Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیمان نامدار،رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته آمار صعودی فوتی‌های ناشی از ابتلا به کرونا را داشتیم به طوری که فوت ۶ بیمار با علائم قطعی کووید۱۹ در بیمارستان‌های استان ثبت شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به اقدامات انجام شده برای پیشگیری و کنترل کرونا در استان قزوین اظهار کرد: در بحث رعایت پروتکل‌ها و بازرسی‌های ویژه، اقدامات بسیار خوبی از گذشته صورت گرفته و همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مطب‌ها نیز یکی از نقاط حساس در ارتباط با بحث انتقال ویروس کروناست که خوشبختانه در بازرسی‌هایی که انجام می‌شود درصد کمی از مطب‌ها و مراکز بالینی آزمایشگاهی شلوغی بیش از حدی دارند که در این ارتباط نیز همکاران من همواره بر رعایت توصیه‌های بهداشتی تاکید می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: متاسفانه شاهد هستیم که در مطب‌ها بخشی از موارد بهداشتی از سوی خود مردم رعایت نشده ولی اکنون برای جلوگیری از تجمع زیاد، اکثر مطب‌ها به سامانه نوبت دهی غیرحضوری متصل شده است.

خط قرمز ما سلامت مردم است

وی عنوان کرد: از ۲۳ فروردین امسال تاکنون بالغ بر ۵۰۰ ارجاع به مراکز قضایی تجمیعی و بیش از 1 هزار و سیصد تعطیلی یا پلمب داشتیم و به نظر می‌آید همه این راهکارها موثر است؛ اما مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در کاهش شیوع کرونا خود مردم هستند.

نامدار بیان کرد: خط قرمز ما سلامت مردم است و هیچ مرکز درمانی دولتی و خصوصی و اصناف و مراکز دولتی استان از این امر مستثنی نیستند و ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی برای افرادی است که جان بقیه مردم را به مخاطره انداختند.

وی عنوان کرد: آنچه مسلم است برای بهبود شرایط نیاز به همراهی و همکاری همگانی است؛ چراکه طی دو سه هفته اخیر، قزوین به وضعیت فوق قرمز رسیده است.

این مقام مسئول با اشاره به آمار مبتلایان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند و تقریبا در هفته منتهی به یک مهرماه ۳۰۳ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها بستری شدند.

وی در پایان گفت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته آمار صعودی فوتی‌های ناشی از ابتلا به کرونا را داشتیم به طوریکه فوت ۶ بیمار با علائم قطعی کووید۱۹ در بیمارستان‌های استان ثبت شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: بیمارستان ها مطب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۴۰۵۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، پیمان آسترکی ظهر امروز ششم اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید از بیمارستان عشایر خرم آباد گفت: در پی بارندگی‌های اخیر، گرم شدن هوا و افزایش رویش قارچ‌ها در طبیعت، شاهد افزایش مصرف خوراکی قارچ و بروز مسمومیت حاد در تعداد قابل توجهی از بیماران مراجعه کننده به مرکز مسمومیت‌های بالینی بیمارستان شهید رحیمی هستیم.

️وی خاطرنشان کرد: تعداد مسمومین افزایش صعودی داشته و بیشتر با علایم گوارشی شدید، تعریق و لرز و تاری دید مراجعه می‌کنند.

معاون علوم پزشکی لرستان تاکیدکرد: تشخیص قطعی غیر سمی بودن قارچ‌ها به صرف شکل ظاهری میسر نیست.

آسترکی گفت: به علت شیوع قابل توجه موارد مسمومیت و تهدید سلامت افراد توصیه می‌شود از مصرف این گونه قارچ‌ها اکیدا خودداری شود.

گفتنی است مسمومیت ناشی از قارچ‌ها می‌تواند منجر به عوارض جدی نارسایی کبد و کلیه منتهی به پیوند و حتی مرگ در بیماران شود.

دیگر خبرها

  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • پلمب یک واحد عطاری به دلیل عرضه داروهای مخدر در آبسرد
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • پلمب هر ١١ روز یک واحد صنفی مشاور املاک و خودرو متخلف در کرمان
  • ۴۶ بیمار هموفیلی در استان وجود دارد
  • پلمب ۶۵ مشاور املاک و خودرو در کرمان
  • پلمب ۶۵ واحد صنفی فاقد پروانه کسب مشاورین املاک و خودرو در کرمان