشا سنتی در هزار و ۳۲۰ هکتار و نشا مکانیزه در ۳ هزار و ۲۳۰ هکتار شالیزار این شهرستان انجام شد.


این مسوول با بیان اینکه هفت هزار کیلوگرم انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان محمودآبادی توزیع شد، تصریح کرد: ۹۲ درصد آببندان‌های این شهرستان آبگیری و ۲۳ نمونه آزمون خاک انجام شد.


هادی‌زاده خاطر نشان کرد: بررسی فنولوژی گیاه و نمونه گیری جهت تعیین بیولوژی آفت ساقه خوار برنچ بطور مستمر توسط کارشناسان پهنه در مراکز این مدیریت ادامه خواهد داشت و توصیه‌های فنی به بهره برداران ارائه می‌شود.

دیگر خبرها

  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • چالش تولید زعفران در سرزمین طلای سرخ
  • نشاکاری ۲۵ درصد شالیزار‌های محمودآباد
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • انجام شخم اولیه ۹۸ درصد از اراضی کشاورزی رودسر
  • آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • خسارت ۸۷۵ میلیارد ریالی سرمازدگی به باغات استان همدان 
  • ۵۰ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی‌کشاورزی مهاباد به کشت غلات اختصاص یافت
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی